نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: بهره‌برداری از مذاکرات برای کارکردهای حزبی و انتخاباتی و یا تخریب دولت درست نیست کما اینکه ایجاد محدودیت برای منتقدان وجه عقلی و قانونی ندارد.

به گزارش مشرق، احمد امیرآبادی فراهانی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس (25 مرداد 94) ضمن تقدیر از با مجرمین و متخلفین از سوی مقامات قضایی گفت: ملت منتظر برخورد عادلانه برخورد قضایی با دیگر متهمان و چپاول‌گران بیت المال هستند.

وی افزود: در روزهای گذشته مباحث زیادی در خصوص ضرورت و یا عدم ضرورت تصویب برجام توسط مجلس شورای اسلامی مطرح شده است. آنچه مسلم است این است که براساس اصل 77 قانون اساسی کلیه اسناد و توافقنامه‌های بین‌المللی باید به تصویب مجلس برسد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اینکه برخی از افراد اظهار می‌دارند اگر در مجلس تصویب شود برای دولت الزام آور است باید متذکر شوم قوانین بسیاری در مجلس تصویب شده که توسط دولت‌ها اجرا نشده است که از جمله آن بند د و ز تبصره 20 قانون بودجه سال 94 است.  که در بند د این تبصره مجلس مصوب کرد از افرادی که به هر دلیلی از ثبت نام یارانه ها در سال 93 جا مانده‌اند در سال 94 ثبت نام به عمل آید اما دولت علاوه بر اینکه در آیین نامه اجرایی بودجه سال 94 هیچ اشاره‌ای به آن نکرده و نسبت به آن نیز اراده اجرایی ندارد در حالی که تعدادی از افراد مستمند و تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی از ثبت نام سال 93 بازماندند.

امیرآبادی اظهار داشت: در خصوص بند ز تبصره 20 قانون بودجه سال 94 که در مورد رزمندگان موثر است و یا در خصوص عدم اجرای قانون حمایت از عامران به معروف و ناهیان از منکر که رئیس جمهور آن اعلام کرد آنرا اجرا نمی‌کند و یا اینکه گفته می‌شود مقام معظم رهبری پرونده هسته‌ای را به شورای عالی امنیت ملی اجرا کرده‌اند باید به این نکته دقت شود که مقام معظم رهبری مذاکرات را به شورای عالی امنیت ملی ارجاع داده‌اند نه برجام را و در سخنانی تاکید کردند متن فراهم شده باید با دقت ملاحظه و در مسیر قانونی پیش‌بینی شده قرار گیرد. آیا مجلس مسیر قانونی فرمایش مقام معظم رهبری نیست؟

وی افزود: البته باید دقت کرد که مقام معظم رهبری تیم مذاکره کننده را فرزندان انقلاب خواند و همه را از سوءاستفاده انتقاد مخل به وحدت ملی برحذر داشتند بنابراین بهره‌برداری از موضوع مذاکرات برای کارکردهای گروهی، جناحی و انتخاباتی و یا تخریب دولت درست نیست کما اینکه ایجاد محدودیت برای منتقدان وجه عقلی و قانونی ندارد و باید توجه داشت که این دستاورد حاصل خون شهدای هسته‌ای، تدابیر و رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اشاره کرد: همچنین فداکاری دانشمندان هسته‌ای و تلاش تیم مذاکره کننده و مقاومت و ایستادگی، وحدت و یکپارچگی ملت ایران بر مدار ولایت باعث این موفقیت بوده است.

امیرآبادی اظهار داشت: نتیجه مذاکرات هسته‌ای و فرایندهای آن هرچه باشد در سالروز کودتای ننگین آمریکای انگلیسی 28 مرداد آمریکا باید بداند که ملت ما او را دشمن اصلی ایران می‌داند و فریاد حمایت این ملت از مقاومت و ملت‌های مظلوم منطقه بخصوص یمن، بحرین، فلسطین، سوریه و عراق،‌ افغانستان و لبنان روز به روز رساتر خواهد شد و روحیه استکبار ستیزی این ملت قوی‌تر و منسجم‌تر خواهد شد و مذاکرات هسته‌ای ، نرمش قهرمانانه این ملت برای دستیابی به اهداف کلان و بلندمدت کشور بوده است.

وی افزود: همان طور که مقام معظم رهبری به آن اشاره داشتند که متن توافق تصویب شود و چه نشود سیاست های ما در قبال آمریکا تغییری نخواهد کرد ما مذاکره دو جانبه نخواهیم داشت ما در مورد مسائل مختلف با آمریکا سیاستمان 180 درجه تفاوت دارد و بر این اساس مبارزه ما با استکبار و نظام سلطه تعطیل پذیر نیست و امروز آمریکا کاملترین مصداق استکبار است و ما در مقابل سیاست‌های ظالمانه و ددمنشانه دولتمردان آمریکا و سایر مستکبرین عالم ایستادگی می‌کنیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ملت ایران به این نکته توجه دارد اگر مقاومت ملت‌های منطقه در مقابل زیاده‌خواهی‌های آمریکا و ژریم صهیونیستی و تروریست‌های وابسته به‌‌ آن‌ها نبود و اگر راهبردهای امنیتی و اطلاعاتی ما به مرزهای دشمن نمی‌رسید باید امروز شاهد درگیری نیروهای امنیتی اطلاعاتی با  تروریست‌های در داخل مرزهای خودمان بودیم.

امیرآبادی در پایان با اشاره به مشکلات حوزه  انتخابیه خود در بخش‌های مختلف خواستار رسیدگی به مشکلات و حل آن‌ها شد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس