آموزش رقص و موسیقی و آرایشگری و حالا هم نوبت به برگزاری برنامه‌های آموزشی آشنایی با حیواناتی مثل سگ و گربه در دستور کار برخی از مهدکودک‌ها قرار گرفته است، که عملا مجاری انتقال ارزش های غربی به کودکان ایرانی است.

از آموزش

مشرق - تحصیل و کار والدین به ویژه مادران از جمله عوامل شایعی است که پای هر کودکی را به مهد کودک ها باز می کند اما نکته قابل تامل این است که آیا محلی که کودک برای ساعات زیادی از روز به آن سپرده می شود جای مناسبی برای تربیت آنهاست.

مهدکودک ها سنگ بنای شخصیت اجتماعی کودکان است. با توجه به اینکه در کلان شهرها، والدین فرصت کمتری برای نگهداری فرزندانشان دارند عملا مهدهای کودک این خلأ را پر کرده و کارکرد پیدا می کنند.

اما نکته ای که در این میان نهفته است سیاست های آموزشی نامناسب برخی از این مراکز است. سیاست ها و برنامه ریزی هایی که به ترویج فرهنگ غربی می پردازد و به هویت اسلامی _ایرانی جامعه چوب حراج می زند.

آموزش رقص و موسیقی و آرایشگری و حالا هم نوبت به برگزاری برنامه‌های آموزشی آشنایی با حیواناتی مثل سگ و گربه در دستور کار برخی از مهدکودک‌ها قرار گرفته است، که عملا مجاری انتقال ارزش های غربی به کودکان ایرانی است.

*
پخش ترانه؛ آموزش رقص و مد لباس

یکی از مواردی که در برخی از مهد کودک ها مشاهده شد و رسانه ها مدتی پیش به آن پرداختند آموزش دادن مد روز لباس به کودکان بود که توسط برخی از مراکز مهدکودک صورت می گرفت. در این مهد کودک ها به کودکان آموزش می دادند که لباس ها و مدل مویشان را چگونه انتخاب کنند تا بتوانند جذابیت خود را به دیگران نشان دهند.[1]

از آموزش

یکی دیگر از مواردی که در مهد کودک ها رواج یافته بود پخش و آموزش ترانه های غربی بود که به بهانه شاد کردن کودکان در برخی از مهد کودک ها رواج یافته بود. [2]

انتشار این نوع اخبار از مراکز مهدکودک تا آنجا پیش رفت که رسانه ها از آموزش رقص های عربی و ترکیبی در مهدکودک ها خبر دادند و تصاویر آن را منتشر کردند تا مسوولین مربوطه در این حوزه آموزش رقص در مهد کودک ها را ممنوع اعلام کنند.[3]

{$sepehr_album_29531}
تصاویر مربوط به مهدکودک‌ها

 
* کلاس آموزش آشنایی با سگ و گربه

اما آخرین اخبار بدست آمده حاکی از این است که برخی از مهدها به برگزاری برنامه‌های آموزشی آشنایی با حیواناتی مثل سگ و گربه پرداخته اند.

به هر حال والدین باید نسبت به مراکز تربیتی کودکان خود وسواس بیشتری داشته و نسبت به مدیران و مربیان این مراکز اطلاعات دقیقتری به دست آورند. از سوی دیگر سازمان های مسوول باید دغدغه بیشتری نسبت به صدور مجوز، بازرسی های مستمر و پیگیری نظرات و شکایات مردمی داشته باشند، تا از این پس شاهد برگزاری کلاس های آموزشی آوازه‌خوانی، مشاطه‌گری، رقص مختلط و آشنایی با حیواناتی همچون سگ و گربه در مهدکودک ها نباشیم.



[1] http://www.rajanews.com/news/135443

[2] http://www.mashreghnews.ir/fa/news/57623

[3] http://titre1.ir/fa/news/56137


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 48
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 43
  • ۰۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    0 0
    این بچه ها اینده سازان ایران زمینن ...اهای مسئولین از خواب غفلت بیدار شید!!!
  • ۰۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    0 1
    هرجا که میرسه میگن شبکه های ماهواره ای مثلا جیم و فارسی ۱ ... جوانان مملکت رو اغفال و منحرف میکنند اما هیچ وقت نمیگند کرم از خود درخته!!! چرا نیروی انتظامی دستگیرشون نمیکنه!؟؟! این دختر پسرا که از کودکی اینطور در آغوش هم میرقصند آیا در آینده به انقلاب اسلامی پایبند خواهند بود؟؟؟!! یا اینکه جامعه ای مانند غرب و آمریکا را انتخاب خواهند کرد!!!
  • ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    0 0
    خوب مسئو نظارت بر این اماکن کیه؟ چرا اینهارو به ما مردم می گید ؟
  • ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    0 0
    خوب شما که اینقدر خوب آمار دارید چرا عملا وارد گود نمیشید اطلاع رسانی صرف مشکلی را حل نمیکنه حتی اگر هر روز این جور خبرها را درج کنید تا زمانی که پیگیری عملی نکنید ابتر و بی نتیجه خواهد ماند
  • سید مقداد ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    0 0
    ما که تو این عکسا سگ ندیدیم، اگه کسی دید به ما هم نشون بده!!!!!
  • ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    0 0
    تربیت و آموزش تو کشور ما کلا بی در و پیکره
  • ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    0 0
    خدا به داد برسه!!!
  • مصطفی ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    0 0
    توی عکسهای کوچک پایین خبر است کافیه روشون کلیک کنی تا ببینیشون
  • مصطفی ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    0 0
    با سلام من با سید موافق هستم بعلاوه اینکه . سگ و گربه بازی که واقعا باید جلوش رو بگیرند ولی رقص رو کار خوبی می کنند . دختر باید بلد باشه برقصه . جامعه اسلامی ما از وقتی دچار مشکل شده که زنها خواستند ادای مردها رو در بیارن مردا ادای زنهارو . اگر زنها این یک کاری که خدا بهشون سپرده درست انجام بدن باور کنید باور کنید ایران از اروپا پیشرفت تر خواهد شد . اونم دلبری از همسر خودشونه . عشقبازی و دلبری از همسر خودشون. ازدواج هارو آسون کنند. کارم که مسولین دنبالشو بگیرند. حداقل نسل بعدی حال کنند . ما که سوختیم رفت
  • آقای م ر ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    0 0
    امام خمینی (ره) فرمودند: کار را باید از مهد کودک ها شروع کنیم.. ما خوابیم و الان دشمنان ما دارند از همین نقطه به ما ضربه می زنند.
  • ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    0 0
    خاک بر سرشان.
  • فریبا ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    0 1
    توروخدابی خیال حداقل بذارید بچه ها شادباشن مثلااین عکسا رو گذاشتین مسولین بیدارشن برن چادر سربچه هاکنند به جای آموزش مدل مو باور کنید اسلام دین غم وغصه نیست دین شادی وخوشحالی.شما ازاسلام فقط محرم وعزاداری قبول دارید نکنید این کاررو بچه ها نیاز به شادی دارند.بریداول اسلام رو بشناسید بعدمسولین رو بیدارکنید.
  • sadeghi ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    0 1
    چیه.تحمل شادی بچه هامونم ندارید.میخواین از کودکی عزابگیرن
  • ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    0 0
    جنگ نرم، بنیادین، با برنامه، فراگیر، اثر بخش و مخرب تر از جنگ نظامیه نمی دونم چرا برا یه همچین جنگی قرارگاه جنگ نرم نداریم یا ما خبر و اثری ازش ندیدیم!؟؟ چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    0 0
    وقتی از بچگی اینطور تربیت بشن ٬در آینده باید اینا رو پلیس از توی پارتی های شبانه جمع کنه
  • ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    0 0
    یه کم بالا رو نگاه کنی تو عکسا می بینی
  • محمد ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    0 0
    حدیث داریم که هر کس سنت حسنه ای را بجابزاره تا روز قیامت در ثوابش شریک هست ودرثواب هرکسی که به اون سنت حسنه عمل کنه وهرکس سنت سیئه ای را بجابزاره درگناه اون عمل ودرگناه هرکسی که به اون سنت عمل کنه تار روز قیامت شریک هست . این از تکلیف بانیان این سنت های سیئه .بجای اینکه به بچه که معصوم هست ذاتا معارف اسلامی را نشان بدن وبهترین موقع برای آشنائی با قرآن هست میان سیئات رابهشان نشان میدن اما مردم یک وظیفه دارن ودولت واداره فرهنگ وارشاد وآموزش وپروش هم وظیفه دیگر ومهم اینکه که هیچ کس درقبال این مهد های کودک به وظیفه ش عمل نمیکنه .واین بدفرهنگی ها بوجود میاد .این بانیان فرهنگ غربی چه فرقی با داعش دارن ؟داعش مهدکودک میزنه برای آموزش ترورسیتتی بچه ها وعمرارزشمند یک انسان رابرای همیشه ازش میگیره واینها هم آموزش فرهنگ غربی میدن روی بچه ها وبرای همیشه چراغ فطرت رادر وجودش خاموش میکنن وبچه را ازهدف اصلیش که براش خلق شده دور میکنن واین هم کشتن یک انسان است اما به شیوه دیگر هردو تزرق کننده فرهنگ غرب روی بچه ها هستن منتها هریک به روشی وسازی
  • ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    0 0
    سوختی مشرق
  • ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    0 0
    آفرین خوب گفتی برو اول اسلام رو بشناس تا اینهمه مغلطه سر هم نکنی کی گفته چادر سر کردنغم و غصه است و رقص و برهنگی شادیه؟! بچه ای که این لباسها رو پوشید حیاش جلو پسرهای هم سنش ریخت بعدا پسرهای همسنش مردهای بالغی هستن که وقتی بخاطر عادت و بیحایی همین ها رو جلوشون پوشید اولین آسیب و افسردگیهای بعدش مال خود اون دختر بچه است. خیلی اگه اسلام رو میشناختی لااقل یه بار قرآن رو خونده بودی و آیاتی که حتی درباره لباس پوشیدن جلوی بچه ها و اینکه اونها چه ساعاتی باید با اجازه وارد اتاق بشن چه ساعاتی نباید بشن میخوندی چه برسه به ایکه بخوان از بچگی خودشون همه اون مسائل رو تا حدی امتحان هم کرده باشن!
  • ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    0 0
    آره سوختن هم داره دیدن اینکه یک نسل بچه معصوم رو چطور آینده شون سوزانده میشه شما حسگرهای حرارتی ات از کار افتاده!
  • ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    0 0
    حاضری دخترت رو بدی تو بغل پسر من که باهاش رقص چاتونوگا . . . . .
  • ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    0 0
    90 درصد شخصیت بچه زیر 7سالگی اش شکل میگیره اونوقت ما تو مملکت مون که باید مروج فرهنگ و سبکزندگی اسلامی باشه سگ بازی یاد بچه ها میدن و خیلی خیلی آهسته و پیوسته هر غلطی بخوان میکنن. مسئولین هم بنا به ضرب المثل خود به خواب زده ها بیدار نمیشن. جالبه که تو همه حای دنیا مسئولین به مردم هشدار میدن تو دوره تدبیر وامید مردم باید به مسئولین تذکر بدن و لبخند تحویل بگیرن
  • ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    0 0
    عبدالبها یکبار پیامت گذاشتی بسه
  • ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    0 0
    راه رفته تو را رفتم و عبرت نگرفتم . حالا بگو درمانشه چیه / چه جوری خودتو معالجه کردی جزغاله
  • حسین ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    0 0
    شادی به چه قیمتی؟ به قیمت گربه بازی و رقص مختلط؟ فکر نمی کنی چیزهای مهمتری از شادی وجود دارند که می توان آنها را آموزش داد؟ یادم می آید در این دوران که بودم به همراه مهدکودک به بازدیدهای علمی و بهداشتی رفتیم: بازدید از آتش نشانی، بازدید از کلینیک دندان پزشکی، کلاسهای ورزشی و...
  • اصغر ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    0 0
    یعنی چیزی مهم تر از رقص و شادی برای یادگیری وجود ندارد؟ اینها قرار نیست مردان و زنان آینده کشورشان باشند؟ از میان این همه آموزش های علمی، ورزشی و هنری فقط رقص؟!!!! حتی هنر را هم 7 شاخه درنظر میگیرند (حداقل) ... فقط رقص؟
  • ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    0 0
    چه مرهای ملوسی بشن این پسرها!!!
  • ایرانی ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    0 0
    این چرت و پرتها را از کجات درآوردی آقا مصطفی ؟ مثل پسرهای 14 ساله صحبت می کنی .
  • ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    0 0
    عکس دوم فاجعه بود فاجعه
  • ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    0 0
    مقرض بی شرف این هم سوختن داره اگر دستم بهت نرسه
  • ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    0 0
    خیلی جفنگ و مزخرف گفتی...بیمار جنسی روانی
  • بیسواط ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    0 0
    رُوِيَ عَنِ النَّبِيِّ - صَلَّي اللهُ عَلَيْهِ وَ آلِه - اِنَّهُ نَظَرَ اِلي بَعْضِ الْاَطْفالِ فَقالَ: وَيْلٌ لِاَولادِ آخِرِ الزَّمانِ رسول اكرم به تعدادي از كودكان نگاه کرد، سپس فرمود: واي بر فرزندان آخر‌الزمان از پدرانشان. عرض شد يا رسول الله از پدران مشرك آن‌ها؟ فرمود: نه بلكه از پدران مسلمانشان كه هيچ چيز از فرائض مذهبي را به آنان نمي‌آموزند و اگر خود فرزندان پاره‌اي از مسائل ديني را فرا گيرند آن‌ها را باز مي‌دارند و تنها به اين قانع هستند كه فرزندانشان متاع ناچيزي از دنيا بدست آورند، من از اين قبيل پدران بري هستم و آنان نيز از من بيزارند. «مستدرك الوسائل، ج 2، ص 625»
  • ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    0 0
    خدا بهت عقل بده تمام مشکلاتمون حل شد مونده بود رقاصگی
  • ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    0 0
    صادق ایرانی هستی یا یکی از اون کثیف های فارسی زبان اسرائئلی
  • ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۰
    0 1
    من کاری به بقیه بخش ها ندارم. ولی آموزش به کودکان برای رفتار خوب و مهربانی با حیواناتی مثل سگ و گربه در حقیقت یکی از تعلیمات اسلامی در راستای اخلاقیات است.
  • رضا ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    0 1
    بله کاملا درسته. مهربانی با حیوانات از دستورات ائمه و معصومین است و آموزش آن به کودکان و جلوگیری از حیوان آزاری از سنین کودکی بسیار نیکو و پسندیده است
  • عباس ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
    0 0
    چه اشکالي داره مهرباني با حيوانات را به بچه ها ياد داده بشه
  • زهرا خانم ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
    0 0
    بنده در یک خانواده ی کاملا مذهبی بزرگ شده ام.و به شخصه همه چیز مملکتمو دوست دارم.ولی توی اشنایی کودکم با حیوانات مشکلی نمیبینم!چه ایرادی داره وقتی من نمیتوانم بچه ام رو با یه حیوان بی ازار اشنا کنم مهد های کودک حتی مدرسه ها این وظیفه رو انجام بدن؟کدام صحنه بهتر است؟دیدن پسر بچه ای که با تفنگ بادی به گربه ها شلیک میکند؟؟؟؟خدا کام را دوست دارد؟
  • مادر ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
    0 0
    می توانند یک پارک جنگلی درست کنندودرآنجا حیوانات در کنار یکدیگر ویا برای امنیت حیوانات اهلی از حمله حیوانات وحشی،آنها رادر قفس های خیلی بزرگ وتحت پزشک نگهداری کنند و مردم با ماشین داخل پارک شوند وآنهارا ببینند وحیوانات اهلی را نوازش کنند وبه بچه ها وهمه آموزش دهند که نباید آنهارا با آمپول اسیدی کشت.ووقتی بچه ها آنهارا نوازش کردند فورا در همان جا دستها را با مواد قوی شوینده بشویندکه نجسی دستها پاک شود.حیوانات بیماری هایی دارند که با هیچ دارویی برطرف نمی شود وازآنها به انسانها سرایت می کند مثل آنفولانزا-بیماری های پوستی- هاری-ومسئله دیگر وقتی حیوان خانگی میمیرد بچه ها ویاصاحب آن حیوان دچار غم وافسرگی می شود.به هرحال به جای جنگ بدنبال راههایی برای صلح با هم باشیم.به دنبال بهانه ای برای جنگیدن نباشیم .به نظرمن برای سلامتی وبهداشت ایران باید سگ وگربه های آزاد را جمع آوری کنند وواکسن بزنندودر پارک جنگلی محصور شده نگهداری کنند.ومردم هم درمنازل خود نگهداری نکنند. درکشورهای خارجی که من سالها زندگی کردم،در بیشتر پارک ها وخیابانها مدفوع سگها ریخته ومردم درعذابند وپلیس دائم هشداروجریمه می کند.شپش وبیماری های پوستی بیداد می کند.بیماری ایدز از خارج وارد ایران شد!.
  • فرح ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
    0 0
    به نظر من هیچ کدام از این کارها توی مهدکودک شایسته ی یک حکومت اسلامی نیست. خلاصه در اسلام خیلی کارهای خوب هست که میشه به بچه ها یاد داد.
  • ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
    0 0
    انجمن حمایت از حیوانات در راستای رسالت آموزشی خود و در جهت تاثیر گذاری بر کودکان٬ اقدام به اجرای برنامه های آموزشی در مهدکودکها مینماید که در این برنامه ها کودکان با حیوانات آشنا شده و به آنها اصول مهربانی به حیوانات٬ نکوهش حیوان آزاری و لزوم توجه به محیط زیست آموزش داده میشود. در این برنامه ها کودکان بعنوان پلیس محافظ حیوانات کارت هواداری انجمن حمایت از حیوانات را دریافت میکنند. این است آموزش سگ و گربه بازی
  • ناشناس ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۶
    0 0
    مرده شور تو و اون اسلام و انقلابی که شماها نمایندهشین ببرن... کی گفته آموزش رقص و دوستی با حیوانات برای بچه ها خلافه؟ حتما آموزش نارنجک بستن به کمر و تروریست شدن درسته...
  • مریم ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۶
    0 0
    بنظر من باید یه برنامه سگ کشی راه بندازن برا بچه ها زنده به گور کردن سگا از این برنامه ها خیلی براشون مناسب تر از برنامه آشنایی با حیووناس چرا باید واقعا بچه ها یاد بگیرن با حیوونا درست رفتار کنت اینا درست نیس واقعا خلافه!!!
  • یک مخاطب ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    0 0
    با سلام. به عقیده بنده استفاده از لفظ سگ و گربه بازی بسیار بار معنایی زشتی داره و مسلما جایی به کسی همچین چیزی یاد نمیدن. اما اشنایی با حیوانات و ایجاد عشق و علاقه به حیوانات، اموزش این نکته که انسان جزیی از طبیعته و نه مالک طبیعت بسیار زیباست. اگر به بچه ها اموزش بدن به جای پرتاب سنگ به سگ و گربه و گنجشک و امثالهم به اونها هم محبت کنند، یاد بدن بجای دور ریختن مانده ی غذا میشه در راه رضای خدا حیوانی رو سیر کرد هیچ اشکالی نداره. آنکه نزد خدا به جانی ارزد نزد شما به نانی نیارزد؟
  • ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
    0 0
    گربه ها 5000 ساله اهلی شدن. امروزه به دلیل خودخواهی و بیرحمی مردم در وضع بسیار بدی به سر میبرن. ما نسبت به این زبان بسته ها مسئولیم.
  • janbaz isargar jang ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
    0 0
    من نمیدونم کی میخواهید از این حیوان ستیزی دست بردارید؟ ! ایراد اینکه بچه ها با حیوانات خانگی آرامش پیدا کنند مثل هر جای دیگر دنیای متمدن چیست ؟ ۸۳ میلیون آلمانی بیش از ۵۰ میلیون گربه و ۴۰ میلیون سگ در خانه دارند , هیچکدام هم کور و کچل و نازا و بیمار نشدند , این حیوان ستیزی یعنی قهر طبیعت , شما که مسلمان و معتقد هستید !! چطور حق حیات ۱ موجود زنده را نادیده میگیرد که هیچ آزاری نداره , من نمیفهمم چرا در خانه خدا مکه و بیخ گوشمان ترکیه مسلمان گربه را نجس نمیدونند , این آیه از کجا بر شما نازل شده که حیوان بی پناه را آزار بدین ؟؟ !!! بهتر نیست گاهی یک رفرم در عقاید کهنه مان کنیم که هیچ ریشه عقلانی و منطقی نداره ؟
  • علی ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
    0 0
    هم وطن من باعثه تاسفه که حمایت از حیوانات رو بر خلاف موازین میدونید مگه حیوانات چه گناهی کردن که باید اسیر افکار ادم های نادانی مثل امثال شما بشن ؟؟؟ در تمامی دنیا جوامع در حال درمان کردن بیماری های روانی با نگهداری حیوانات هستند انوقت شما حرف از ..... میزنید . البته فکر نمیکنم بیماری روانی شما قابل درمان باشد . شما باید بستری شوید در یک بیابان همراه با یک شتر ^_^
  • مریم ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۴
    0 0
    آموزش محبت به حیوانات عالیه. و در دین ما و درسیره ی پیامبر رحمتا و مهربانی هم مشاهده می شه. اما مسئله اینه که این ها یاد می دن به جای ارتباط با بقیه انسان ها با حیوان ها دوست بشن. این بد است. ارتباط با حیوان نمی تونه جای ارتباط با انسان رو بگیره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس