کد خبر 453161
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰

پیشروی ها و موفقیت های نیروهای عراقی در الانبار به ویژه محاصره الرمادی و فلوجه،بالاخره آمریکایی را وادار به اعتراف به این دستاوردهای نیروهای مردمی و امنیتی عراق کرد.

به گزارش مشرق، پایگاه المسله نوشت: سرهنگ "بات رایدر "سخنگوی فرماندهی مرکزی آمریکا اذعان کرد که نیروهای عراقی طی هفته های اخیر دستاوردهای گسترده ای علیه داعش به دست آورده اند که سبب شده، داعشی که حدود سه ماه قبل الرمادی را به اشغال خود درآورده است در محاصره قرار بگیرد.

وی افزود: هدف قطع خطوط ارتباطاتی داعش برای ممانعت از امداد رسانی و جلوگیری از تقویت آن است.نیروهای عراقی دست به کاری دشوار و بزرگ با محاصره شهر زده اند و سپس مانع از امداد رسانی برای آن شده اند.افراطی ها تلاش کردند که با بمب و مواد منفجره ای که در خودروها به شکل دست ساز جاسازی می کنند و عوامل انتحاری و جنگجویان خود مانع از پیشروی نیروهای عراقی شوند.عراقی ها از ادوات و تجهیزات ویژه ای برای خنثی کردن مواد منفجره بهره می گیرند.

رایدر تاکید کرد: عراقی ها به پیشروی خود ادامه می دهند و عملیات پیچیده ای که برای آن برنامه ریزی کرده اند را به اجرا در می آورند.آنها طرح خوبی در اختیار دارند.نیروهای عراقی برنامه ها و تاکتیک ها را مطابق جدول زمانی مورد نظر به اجرا در می آورند.

وی گفت: هدف محاصره الرمادی به شکل کامل قبل از مرحله بعدی عملیات یعنی آزاد سازی مرکز استان الانبار از داعش است.نیروهای ائتلاف تحت رهبری آمریکا با حملات هوایی و نیز مشاوره در مراکز عملیات مشترک به نیروهای عراقی کمک کرده اند.حملات هوایی، خودروها و تجهیزات دشمن را هدف قرار داده است.

این اذعان نظامی آمریکایی در حالی صورت می گیرد که مسئولان آمریکایی به ویژه فرماندهان نظامی آنها از ابتدای یورش داعش همواره جنگ با داعش را طولانی مدت و عملکرد نیروهای عراقی را ضعیف محسوب می کردند.آنها به شدت از نیروهای مردمی خشمگین بودند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس