کد خبر 452543
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵

در پی تصمیم دولت سوئیس برای لغو تحریم های ایران، وزارت خارجه آمریکا به شرکت های این کشور نسبت به تجارت با ایران پیش از زمان اجرایی شدن توافق هسته ای هشدار داد.

به‌گزارش مشرق، در پی تصمیم دولت سوئیس برای لغو تحریم های ایران، وزارت خارجه آمریکا به شرکت های این کشور نسبت به تجارت با ایران پیش از  زمان اجرایی شدن توافق هسته ای هشدار داد.

مارک تونر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شب گذشته در نشست خبری خود گفت تحریم ها علیه ایران تا زمانی که آژانس بین المللی انرژی اتمی برنامه جامع اقدام مشترک را راستی آزمایی کند بر جای خواهند ماند.

اظهارات وی پس از آن مطرح شد که دولت سوئیس اعلام کرد از پنجشنبه(امروز) تحریم ها علیه ایران را لغو خواهد کرد. بر اساس بیانیه منتشر شده، شورای فدرال (دولت سوئیس) امیدوار است این اقدام به‌عنوان نشانه‌ای در حمایت از اجرای توافقنامه هسته‌ای و علاقه به تعمیق روابط دوجانبه با ایران دیده شود.

مارک تونر همچنین درباره ادعای سفر یکی از فرماندهان ارشد نظامی ایران به روسیه گفت سفر فرمانده سپاه قدس به روسه نقض تحریم های سازمان ملل است و این موضوع را به اطلاع مقامات وزارت خارجه روسیه رسانده ایم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سخنگوی دولت روسیه پیش از این ادعای رسانه‌های غربی درباره سفر فرمانده سپاه قدس ایران به مسکو را تکذیب کرده بود. تونر گفت که آمریکا از شورای امنیت خواهد خواست در باره این سفر تحقیق کند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس