کد خبر 451688
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۴

یکی از فرماندهان ظامی جنبش انصار الله یمن از خنثی کردن توطئه‌ عربستان سعودی جهت سقوط صنعا، پایتخت یمن خبر داد.

به گزارش مشرق، «علی رشید الزیدی»، یکی از فرماندهان نظامی جنبش انصار الله یمن تصریح کرد که عربستان سعودی توطئه‌ای برای سقوط صنعا تدارک دیده بود که جنبش انصار الله آن را خنثی کرد.

الزیدی افزود: عربستان سعودی نقشه به قتل رساندن تعدادی از فرماندهان ارتش یمن و متزلزل کردن امنیت صنعا و فراهم کردن زمینه کودتا از سوی شبه نظامیان وابسته به هادی و گشودن مرزهای زمینی به روی نظامیان سعودی را کشیده بود.

این فرمانده میدانی انصار الله خاطر نشان کرد: قرار بود، عوامل و مجریان این توطئه تروریست‌ها و مزدوران سعودی و شبه نظامیان هادی و «محمد ناصر احمد»، وزیر جنگ هادی باشند.

از جهت دیگر، یک منبع امنیتی وابسته به ارتش یمن و کمیته‌های مردمی این کشور تاکید کرد که توطئه‌ای سعودی – اسرائیلی مورد حمایت حزب اصلاح یمن درحال تدارک برای یمن است.

این منبع امنیتی یمنی افزود: درحال حاضر رسانه‌های وابسته به این حزب این توطئه را در میان اقشاری از جامعه که از بیداری و آگاهی کمتری برخوردار هستند، اشاعه و ترویج می‌کنند.

منبع مذکور گفت: هدف این توطئه ایجاد شکاف بین انصار الله و کنگره ملی و ایجاد جنگ و اختلاف بین دو طرف برای تضعیف آنهاست تا بتوانند، آنچه را که از طریق جنگ در یمن محقق کنند، از طریق فتنه انگیزی بدست آورند.

به همین منظور این منبع امنیتی یمنی خواستار انتشار این خبر و اطلاع رسانی آن به همه اقشار و طیف‌های جامعه یمن شد و در این خصوص تاکید کرد که انصار الله و نیروهای امنیتی و ارتش یمن همه در یک جبهه در کنار هم قرار دارند و اجازه فتنه انگیزی و نفاق میان خویش را نمی‌دهند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس