کد خبر 453116
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳

ایوب آقاخانی «تکه‌های سنگین سرب» را از 12 شهریور ماه به تئاترشهر می‌برد.

به گزارش مشرق، نویسنده و کارگردان نمایش «تکه‌های سنگین سرب» درباره جدیدترین نمایش خود که از شهریورماه در سالن «چهارسو»ی مجموعه تئاترشهر اجرا می‌شود، گفت: در این نمایش به فرازی از زندگی دکتر مصطفی چمران می‌پردازم که هرگز به آن پرداخته نشده است؛ فرازی که در عین حال برای مخاطبانی که دوست دارند شهید مصطفی چمران را به عنوان یک انسان به یاد بیاورند، انسانی که در یک قدمی ماست و ما هم می‌توانیم به مرزهای تعریف شده چنین شخصیتی برسیم نه کسی که به اندازه‌ای از ما فاصله دارد که نمی‌شود به او دست پیدا کرد،‌ روشنگر محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: «تکه‌های سنگین سرب» زاویه کاملا جدیدی در پرداخت زندگی یک شخصیت از تاریخ معاصر ایران دارد و این شخصیت با شأنیتی در تاریخ ثبت شده که گاه ما به دلیل تعریف این شأنیت، وقتی امکانش هم بود به سمت واکاوی ابعاد متنوع و مختلفش نرفتیم.

آقاخانی با اشاره به فیلم «چ» گفت: به گمان من کسی که دکتر مصطفی چمران را نشناسد هرگز با دیدن این فیلم به شناختی از او نمی‌رسد، چون فیلمی مثل «چ» یا آثار مشابه، روی آگاهی از پیش رقم‌خورده مخاطب خیلی سرمایه‌گذاری کردند و در این آثار تلاشی برای شناساندن یک کاراکتر به مخاطب و همزمان کاویدن ابعاد درونی و روانی آن رخ نمی‌دهد.

وی اضافه کرد: در این نمایش پیام دهکردی و عارفه لک از 12 اردیبهشت روی صحنه سالن چهارسو می‌روند و حداقل 30 شب اجرا خواهیم داشت.

به گفته او دیگر عوامل این نمایش که کاری از گروه تئاتر پوشه است، عبارتند از: آهنگساز و طراح جلوه‌های صوتی: آنکیدو دارش، طراح چهره‌پردازی: الهام صالحی، طراحی نور: کیوان معتمدی، طراح پوستر و بروشور: ارسلان آقاخانی، طراح صحنه و لباس: لادن سیدکنعانی، مدیر تولید و برنامه‌ریز پروژه: نورالدین حیدری ماهر.


منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس