بررسی قضاوت‌هایی که محسن قهرمانی در 4-3 سال اخیر برای ذوب‌آهن‌ انجام داده نشان می‌دهد نصف‌جهانی‌ها در روز قضاوت‌های این داور طی مدت یادشده هرگز رنگ پیروزی را ندیدند.

نقش داور خبرساز در جنجالی‌ترین صحنه لیگ برتر +فیلم
گروه ورزشی مشرق - ذوب‌آهن‌ که داربی اصفهان را به سپاهان باخت، عوامل فنی و مدیریتی تیم محسن قهرمانی را مقصر دانستند، داوری که پس از دو سال محرومیت دوباره به لیگ برتر برگشت و در اولین قضاوت خود باز هم در اصفهان حسابی خبرساز شد و خون ذوبی‌ها را به جوش آورد.

آذری مدیرعامل ذوب آهن که خبر درگیری وی با داور در تونل ورزشگاه پس از بازی در رسانه‌ها منتشر شد، بعد از بازی گفت داور مسابقه پنالتی واضحی را به سود تیمش نگرفته تا کاسه کوزه‌های ناکامی تیمی که 70-60 درصد بازی را در اختیار داشت، سر «قهرمانی» بشکند.

اما صحنه مشکوک و جنجالی این بازی که با مصاحبه‌های بعد از بازی می توان آن را جنجالی ترین صحنه هفته دوم دانست چه بود؟

در دقیقه 58 توپ ارسالی از چپ توسط احسان پهلوان توسط مدافع سپاهان عبدا.. کرمی- دفع شد. به نظر ذوب‌آهنی‌ها، کرمی در این لحظه توپ را با دستش لمس کرد. اما در تصاویر آهسته دوربینی که این تصویر را ضبط کرده بود نمی‌شد عبدا... را صددرصد عامل ثبت یک ضربه پنالتی دانست.

فیلم این صحنه مشکوک را در زیر می توانید ببینید:

به گزارش مشرق، این‌که توپ ارسالی توسط ذوبی‌ها در صحنه موردنظر پنالتی بود یا خیر را بر عهده کارشناسان داوری می گذاریم و به این موضوع می پردازیم که اصولا پیش زمینه‌ای در نگاه بدبینانه تیم بازنده به داور دیدار مذکور وجود داشته یا خیر؟

بررسی قضاوت‌هایی که محسن قهرمانی در 4-3 سال اخیر برای ذوب‌آهن‌ انجام داده نشان می‌دهد نصف‌جهانی‌ها در روز قضاوت‌های این داور طی مدت یادشده هرگز رنگ پیروزی را ندیدند و این شاید نکته ای باشد که ذوب آهنی ها را در روزی که قهرمانی برای آن ها سوت بزند نگران کند.

* بعد از 22 ماه و 17 روز دوباره در زاینده‌رود

محسن قهرمانی داور دیدار معروف سپاهان پرسپولیس در هفته دهم لیگ سیزدهم با اخراج دقیقه 3 میثم حسینی از جمع قرمزپوشان کمک کرد نطفه جریانی بسته شود که در نهایت منجر به محرومیت بلندمدت خود او شد.

به این ترتیب آقا محسن یک سال و 10 ماه و 17 روز قضاوت نکرد تا اتفاقا دوباره به دیار زاینده رود و به داربی اصفهان در لیگ پانزدهم رسید و به زعم عنایت، رییس دپارتمان داوری قضاوتی کم‌نقص را در تقابل سپاهان و ذوب‌آهن‌ داشت، هر چند مدیرعامل ذوب‌آهن‌ نظر متفاوتی با عنایت دارد.

نقش داور خبرساز در جنجالی‌ترین صحنه لیگ برتر +فیلم

شاید ورق زدن کتابچه دیدارهای ذوب‌آهن‌ در روزهایی که قهرمانی سوت به دستش گرفت و قضاوت کرد، بیانگر نکاتی باشد:

* 3 تساوی در روزهای قضاوت‌های قهرمانی

به گزارش مشرق، محسن قهرمانی در لیگ یازدهم 3 بازی ذوب‌آهن‌ مقابل ملوان (هفته پنجم) فجرسپاسی (هفته پانزدهم) و پرسپولیس (هفته بیست و سوم) را سوت زد. البته ذوب‌آهن‌ در هر سه بازی یادشده رنگ پیروزی را ندید.

بازی ذوب‌آهن‌ و ملوان در هفته پنجم لیگ یازدهم پربرخورد بود و پرگل. چهارشنبه 2 شهریور ماه سال 90 محسن قهرمانی، سینا عشوری از ذوب‌آهن‌ را در دقیقه 80 اخراج کرد و به حسین ماهینی، محمدعلی احمدی، فرشید طالبی و هوار ملامحمد از جمع نصف‌جهانی‌ها کارت زرد نشان داد. در مقابل از جمع مردان میزبان سهم سیدجلال رافخایی یک کارت زرد بود.

3 سال و 11 ماه و 17 روز قبل ذوب‌آهن‌ با گل‌های پیام صادقیان (22) و هوگوماچادو 2- یک پیش افتاد اما سیدجلال رافخایی در دقیقه 59 گل دومش را از روی نقطه پنالتی به‌ثمر رساند. بعد نوبت به مهاجم مهمان ایگور کاسترو رسید که ذوب‌آهن‌ را 3-2 پیش بیندازد. با این حال قهرمانی، پنالتی دوم را هم در دقیقه 91 گرفت تا رافخایی هت‌تریک کند و نتیجه نهایی 3-3 شود.

نقش داور خبرساز در جنجالی‌ترین صحنه لیگ برتر +فیلم

ذوب‌آهن‌ هفته پانزدهم در خانه مقابل فجر متوقف شد. شنبه 12 آذرماه سال 90 قضاوت برای قهرمانی چندان دشوار نبود و کسی از او کارت نگرفت.

قهرمانی هفته 23 لیگ یازدهم بازی حساس پرسپولیس ذوب‌آهن‌ را هم سوت زد. یکشنبه 9 بهمن ماه سال 90 شاگردان منصور ابراهیم‌زاده نه گل زدند و نه اخطاری دریافت کردند. مردان دنیزلی هم گلی وارد دروازه ذوب‌آهن‌ نکردند با این حال سهم علی‌عسگر و هادی نوروزی 2 کارت زرد بود.

* هت‌تریک باخت

در لیگ دوازدهم قهرمانی 3 قضاوت دیگر برای ذوب‌آهن‌ انجام داد در حالی که هر 3 دیدار مذکور یک بازنده داشت و آن هم تیمی نبود جز ذوب آهن!

هفته هفدهم بازی‌ها، ملوان 3-2 ذوب‌آهن‌ را در فولادشهر شکست داد. دوشنبه 13 آذرماه سال 91 گل اول میزبان با ضربه رجب‌زاده (38) از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید. 2کارت زرد قهرمانی هم سهم سالارزاده و شیرزاد شد. 2 سال و 18 ماه و 8 روز قبل نزهتی، رافخایی و اولادی گل‌های ملوان را زدند تا نخستین قضاوت قهرمانی در لیگ دوازدهم برای ذوب‌آهن به کام این تیم نباشد.

این داور دو هفته قبل از قضاوت در دربی پایتخت، شهرآورد اصفهان را هم در هفته 21 لیگ دوازدهم سوت زد.

شنبه 23 دی ماه سال 91، ذوب‌آهن‌ 3-4 به سپاهان باخت. در شرایطی که محمدعلی احمدی از جمع مردان تیم برنده (53) و گاسپارف گلر تیم بازنده (85) توسط قهرمانی اخراج شدند.

نقش داور خبرساز در جنجالی‌ترین صحنه لیگ برتر +فیلم

جمعه 20 بهمن ماه سال 91 قضاوت بازی فولاد و ذوب‌آهن‌ در ایستگاه 25 لیگ هم به قهرمانی سپرده شد. 2 سال و 6 ماه و 3 روز قبل مهدی نوری هافبک فولاد گل اول بازی را به اشتباه وارد دروازه تیم خودی (9) کرد و بعد در دقیقه 55 این اشتباه را تلافی نمود. در دقیقه 75 هم با تصمیم قهرمانی فوفانای ساحل عاجی از ذوب‌آهن‌ اخراج شد تا شیمبای برزیلی در دقیقه 92 دروازه تیم 10 نفره اصفهان را باز کند.

به این ترتیب هر 3 قضاوت محسن قهرمانی در 3 دیدار لیگ دوازدهم برای ذوب‌آهن‌ سرنوشتی جز قبول شکست، رقم نزد تا ذوبی ها هرگز از این داور مشهدی دل خوشی نداشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حسین ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    0 0
    من به عنوان یک ایرانی واقعا متاسفم که گروه داوری فوتبال ایران از کسایی مثل این آقا توی فوتبال حرفه ای استفاده می کند
  • امیر تبریز اوغلی ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    0 0
    سپاهان با داوران .ترکی . فغانی . قهرمانی.. چه شود.......
  • ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    0 0
    اعتماد به نفس این آقا واقعا زیاده!!
  • ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    0 0
    اون عکس مهدی کیا عجب عکسیه ایول
  • ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    0 0
    بابا بازیه دیگه اشتباه هم پیش میاد
  • ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    0 0
    تا کی باید تاوان اشتباهات داوری رو تیم ها بدن
  • 4444 ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    0 0
    مهم اینه که امسال استقلال قهرمانه
  • ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    0 0
    داور حرفه ای ولی پرحاشیه ضررش بیشتر از سودشه
  • ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    0 0
    اشتباهی به قیمت ضربه روحی به هزاران هوادار
  • ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    0 0
    هیمن اعتماد به نفس کار دستش میده دیگه
  • ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    0 0
    ناشناس دومی آخه فوتبال چیه که ادم بخواد به خاطرش ضربه روحی بخوره!
  • علی ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    0 0
    میشه بفرمایید آخرین بار که ذوب آهن تونسته سپاهان‌رو ببره مربوط به کی و چند سال قبل بوده؟ اصلاً تا حالا تونسته سپاهان‌رو ببره؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس