نایب‌رییس مجلس خبرگان رهبری گفت: هم مقام معظم رهبری و هم رییس‌جمهور می‌گویند مردم انتقاد انجام دهند اما دلسوزانه و سازنده؛ هیچ‌گاه یک نظام حکومتی نباید در را به روی مردم ببندد و جلوی زبانشان را بگیرد، این کار بسیار خطرناک است.

به گزارش مشرق، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی، نایب‌رییس مجلس خبرگان رهبری پیرامون عملکرد دولت و نحوه برخورد با منتقدان، بابیان این‌که از ابتدای انقلاب هیچ دولتی معصوم نبوده، گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب، هر دولتی که روی کار آمده نقاط قوت و ضعفی داشته مقام معظم رهبری نیز دولت‌ها را تأیید می‌کردند.


photo_2015-08-08_11-45-46

وی با اشاره به این‌که تأیید مقام معظم رهبری به معنای نبود خطا و نقطه‌ضعف در دولت‌ها نبوده است، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در موردنقد می‌فرمودند «اگر انتقاد سازنده باشد یک نوع همکاری با دولت محسوب می‌شود»؛ دولت نیز باید با سعه‌صدر به این انتقادات گوش کند و اگر دلسوزانه و مفید باشد، بپذیرد.

دولت درزمینهٔ فرهنگ جدیت بیشتری نشان دهد

امام‌جمعه موقت تهران در خصوص وظایف دولت در شرایط کنونی کشور، با اشاره به وضعیت فرهنگ در جامعه، خاطرنشان کرد: انتظار داریم رییس‌جمهور محترم که یک روحانی نیز هست، راجع به مسائل فرهنگی جدیت بیشتری نشان دهد، اگر در ادارات رشوه‌ای هست که نقل می‌کنند هست، مسؤولیت ریشه‌کن کردن آن به عهده دولت است.

وی با تأکید بر این‌که رواج «زیرمیزی» و «پارتی» در ادارات، کار صحیحی نیست تصریح کرد: به مسؤولین مربوطه تذکر می‌دهم که دقت کنند و آنان را به نظارت دقیق توصیه می‌کنم؛ سرمایه دولت، مردم‌اند که اگر با دولت باشند، دولت موفق می‌شود و اگر نباشند دولت موفق نخواهد شد.

photo_2015-08-08_11-45-40

وجود اختلاف طبقاتی ظلم به کشور است

آیت‌الله موحدی کرمانی، قدم بعد پس از ایجاد نظارت را برخورد با تخلف کشف‌شده دانست و عنوان کرد: بعد از ایجاد نظارت، پس از اطلاع از وجود یک فساد اداری، باید با آن فساد به‌طورجدی برخورد کنند.

وی، دولت و مجلس را موظف به حل مشکل اختلاف طبقاتی در جامعه خواند و ادامه داد: اختلاف طبقاتی موجود در حقوق و دریافت حقوق و مزایا از بیت‌المال، وضع خوبی نیست که هم دولت و هم مجلس باید برای آن چاره‌ای بی اندیشند؛ دو انسان با ساعت یکسان تلاش می‌کنند، ممکن است ازنظر مدرک مقداری اختلاف داشته باشند اما نباید اختلاف به این معنا باشد که حقوق فردی یک‌میلیون و خرده‌ای باشد و فرد دیگر نزدیک به ۱۵ و ۲۰ میلیون تومان.

روی آوردن نظام حکومتی به تشریفات یک خطر بزرگ برای نظام است

دبیر جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: این وضعیت عدالت نیست، این‌که روایات می‌گوید «ظلم تهدید می‌کند نظام حکومتی را»، این ظلم است که فردی نمی‌تواند هزینه ضروری زندگی‌اش را تأمین کند، اما دیگری آن‌قدر حقوقش از بیت‌المال زیاد است که به تشریفات روی می‌آورد و این روی آوردن نظام حکومتی به تشریفات، یک خطر بزرگ برای نظام است.

وی، تعدیل در پرداخت حقوق را بخشی از اقتصاد مقاومتی دانست و عنوان داشت: باید سادگی در زندگی‌ها ایجاد شود به‌خصوص در ادارات که با تغییر ندادن دکورهای خود، در این جهت حرکت خواهند کرد.

photo_2015-08-08_11-45-55

حکومت روابط بر ضوابط به نظام ضربه می‌زند

آیت‌الله موحدی کرمانی به تلاش دولت برای معرفی افراد دلسوز و کاردان برای تصدی وزارتخانه‌ها اشاره و بیان کرد: دولت باید در استخدام‌ها ضوابط را رعایت کند، نگویند به قدرت که رسیدیم، دوستان و خویشاوندانمان را سرکار بیاوریم، باید درصدد باشند انسان‌هایی که شایستگی و قدرت کار بهتری را دارند روی کار بیاورند.

وی با تأکید بر این‌که نظام جمهوری اسلامی باقدرت در مقابل چنین موضوعاتی ایستاده است، تأکید کرد: حکومت روابط بر ضوابط یک خطر است که می‌تواند اندک‌اندک ضربه‌هایی را به‌نظام وارد کند.

نباید جلوی زبان مردم را گرفت

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز بابیان این‌که انتقادهایی به موضوع برجام مطرح می‌شود، گفت: هم مقام معظم رهبری و هم رییس‌جمهور می‌گویند مردم انتقاد انجام دهند اما دلسوزانه و سازنده؛ هیچ‌گاه یک نظام حکومتی نباید در را به روی مردم ببندد و جلوی زبانشان را بگیرد، این کار بسیار خطرناک است.

وی افزود: باید به نخبگان و دانشمندان اجازه صحبت داد به‌خصوص دانشمندان متخصص هسته‌ای که نظرات خود را بیان کنند؛ دراین‌بین، یک وظیفه متوجه انتقادکنندگان و یک وظیفه متوجه به دولت است.

photo_2015-08-08_11-45-35

انتقاد نباید با هدف ضربه به دولت باشد/ دولت به منتقدان میدان دهد

آیت‌الله موحدی کرمانی اضافه کرد: انتقادکنندگان باید واقعاً دلسوزانه حرف بزنند و این‌طور نباشد که تنها بر اساس خط و خطوطی که در جامعه حاکم است، بخواهند ضربه‌ای به دولت بزنند که این صحیح نیست؛ در مقابل دولت نیز وظیفه دارد گوش کند، میدان را برای صحبت افراد و دانشمندان باز بگذارد و هر نظری که خوب و به‌جا بود را بپذیرد.

وی در خصوص موضوع هسته‌ای و برجام نیز گفت: در این مسیر توفیقاتی نصیب دولت شده اما باید دقت داشته باشند که این دشمن، دشمن بسیاری قداری است که مکر است و سعی می‌کند برنامه‌هایی پیش بیاورد که ایران به توفیقاتی دست پیدا نکند، آنان زیاده‌خواهی دارند، هنوز زورگویی دارند و هنوز دبه درمی‌آورند، عناصر این‌چنینی در برابر ایرانی‌ها قرارگرفته‌اند که باید دقت شود تا راه را بر آنان ببندند.

مذاکره‌کنندگان مصون از خطا نیستند، باید نظرات نخبگان را به دست آورند

امام‌جمعه موقت تهران در خصوص انتقادهای وارده به برجام اظهار کرد: این موضوع، موضوع بسیار دقیق و حساسی است؛ همان‌طور که مقام معظم رهبری از زحمات تیم مذاکره‌کننده تشکر کردند، آنان افرادی هستند که دلسوزانه وارد شدند و دلسوزانه سخن می‌گویند، متدین و علاقه‌مند به انقلاب هستند اما مصون از خطا نیستند و باید نظر نخبگان و دانشمندان را نیز به دست بیاورند.

photo_2015-08-08_11-45-49

روند وحدت اصولگرایان

وی در خصوص لزوم رسیدن اصولگرایان به وحدت رویه، خاطرنشان کرد: اصولگرایان تلاش خود را برای رسیدن به وحدت به کار گرفته‌اند که کار خوبی است، جامعه روحانیت تلاش می‌کند گروه‌های اصول‌گرا را به هم نزدیک کند تا بتوانند تصمیم واحد بگیرند، در این زمینه آیت‌الله مصباح نیز بی‌تفاوت نخواهند بود و وحدت اصولگرایان را تأیید می‌کنند.

آیت‌الله موحدی کرمانی، حصول موفقیت اصولگرایان را در گرو رسیدن به وحدت دانست و خاطرنشان کرد: اصولگرایان اگر واحد باشند، توفیقات زیادی به دست خواهند آورد، برای رسیدن به وحدت نیز باید سعه‌صدر به خرج دهند و اگر تنها به دنبال اهداف و منافع گروه خود باشند، موفقیتی به دست نخواهد آمد.

photo_2015-08-08_11-45-52

اصولگرایی به معنای انتخاب اصلح است

وی ادامه داد: اگر بگویند اسامی که در لیست وارد می‌شود، اسامی گروه ما باشد به‌جایی نخواهند رسید، در صورتی اصولگرایان به موفقیت خواهند رسید که به دنبال رأی آوردن اصلح باشند، انتخاب اصلح مسئله مهمی است زیرا معنای اصولگرایی نیز همین را می‌گوید که اگر ده گروه اصولگرا وجود دارد، همه بگویند ما تعصبی بر گروه خود نداریم هرکسی در لیست حضورداشته باشد، باید اصلح رأی بیاورد.

نایب‌رییس مجلس خبرگان رهبری، لیست واحد اصولگرایان را موفق توصیف کرد و گفت: اصولگرایان اگر به دنبال اصلح باشند و اصلح را بپذیرند، لیستشان واحد خواهد بود و این لیست می‌تواند رأی خوبی داشته باشد.

وی بابیان این‌که در خبرگان بحث اصولگرایی آن‌چنان موضوعیت ندارد، خاطرنشان کرد: در خبرگان رهبری بیش از این عنوان‌ها، جامعتین ایفای نقش می‌کنند که در انتخابات جاری، حتماً لیست واحد ارائه خواهند داد.



منبع:صبح توس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • سیاوش ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    0 0
    افرین. این شد انتقاد سازنده. هم خوبی ها را بگیم و هم مشکلات و ضعفها
  • ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    0 0
    نایب‌رییس مجلس خبرگان رهبری هستند مگه؟
  • ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    0 0
    دولت باید در استخدام‌ها ضوابط را رعایت کند، نگویند به قدرت که رسیدیم، دوستان و خویشاوندانمان را سرکار بیاوریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس