رویا پردازی ها در خصوص یک ماجرای جعلی ناسا از سوی هالیوود بدل به تجارتی پر سود گردید تجارتی که مضامین فراوانی را در حاشیه این ادعای ساختگی در اختیار کارخانه رویا پردازی هالیوود نهاد.

گروه فرهنگی مشرق - شبهات و پرسش های بدون پاسخ بسیاری از مفسران و منتقدان پروژه فرود احتمالی فضاپیمای آپولو بر کره ماه در اواخر دهه 60 تا اوایل دهه 70 بسیاری را به این باور رساند که ادعا ناسا در این خصوص اساسا جعلی و ساختگی و هیچ گاه هیچ فضاپیمایی از سوی ناسا در سال های 1969 تا 1972 در کره ماه فرود نیامده است.آثار متعددی از جمله کتاب و مقاله از نیمه دوم دهه هفتاد در این خصوص نگاشته شده است به عنوان مثال ویلیام چارز کاسینگ در کتاب "ما هرگز به ماه نرفتیم" معتقد است در گزارشات تصویری ارائه شده از سوی ناسا در خصوص فرود بر کره ماه تناقض های فراوانی موجود است تناقضاتی که بسیاری از کارشناسان در این خصوص به آن اشاره نمودند این تناقضات مقولات فراوانی را شامل می شود مانند شباهت سنگ ها و خاک در مستندات و گزارشات فضاپیما به خاک برخی از مناطق قطبی، رویت شدن انعکاس رطوبت و آب در عکس های مورد نظر، و تشکیک در خصوص فیلم برداری شدن صحنه های "فرود بر ماه" در پایگاه نیروی هوایی نورتن در سن برنادرینو (مکانی که محل فیلمبرداری استنلی کوبریک در فیلم "اودیسه فضایی 2001" بود). تعدادی از منتقدان فیلم های مورد نظر ناسا در کره ماه معتقدند که محال است نگاتیو در شرایط جوی کره ماه سالم بمانند.


جاذبه و اودیسه فضایی 2001


عکس فوق تنها یکی از مستندات جعلی بودن ادعا فرود فضاپیمای ناسا بر کره ماه است همانطور که در عکس می بینیم وزش باد پرچم امریکا را تکان می دهد.


عده ای معتقدند که هیاهوی ناشی از فرود فضاپیمای ناسا بر کره ماه برای به حاشیه کشاندن شکست امریکا در ویتنام شمالی بود تا اذهان عمومی را منحرف سازد. یوری موخین نویسنده کتاب "کلاهبرداری ایالات متحده بر روی ماه" معتقد است که هدف ناسا برای طرح این مدعا اخذ مالیات های گزاف از مردم برای این دستاورد جعلی بود.

استنلی کوبریک کارگردان یهودی الاصل امریکایی در سال 1968 فیلم معروف خود "اودیسه فضایی 2001 " را بر اساس داستان کوتاهی از آرتور سی کلارک می سازد این فیلم در خصوص ماموریت چند فضانورد امریکایی است. اودیسه فیلم پیچیده با ساختاری شبه اپیزودیک است که اصلی ترین بخش آن بحران ناشی از هدایت فضاپیما توسط یک کامپیوتر هوشمند و سخن گو را روایت میکند. همکاری کوبریک و ناسا در طی ساخت این فیلم بر همگان آشکار است این همکاری حتی پس از ساخت این فیلم نیز ادامه داشت تا آنجا که ناسا یک لنز 50 میلی متری را در اختیار کوبریک برای ساختن فیلم "بری لیندون" 1975 گذاشت.(نورپردازی این فیلم توسط نورهای طبیعی انجام شده و این امکانی ست که تنها با در اختیار داشتن لنز مورد نظر ناسا صورت می گیرد).


جاذبه و اودیسه فضایی 2001
عده ای معتقدند کوبریک در فیلم "درخشش" 1980 در روایتی کاملا تمثیلی و تا حدودی رمزآلود فرود آپولو بر کره ماه را دروغ محض می داند و آن را به تمسخر می گیرید این ادعا در فیلم مستند "اتاق 237" که درباره علائم و نشانه های رمزی فیلم "درخشش" در سال 2012 ساخته شده پرسش های قابل تاملی در خصوص نشانه های رمزی فیلم مطرح می کند.

پس از "اودیسه فضایی 2001" حالا نوبت آلفونسو کوآرون فیلم ساز مکزیکی هالیوود است که در سال 2013 فیلم پر خرج و سه بعدی "جاذبه" را کارگردانی کند.این فیلم درباره دو فضاپیما است که در ایستگاه فضایی گیر افتاده اند و تمامی ارتباطات خود را از دست داده اند روایت پر التهاب از تنها ماندن این دو فضا نورد در کنار جلوه های سه بعدی فیلم بیش از آنکه نمایانگر صحیح یا جعلی بودن ادعا ناسا در فتح کره ماه باشد (در دیالوگی در ابتدای فیلم فضانورد به این سفر ناسا اشاره میکند) مترکز بر ارائه روایت دلهره آور که آمیختگی نزدیکی با فرم سه بعدی فیلم دارد، است.


هالیوود و ماجرای جعلی فتح کره ماه//آماده نمایش

رویا پردازی ها در خصوص یک ماجرای جعلی ناسا از سوی هالیوود بدل به تجارتی پر سود گردید تجارتی که مضامین فراوانی را در حاشیه این ادعای ساختگی در اختیار کارخانه رویا پردازی هالیوود نهاد.


مسعود قدیمی




نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
    3 3
    بعد میگن فریبکاری تو DNA ایرانی هاست...
  • محمد ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
    1 2
    متاسفانه این گزارش ناقص نوشته شده و به مستنداتی که نشاندهنده دروغ یانکی هاست هیچ اشاره ای نشده و این موجب نقص خبر شده کاش میشد برای این موضوع یک جمع بندی از سایر اطلاعات و مستندات تهیه و در اختیار مراجعین قرار داد اگر چه زحمت نویسندگان این مطلب نیز نباید نادیده گرفته شود
  • ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
    1 1
    ای کاش 58 سوال بی پاسخ منتقدان در رد این دروغ را می نوشتید
  • ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
    5 6
    خیال کردید ناسا هم مثل شماست؟ که عکس موشک و هواپیماش فتوشاپ باشه؟ برو جواب ناسا به این سوالات رو بخون تا خیالت راحت شه، عوض کتمان موفقیت بقیه سعی کنید راه موفقیت رو ازشون یاد بگیرید! کاش منتشر میکردی :)
  • محمود ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
    2 1
    خب دروغ باشه این کار نشان از قدرت تخیل بالا شونه که باعث میشه الان تومریخ فضا پیما بفرستن ایستگاه بین المللی بزنن
  • حسین ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
    2 2
    از حق نباید گذشت. اولا بزگترین رقیب فضایی آمریکا یعنی روسیه فرود آپولو بر ماه رو تایید کرده و عکسهایی که کاوشگر ژاپنی از ماه گرفته و تغییراتی که در سطح ماه به خاطر فرود فضا پیما و حرکت فضانوردان ایجاد شده رو به وضوح به ما نشون میده رو باید در نظر گرفت.گیریم در منطقه ای از امریکا زمین و سنگهایش مثل کره ماه بوده باشه ،با نبود جاذبه باید چه کار کرد اونجایی که یکی از فضانوردان یک چکش رو با یک چیز سبک تر همزمان رها می کنه و هردو همزمان و نه سریع به سطح برخورد می کنن
  • منم ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
    3 1
    آقا الان اینو مینویسم همه میان منفی میدن! ولی جواب همه ی شبه ها رو دادن. کوچیک ترین چیز همین پرچم که شما گفتین، این پرچم به خاطر نبود جاذبه مشابه زمین به این شکل ایستاده نه باد که شما میگید. آقا دشمن تون رو همون جور که هست بشناسید، تا بتونید باهاش مقابله کنید.با خبری نیست خبری نیست، الکیه الکیه برآورد اشتباه راجع بهش نداشته باشید.
  • aras ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
    1 2
    یه دلیل بسیار جالب : به پوتين هاي نيل آرمسترانگ (اولين انساني كه آمريكايي ها مدعي اند بر روي ماه پاگذاشت) نگاه كنيد. به كف پوتين نگاه كنيد و به عكس كه ناسا ادعا مي كند اولين نقش پوتين بر روي ماه بود. اين دونقش هيچ شباهتي به هم ندارند. ناسا سرانجام به خاطر اشتباهش طفره رفت و حالا ادعا مي كند كه پوتين هايي كه آرمسترانگ روي ماه پوشيده بود قبل از اين كه ماه نشين اورا سوار كند روي سطح ماه رها شد و به زمين بازگردانده نشد، مطمئناً همين كه ناسا گفته، درست است...
  • ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
    0 1
    لایک با شست پا (بیگ لایک)
  • سیروس ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
    2 0
    مشرق جان، ده ها بار به این شبهات در سالهای پیش پاسخ داده شده، حتی برای هر شبهه، فیلم ساخته شده، شما تازه یاد مسئله «باد روی پرچم» افتاده ای؟!! به جای فکر کردن روی اینکه چند دهه پیش چه اتفاقی افتاده، باید به فکر تدافع سخت و نرم در برابر تهاجم بی سابقه به استقلال کشور باشیم.
  • ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
    2 2
    مهم اینه دولت آمریکا خیرش به هیشکی نرسیده جز عده ای دزد و مال مردم خور که جیره خوار خودش هستن. در کشور ما هم هر چی مشکلات هس به خاطر غرب پرست ها ی خودباخته و مزدور هسش
  • ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
    3 0
    شما چوب بستنی تو تولید کن از چین وارد نکنی
  • ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
    2 0
    توهمات مشرق!
  • محمد ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
    1 1
    بر فرض محال اگه فریب جزء dna ایرانی ها باشه فریب و دروغ کل dna آمریکائی ها است وتمام میلیاردها سلول آمریکا فریبه
  • ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
    1 1
    ناسا گفته فیلم های این فرودو گم کرده !!!!
  • ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
    1 1
    ناسا گفته فیلم های این فرودو گم کرده !!!!
  • هابیل ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
    1 0
    من که از چیزی خبر ندارم اما اگه دروغ بود همون زمان روسها، امریکایی ها رو رسوای عالم میکردن. بهرحال ناسا هم ادعا میکنه 300 کیلو خاک کره ی ماه رو در اختیار داره که نشون میده این ماموریتها انجام شده است
  • امیر 77 ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
    0 1
    این که سفر به کره ی ماه جعلی بوده یا نه یه چیزه این که باور کنی جعلی بوده یا نه یه چیز دیگه
  • حامد ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
    2 1
    این آقا یک جوری میگه شماها انگار خودش مال ناف کالیفورنیاست . واقعا از حماقت بعضیا باید تاسف خورد . یعنی آمریکا با اون همه ادعای پوشالی در مورد ارتشش فقط بخاطر اون فتوشاپ ها به ایران حمله نمیکنه ؟؟!! شده داستان اون پهپادی که سپاه از آمریکا تو فضای ایران گرفت . اوباما میگفت توروخدا پسش بدین اونوقت انسانهایی با درجه حماقت این آقا میگفتن پهپاد نبوده فتوشاپه ، پلاستیکیه و ... الحق خدا دشمنان اسلام رو از احمق ها قرار داده
  • حامد ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
    1 1
    ببخشید پرچم ثابت نیست شما فقط عکسو دیدی انگار . اگه فیلمو دیده بودی میفهمیدی که نبودن جاذبه ممکنه باعث صاف ایستادنش بشه ولی باعث حرکت موجی پرچم نمیشه . معلومه که ناسا باید جواب بده و ماست مالی کنه ولی امثال شما باید یکم بیشتر فکر کنید برادر.
  • حامد ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
    0 1
    شما هنوز نفهمیدی سگ زرد برادر شغاله ؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس