دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در نشست خبری گفت: شورای هماهنگی اصولگرایان اگر با همه سلایق تشکیل شود و پشت سر روحانیت اصیل حرکت کند پیروزی کامل را در انتخابات به دنبال خواهد داشت.

به گزارش مشرق، محمد نبی حبیبی در نشستی با حضور خبرنگاران ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: با توجه به نزدیکی شدن ایام انتخابات از پیش از یک سال قبل بحث ها و تصمیم گیری ها انجام شده است. در همین پروسه تصمیم بر این شده است که همه ظرفیت موتلفه را برای ائتلاف بین اصولگرایان به کار بگیریم.

وی افزود: موتلفه در هیچ جای کشور نامزد مستقل معرفی نخواهد کرد، و تلاش دارد شورایی با حضور همه اصولگرایان شکل بگیرد و تصمیم در خصوص نامزدها با به کارگیری این عقل جمعی صورت گیرد.

حبیبی با بیان اینکه اولویت ما اصولگرا بودن است، اظهار داشت: میزان رأی آوری از دیگر شاخصه های ما است اما ملاک اصلی اصولگرا بودن است، اگر در جمع تصمیم گیری نامزد موتلفه پذیرفته نشد و نامزد اصولگرای دیگری انتخاب شود ما تبعیت خواهیم کرد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی همچنین گفت: بخش هایی از قطعنامه سازمان ملل از جمله مباحث موشکی آن را به هیچ وجه قبول نداریم.

وی با تأکید بر تبعیت از روحانیت خاطر نشان کرد: روحانیتی که با خط مستقیم انقلاب و امام و رهبری زاویه داشته باشد با او زاویه خواهیم داشت، زمانی که روحانیت را به عنوان پیشکسوت معرفی می کنیم تابع خواهیم بود.

حبیبی اظهار داشت: اگر همه اصولگرایان با سلایق مختلف پشت روحانیت اصیل حرکت کنند پیروزی ما حتی خواهد بود، ما تصمیم نداریم نامزدی مستقل در خبرگان معرفی کنیم. اصولگرایان به عنوان تشکل قرار نیست برای خبرگان نامزد معرفی کنند، از لیست جامعتین حمایت می کنیم.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی اظهار داشت: دولت باید برای اجرای اقتصاد مقاومتی همت کند، ما با توسعه مراودات به جز برخی استثاها موافقیم، تأکید ما این است که اقتصاد مردمی شود و دولت برنامه ریز و ناظر باشد؛ اگر اقتصاد ما مقاوم شد، این تحریم ها خود به خود رفع خواهد شد.

وی در مورد مذاکرات هسته ای گفت: همواره از تیم مذاکره کننده به کرات حمایت کردیم و با مذاکرات موافق بودیم، الان نیز معتقدیم تیم مذاکره کننده زحمات زیادی را متقبل شده است.

حبیبی ادامه داد: قطعنامه در مورد موشک ها را قبول نداریم و معتقدیم باید ایستادگی کرد، همچنین پروتکل الحاقی را قبول نداریم چرا که معتقدیم دست دشمن را باز می کند.

وی افزود: اگر این توان دفاعی را نداشتیم، و آنها مطمئن بودند با موشک باران ایران نابود می شود ذره ای تعلل نمی کردند، ما همچنین مصرانه با بازدید اماکن نظامی مخالفیم.

دبیرکل موتلفه اظهار داشت: رهبری تأکید داشتند اگر به ما حمله کنند تلاویو و حیفا را نابود می کنیم ، آنها بدانند میدان جنگ ما آن نقطه ای که آنها ترسیم می کنند و هرجا که آنها حضور داشته باشند نقطه جنگ ماست؛ ما در دنیا دوستانی داریم که با همین روحیه ما حاضرمد از انقلاب اسلامی دفاع کنند.

وی خاطر نشان کرد: باید رقابتی بین احزاب واجد شرایط تشکیل شود که به دنبال تشکیل دولت حزبی، مجلس حزبی و حتی شورای حزبی باشیم، برنامه موتلفه از سال ها قبل بر اساس این موضوع شکل گرفته است که برای دولت و ... برنامه و نیروی انسانی داشته باشیم.

حبیبی تاکید کرد: باید فرهنگ تحزب در کشور توسعه یابد و عمیق شود.

دبیرکل موتلفه اظهار داشت: با اینکه به دولت انتقادات زیادی داریم اما از دولتی که مورد نتفیذ رهبری باشد حمایت می کنیم، خدشه به دولت وارد نمی کنیم اما منتقد اصولی به دولت هستیم، برای اینکه دولت به مردم خدمت شایان داشته باشد کمک خواهیم کرد اما مداح بی چون و چرای دولت نیستیم.

حبیبی با بیان اینکه اینکه ما بخواهیم فهرست سه تشکل را در یک لیست داشته باشیم را تکذیب می کنم، گفت: ما قطعا مستقل از سایر اصولگرایان قصد ورود به انتخابات را نداریم؛ معیار ما شورای هماهنگی اصولگرایان مبتنی بر روحانیت است، ما در کنار سایر تشکل های اصولگرا هستیم.

وی ادامه داد: رقابت در انتخابات و وجود رقبا را مفید می دانیم، خطوط قرمز ما در این جریان فتنه و حلقه انحراف است.

حبیبی تأکید کرد: ما از حضور اصلاح طلبان داخل نظام به عنوان رقیب انتخاباتی ایرادی نمی بینیم و معتقدیم اصلاح طلبان داخل نظام، نظام را قبول دارند. اما ممکن است، موتلفه را قبول نداشته باشند.

وی گفت: حمایت ما از افراد نه دائمی است نه مطلق، یکی از نکات مثبت در مورد دوره احمدی نژاد می توان عنوان کرد شعار انقلابی ایشان است که حمایت کردیم، اما وقتی عدول وی را دیدیم حمایت نکردیم، ملاک ما اشخاص نیست، ملاک ما پایبندی آنها به اصول است.

دبیرکل موتلفه در پایان گفت: هر دو نفری که با هم دعوا دارند دلیل نمی شود که له یا علیه کسی حرفی بزنیم ، حال می خواهد بین هاشمی و احمدی نژاد مشکلی باشد، ما نقاط مثبت را مثبت می دانیم و منفی را منفی، ملاک ما اشخاص نیست.

منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس