کد خبر 453198
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۷

رهبر جریان صدر با متهم کردن برخی طرف‌ها به کارشکنی در روند اصلاحات، خواستار آماده‌سازی مقدمات برگزاری تظاهرات میلیونی در حمایت از خواسته‌های مردم جهت اصلاحات و خدمات بهتر شد.

به گزارش مشرق، «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر عراق از جمله اولین کسانی بود که از اصلاحات «حیدرالعبادی» استقبال و حتی پارلمان را تهدید به تظاهرات در صورت عدم تصویب این لایحه کرد، وی اکنون خواستار تظاهرات میلیونی برای حمایت از اصلاحات و مقابله با مخالفان این روند، شده است.

به گزارش پایگاه خبری السومریه نیوز، مقتدی صدر در بیانیه‌ای اعلام کرد: افرادی وجود دارند که در حال کارشکنی و چوب لای چرخ گذاشتن در برابر شروع روند اصلاحات هستند.

وی افزود: باید مقدمات برگزاری تظاهرات میلیونی برای جانبداری از خواسته‌های مردمی در زمینه خدمات و اصلاحات و نه سیاسی فراهم شود.

حیدرالعبادی یکشنبه هفته گذشته لایحه 7 بندی را در زمینه مبارزه با فساد و ویژه‌خواری در عراق مطرح کرد و با تصویب هیأت دولت دو روز بعد به تصویب پارلمان رساند.

طبق این لایحه که با پشتیبانی قوی مرجعیت و مردم همراه شده است، مناصب معاونان نخست‌وزیری و رئیس‌جمهوری حذف شدند و محافظین شخصی مسئولان که بنا به گفته العبادی برخی از آن‌ها تا 900 محافظ شخصی نیز داشتند، از کار برکنار شده و به وزارت دفاع معرفی شدند.

همچنین طبق اصلاحات العبادی، نهاد قضایی عراق باید هیأتی از قضات خوشنام و بلندپایه را برای بررسی جرائم مفسدان تشکیل دهد، هیأتی که مبنای رسیدگی به پرونده‌ها در آن باید بر مبنای این سؤال باشد: «این را از کجا آورده‌ای؟».

روز گذشته (جمعه) نیز اسامی برخی مفسدان اقتصادی در فرودگاهها، بنادر و مبادی خروجی و ورودی برای جلوگیری از خروج آن‌ها از کشور نصب شد.

کشور عراق با صدور بیش از 3 میلیون بشکه نفت در روز، از فقر خدماتی شدیدی رنج می‌برد که قطعی مکرر برق از جمله عوامل خشم مردم شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس