کد خبر 452908
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۷

جورین، شهری راهبردی در سوریه به شمار می رود که اگر به دست تکفیری ها بیفتد، این عناصر تروریست می توانند حومه اللاذقیه و سواحل سوری لاذقیه تا بانیاس را زیر آتش موشک های کاتیوشا و گراد خود قرار دهند و زمینه برای نفوذ آن ها به منطقه الصلنفی فراهم می شود.

به گزارش مشرق، سرهنگ "ماهر اسد" برادر بشار اسد رئیس جمهور سوریه تصمیم گرفت به منظور رساندن چند پیام به همگان، به بازدید از این منطقه برود. اولین پیام این بود که دولت سوریه از منطقۀ دوران که منطقۀ مهم راهبردی است دفاع خواهد کرد و برای آن بالاترین اهمیت را قائل خواهد بود.

دومین پیام برای تکفیری هایی بود که به جورین حمله ور می شوند. این افراد باید بدانند که اگر به این شهر حمله کنند، تاوان سنگینی خواهند پرداخت زیرا برای دفاع از این شهر، از همه انواع سلاح استفاده خواهد شد، چرا که مسئولیت دفاع از این شهر به عهده فرماندهی عالی ارتش سوریه است و به همین دلیل است که از آن بازدید کرد.

سومین پیام، افزایش روحیه نیروهای سوری بود. ماهر اسد می خواهد به این نیروها بگوید که این جنگ، جنگ مرگ و زندگی است و هیچ یک از افسران سوری حق ندارند از این منطقه عقب نشینی کنند.

پیام چهارم به عربستان، قطر و ترکیه بود که از گروه های مسلح تکفیری پشتیبانی می کنند. با توجه به این که سرهنگ ماهر اسد، برادر بشار اسد است، پیام بازدیدِ او از جورین آن است که وی در این منطقه خواهد جنگید و به گروه های تکفیری و محور ترکیه – قطر عربستان اجازه پیروزی یا نفوذ به جورین را نخواهد داد.

سرهنگ ماهر اسد، ترجیح داد با بالگرد به جورین برود و پس از فرود در این شهر، نشستی با نیروهای سوری برگزار کرد و به آن ها اعلام کرد جنگی که در پیش دارند، جنگِ مرگ و زندگی خواهد بود و وی با فرماندۀ این جبهه لحظه به لحظه در تماس خواهد بود و روند جنگ را پیگیری خواهد کرد.

در این میان، بر خلاف شایعه پردازی رسانه های مغرض که گفته بودند سرهنگ ماهر اسد در حمله به مقر فرماندهی در دمشق زخمی شده است، وی در سلامت کامل به سر می برد و به صورت طبیعی راه می رفت و هیچ گزندی به او نرسیده است.
منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
    0 0
    یه عکس جدید ازشون بزارید بهتر از این همه داستانه ! اگر واقعا مشرق به عنوان یه خبرگزاری معتبر فقط یک عکس از یکسال گذشته ازش داره بزاره !
  • علی60 ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
    0 0
    فعلا بنشینند وشعار بدید، که فلان میکنیم وبهمان .وهرروز هم بد تر از دیروز. .بابا کل کشور شمارو گرفتند.اگه بچه های مقاومت -حزب الله -تیپ فاطمیون نیود الان باید در حاشیه مسکو چادر میزدید.یک یا علی بگید .عزم خود جزم ،همه باهم بپا خیزید برای نگه داشتن کشور خود.وکمک اصلی وراهبردی ایران وروسیه مدام هوادارتان است ،دیگر چه میخواهید؟.اولا روحیه سربازان را شدید افزایش دهید وجنگ معنوی در مقابل دشمن پیروز شوید انوقت ببیند .صد برابر اینها جمع بشن .جلودار یک لشگر شما نیستند.ودو راه کار مهم 1-حضور داشتن فرماندهان در بطن جنگ(یکی از حصول پیروزی در جنگ 8ساله )2- بالا بردن روحیات نیروها به هر چیز که اعتقاد وباور دارند.3-کمکی که کشور های مهم وراهبردی دوستان ملت ودولت سوریه مثل ایران و روسیه دارند امروز باید ان را دو صد چندان کنند ،تا اولا تمام کمک های از روز اول تا الان بی حاصل نباشد و دوم چیزی را از دست خواهند داد که جبران ان برابر میلیارد ها دلار قابل جبران نخواهد بود -بنابراین امروز با تفکر ونقشه با دفاع جانانه از انچه که دارند، بهتر از از دست دادن وپس گرفتن است.پیروز باشید
  • ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
    0 0
    مثلا شما عکس و دیدی روحیه ت میره بالا؟ حضور این آقا تو اون منطقه برای مردم و نیروهای ارتش و مردمی تقویت روحیه ست نه برای شما
  • محسن ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۴
    0 0
    مرحوم حافظ اسد بچه های خوبی تربیت کرده و در این چند سال فتنه جبهه ی «استکبار صهیونیستی» علیه ملت مقاوم سوریه و شخص بشار اسد خانواده بشار از جمله برادران وی پشت او را خالی نکردند و این یک دلیل از پیروزی حتمی مردم سوریه علیه جبهه کفر، شرک و نفاق جهانی است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس