کد خبر 453790
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳

بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون گفت: نباید تمام آنچه از مسجد در سینما نشان داده می‌شود به نماز خواند خلاصه شود، چرا که مسجد پایه‌‌گذار بسیاری از اتفاقات در ایران بوده است.

به گزارش مشرق، محمدعلی کشاورز، بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون درباره کارکردهای جانبی مسجد گفت: همانطور که می‌دانید از ابتدای بنای اولین مسجد بسیاری از اتفاقات مهم مسلمانان در مسجد می‌افتاد، بنابراین نمی‌توان گفت مسجد صرفاً مکانی برای عبادت و مناجات باشد.

وی با تاکید بر اینکه در دوران نوجوانی‌اش هم تعداد مساجد و هم برگزاری مراسم در آن با الان قابل مقایسه نیست، گفت: امروزه یک نوجوان با صرف کمترین زمان می‌تواند به یک مسجد در نزدیکی محل زندگی خود برسد، بنابراین با جذاب کردن فضای مساجد می‌توان تمام این جوانان را جذب کرد.

این بازیگر سینما در ادامه هزینه مالی را مهمترین عامل در اجرای برنامه‌های فرهنگی عنوان کرد و افزود: از برگزاری مراسم‌های مختلف فرهنگی که هر کدام به اندازه خود هزینه بر است تا اجرای مراسم‌های مختلف برای نوجوانان قطعاً هزینه‌های مالی را بر مسجد خواهد داشت.

کشاورز تاکید کرد: البته بعد از اینکه موفق به جذب جوانان در مسجد شویم بعد تازه حفظ و علاقمندی این نسل جامعه به دین  و فضای دینی پیش می‌آید بنابراین باید لزوم برنامه‌ریزی‌های فرهنگی مناسب و استفاده از متخصصان در حوزه شناخت جوانان اهمیت فراوانی دارد.

آراستگی و زیبایی بصری مسجد در جذب جوانان از دیگر موضوعاتی بود که کشاورز بر آن تاکید کرد و توضیح داد: آراستگی و نظافت مسجد اولین اقدام در تکریم و تقدیس مسجد است و می‌تواند در گام نخست مردم را برای نماز جماعت ترغیب و تشویق کند.

بازیگر نقش پدر سالار در بخش دیگر از سخنان خود درباره توهین به مقدسات ادیان وتخریب مساجد توسط صهیونیست‌ها و تکفیری‌ها گفت: این رفتار از جمله خط قرمز‌های دین مبین اسلام است و هرگز و تحت هیچ شرایطی نباید اجازه چنین رفتاری داده شود چرا که مسجد مقدس است و هیچ گاه نباید قبح آن نزد کسی ریخته شود.

وی همچنین درباره نقش سینما و هنر در معرفی و جایگاه مسجد اظهار داشت: بدون شک سینما می تواند به هر موضوع و یا حوزه‌ای ورود و کمک کند همانطور که تا به حال این کار را کرده است.

بازیگر سریال سربدارن با بیان اینکه سینما هم می‌تواند درباره مسجد و هم برای مسجد فیلم تولید کند، اضافه کرد: ما فیلمسازانی داشته‌ایم که از همین مساجد به سینما ایران معرفی شده‌اند بنابراین با نوشتن سناریو‌هایی درباره یک موضوع که اتفاق آن با مسجد ارتباط مستقیم می‌توانیم از این منظر نیز تاثیر گذار عمل کنیم.

کشاورز‌ با انتقاد از بسیاری از فیلم‌ها که در آن مسجد تنها در چند سکانس کوچک آن هم برای عبادت گرفته می‌شود، افزود: بدون شک اتفاقات بسیاری مهمی در این کشور ابتدا از مسجد شروع شده است بنابراین نباید تمام آنچه از مسجد نشان داده می‌شود به نماز خواند در فیلم‌ها خلاصه شود.


منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
    0 0
    کشاورز خدا عاقبت به خیرت کنه که حرف دل ما را می زنی حرف دل مردمی که بلند گو برای اعلام نظراتشان را ندارند . اگر امثال جنابعالی و اقای مشایخی نبودند خصلت های خوب هنر مندان قدیمی فراموش می شد . هر کجا هستی خدا عاقبت به خیرت کند که این بزرگترین دعاست و من در این 50- 60 سالی که از عمرم گذشت فهمیدم عاقبت به دعا برای خیری حقدر مهم است .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس