کد خبر 451044
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹

نیروگاه‌های تولید انرژی همواره با آثار مخرب زیست محیطی همراه هستند. اما دولت انگلستان در صدد تغییر این رویه و در حال توسعه نیروگاهی با آلودگی منفی است.

 به گزارش مشرق، نیروگاه درکس در یورکشایر شمالی در کشور انگلستان، یکی از بزرگترین نیروگاه‌های زغال سنگی جهان است. ۱۲ برج خنک کننده این نیروگاه آن را به یکی از بزرگترین مناطق تزریق گازهای گلخانه‌ای به جو، تبدیل کرده است. این نیروگاه به واسطه تزریق سالیانه ۲۳ میلیون تن کربن دی‌اکسید به جو زمین، برق ۱۰ درصد از کل انگلستان را تامین می‌کند.

انگلستان در حال ساخت اولین نیروگاه با تولید منفی آلودگی است

اما شرایط در حال تغییر است و مسئولین در حال جایگزینی سوخت فسیلی با چوب برای تولید انرژی هستند. هم‌چنین برنامه‌ای برای کاشت درختان مصرف‌کننده CO2 تدوین شده است تا علاوه بر جایگزین شدن درختان سوخته شده در تولید‌ انرژی، CO2 موجود در هوا نیز به واسطه این درختان کاهش یابد. اگر این برنامه با موفقیت اجرا شود، درکس به اولین نیرگاه تولید انرژی با آلودگی منفی تبدیل خواهد شد.

جرمی تامکینسون مدیر عامل مرکز ملی حذف عوامل مضر زیست محیطی در این خصوص افزود:

این تکنولوژی بسیار مهیج است. با استفاده از آن علاوه بر تولید انرژی می‌توانیم CO2 موجود در جو را نیز کاهش دهیم.

شرکت تامکینسون در حال همکاری با درکس برای تبدیل این نیروگاه به دوستدار محیط زیست، است.

انگلستان در حال ساخت اولین نیروگاه با تولید منفی آلودگی است

از ابتدای جولای نیمی از برق تولید شده در درکس به واسطه سوزاندن درخت‌ها کاج آمریکای جنوبی است. نیروگاه درکس امیدوار است تا عملیات بروزرسانی تا سال ۲۰۲۰ به اتمام برسد.

نظر شما در رابطه با عملیات این نیروگاه چیست؟ آیا آن را پاک می‌دانید؟

منبع: زومیت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس