ناسا با پرداخت ۴۹۰ میلیون دلار به روسیه صندلی های کپسول فضایی سایوز این کشور جهت انتقال فضانوردانش به ایستگاه فضایی بین المللی را خریداری می‌کند.

 به گزارش مشرق، آژانس فضانوردی آمریکا در نامه ای که به تازگی به کنگره این کشور ارسال کرده مقامات ارشد آن را از تصمیم این آژانس فضانوردی جهت متمم ۴۹۰ میلیون دلاری قرارداد فعلی ناسا با روسیه جهت استفاده از کپسول فضایی این کشور در اعزام فضانوردان آمریکایی به فضا مطلع ساخته است.

ناسا گرانترین صندلی‌های جهان را از روسیه می‌خرد

این متمم جدید برای اجرا در سال ۲۰۱۸ در نظر گرفته شده است.

از زمان بازنشسته شدن شاتلها، ناسا راهی جز استفاده از کپسولهای فضایی سایوز ساخت روسیه جهت اعزام فضانوردانش به ایستگاه فضایی بین المللی و ادامه برنامه توسعه این آزمایشگاه عظیم فضایی نداشته است.

بر این اساس ارزش هر یک از این صندلی ها ۸۱.۷ میلیون دلار است که بدین ترتیب می توان گفت ناسا گران قیمت ترین صندلی های جهان را از روسیه می خرد.

این رقم ۷ درصد بیشتر از مجموع ۴۵۸ میلیون دلاری است که ناسا برای اعزام فضانوردانش به ایستگاه فضایی بین المللی به روسیه در سال ۲۰۱۷ می پردازد.

ناسا هم اکنون بر روی آزمایش و تکمیل نسل آتی سیستم های فضایی سرنشین دار خود کار می کند که احتمالا در دهه آینده آماده به کار خواهند شد اما تا آن زمان همچنان به کپسول های فضایی ساخت روسیه که اطمینان خاطر زیادی به آنها وجود دارد، نیاز خواهد داشت.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس