آیت‌الله سبحانی، گفت: نباید خیال کنیم که مستشرقین برای خدا اسلام‌شناسی می‌خوانند، آن‌ها سربازهای خط‌شکنی هستند تا دیگران نیز به دنبال آنان بیایند، لذا ۲۰۰ سال است که به‌تدریج شبهاتی علیه اسلام ایجاد کرده‌اند.

 به گزارش مشرق، جلسه اول از سلسله جلسات کلام اسلامی مدرسه علمیه عالی نواب با حضور آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی، امروز 17 مرداد 1394 برگزار شد که به موضوع شبهات پیرامون نبوت اختصاص داشت.

این مرجع تقلید در این جلسه، گفت: بحث در این 10 روز درباره شبهاتی است که مستشرقین درباره پیامبر(ص) یا قرآن دارند و الان هم به‌وسیله ماهواره‌ها پخش شده و در رسانه‌های دیگر گفته می‌شود، لذا بهتر است طلاب این شبهات را بین خود مطرح کرده و تحلیل کنند.

وی در خصوص کلمه مستشرق افزود: این کلمه از کلمه استشراق، مشتق شده و به معنی خاورشناسی است، چون دین اسلام از منطقه خاور منتشر شده، از این جهت 200 سال است که غربی‌ها برای شناختن این دین، دانشگاهی به‌نام استشراق، یعنی شرق‌شناسی به وجود آورده‌اند.

 آیت الله سبحانی افزود: آن‌ها ادبیات، آیین، فرهنگ، سیاست و نقاط قوت و ضعف ما را تدریس می‌کنند و این کار مقدمات مسائل دیگری است، شرق را باید بشناسند تا بعداً نیروهای دیگر از آن بهره بگیرند، بهره‌های اقتصادی و سیاسی و در آخر نیز استعمار مطلق، پس نباید خیال کنیم مستشرقین برای خدا این کار را انجام می‌دهند، آن‌ها سربازهای خط‌شکنی هستند تا دیگران نیز به دنبال آنان بیایند.

این استاد درس خارج حوزه علمیه قم، با اشاره به این‌که در میان مستشرقین البته گاهی انسان‌های منصف هم پیدا می‌شوند، ولی غالبا مخرب بوده و بیانات خاصی دارند، گفت: شبهاتی که غربی‌ها در ماهواره‌ها مطرح می‌کنند همه مربوط به مستشرقین آن‌ها است که در این 200 سال به‌تدریج این شبهات را ایجاد کرده‌اند.

این مرجع تقلید، در ادامه به طرح و توضیح اولین شبهه پرداخته و پاسخ آن را نیز برای حاضرین تشریح کرد.

همچنین حجت‌الاسلام محمدرضا کاظمی، مدیر مدرسه علمیه عالی نواب نیز در ابتدای این مراسم، ضمن عرض خیر مقدم به آیت‌الله سبحانی، اساتید و طلاب حاضر در جلسه و پس از یادآوری بخشی از تلاش‌های این مرجع تقلید، به تشریح برنامه‌های این جلسات پرداخت.

منبع: حوزه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس