محمدرضا شفیعی تهیه‌کننده سریال «تنهایی لیلا» گفت: موضوع مهمی که در این سریال به آن پرداختیم و بارها در بحث‌های دینی و اخلاقی هم مطرح شده این است که چگونه می‌توان در برابر وسوسه‌های گناه از خود مراقبت کرد. بسیاری از بزرگان دینی گفته‌اند ترک گناه چقدر می‌تواند انسان را به سمت دستگاه الهی پیش ببرد.

به گزارش مشرق، برای تکمیل پرونده «تنهایی لیلا» همکلام با تهیه‌کننده سریال شدم تا از نگاهی دیگر به شرایط ساخت و پخش آن بپردازیم، سریالی که تولیدی همزمان با پخش دارد.
***

  آقای شفیعی، دغدغه اولیه‌ای که شما را ترغیب به تولید سریال «تنهایی لیلا» کرد، چه بود؟

ایده اولیه سریال «تنهایی لیلا» به 3 سال پیش بازمی‌گردد که در ابتدا «بانوی خاکستری» نام داشت و چندین بار به تلویزیون ارائه شد و مورد قبول قرار نگرفت. دلیل این رد شدن هم از طرف دوستان این بود که فضای لازم برای پخش این سریال وجود ندارد. ما در این سریال می‌خواهیم به نقش معنویت در زندگی بپردازیم و نگاهی هم به داستان دوری از  گناه میرداماد داشته‌ایم.

  از نگاه شما مهم‌ترین مساله‌ای که در «تنهایی لیلا» مطرح می‌شود، چیست؟
موضوع مهمی که در این سریال به آن پرداختیم و بارها در بحث‌های دینی و اخلاقی هم مطرح شده این است که چگونه می‌توان در برابر وسوسه‌های گناه از خود مراقبت کرد. بسیاری از بزرگان دینی گفته‌اند ترک گناه چقدر می‌تواند انسان را به سمت دستگاه الهی پیش ببرد.

  لوکیشن و فضای متفاوتی را در این سریال شاهد هستیم، این نوع فضاسازی‌ها براساس چه مولفه‌‌هایی پیش آمد؟
در طراحی صحنه و فضاسازی‌ها بحث‌های زیادی با آقایان لطیفی و عنقا داشتیم که در کجا می‌خواهیم داستان خود را روایت کنیم. ما می‌توانستیم در تهران و همین تجریش سریال «تنهایی لیلا» را بسازیم اما دیگر این تاثیر عمیق امروز را نداشت. ما نمی‌خواستیم فضایی جوانانه و به اصطلاح کافی‌شاپی داشته باشیم، پس به دنبال موقعیت بصری تازه‌ای رفتیم که حس و حال و نگاه درونی اثر را با همان طراوت منتقل کند. از طرفی به دنبال فضایی کوچک و ساده بودیم که مردم همدیگر را بشناسند و حس نزدیکی بین مردم پابرجا باشد، برای همین امامزاده و خانه‌هایی که برای سریال انتخاب کردیم کاملا آگاهانه بوده است.

  انتخاب آقای لطیفی به عنوان کارگردان بر چه مبنایی بوده است؟
ما با چند کارگردان دیگر هم صحبت کردیم و در نهایت آقای لطیفی انتخاب شد و فیلمنامه را برایشان فرستادیم که خوششان آمد. مهم‌ترین مساله ما برای انتخاب کارگردان این بود که کسی را انتخاب کنیم که تلویزیون را به خوبی تجربه کرده باشد و مهم‌تر اینکه دغدغه این نوع کار معنوی را داشته باشد. از این نظر آقای لطیفی گزینه خیلی خوبی برای ما بود.

  تاکنون بازخوردهای مثبتی از سوی مخاطبان این سریال دریافت کرده‌اید.
ما همگی درگیر کار و رساندن فیلم برای پخش هستیم و شاید چندان نتوانیم آماری دقیق از این مساله را استخراج کنیم اما آنچه از گوشه و کنار می‌شنویم و بازخوردهایی که به ما می‌رسد خبر از استقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبان دارد و از این مساله بسیار خرسند هستیم.

منبع: وطن امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس