کد خبر 450593
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۴

وزیر خارجه درباره جنتی گفت: فکر می‌کردیم اگر آقای جنتی وزیر ارشاد نباشد وزیر خارجه خوبی است. اگر من در این سمت نبودم هیچ شغل دیگری نداشتم و تنها می‌توانستم در دانشگاه تدریس کنم، ولی آقای جنتی هم می‌تواند وزیر ارشاد باشد، هم وزیر کشور و هم در حوزه درس دهد.

به گزارش مشرق، ظهر امروز (شنبه) و همزمان با روز خبرنگار تالار وحدت شاهد حضور محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه بود.

در این مراسم که به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار و با حضور علی جنتی وزیر ارشاد از صبح در این محل بر پا بود، رضا رفیعی مجری برنامه «قندپهلو» به اجرای برنامه پرداخت و حضور ظریف در ساعت 12 در آن جمع حواشی جالبی را به همراه داشت.

* قبل از حضور ظریف در محل سخنرانی، پیرمردی که بنری از بارگاه امام حسین (ع) در دست داشت، می‌خواست با ظریف صحبت کند که ظریف از جای خود بلند شد و آن پیرمرد را در بغل گرفت و بوسید.

* ظریف همزمان با پخش کلیپی از خبرنگاران در سالن محل برگزاری مراسم حضور یافت و پس از پایان کلیپ، رضا رفیعی مجری برنامه قند پهلو اشعار طنزی در خصوص توافق وین و ظریف قرائت کرد و پس از آن هم کلیپ دیگری از دور آخر مذاکرات هسته‌ای در وین و نظرات خبرنگاران درباره ظریف برای حاضران به نمایش درآمد.

* مجری برنامه از ظریف خواست زمانی که در پشت میکروفون قرار می‌گیرد به این پرسش پاسخ دهد که قشنگ‌ترین لحظه‌ای که از ته دل خندید چه زمانی بود؟ و ظریف زمانی که پشت تریبون قرار گرفت با بیان اینکه بعد از مذاکرات دندان‌های من گرفتاری پیدا کرده، گفت: با لبخند کمتر کنار شما هستیم و از این بابت عذرخواهی می‌کنم. البته بیشترین چیزی که من و همکارانم را به وجد می‌آورد، دیدن خوشحالی مردم است. اینکه روی لبانشان خنده و در دلهایشان امید و در قلب‌هایشان نگاه به آینده بهتر باشد.

* وزیر خارجه در ابتدای جلسه نیز روز خبرنگار را به همه خبرنگاران تبریک گفت و در عین حال یادآور شد: خبرنگاران از دیپلمات‌ها زرنگ‌ترند چرا که توانستند این روز (سالگرد شهادت شهید صارمی و دیپلمات‌های شهید ایران در مزار شریف) را به نام خودشان کنند. البته این روز مبارکشان باشد.

* ظریف اصحاب رسانه را یکی از ارکان مهم مردمسالاری در کشور خواند.

* ظریف اشاره‌ای هم به جنتی کرد و گفت: فکر می‌کردیم اگر آقای جنتی وزیر ارشاد نباشد، وزیر خارجه خوبی است. ایشان از سفرای بسیار باسابقه هستند. اگر من این کار (وزارت خارجه) را نداشته باشم، هیچ شغل دیگری ندارم و تنها می‌توانم در دانشگاه تدریس کنم، ولی آقای جنتی هم می‌توانند وزیر ارشاد باشند، هم وزیر کشور و هم در حوزه درس بدهند.

* وزیر خارجه با اشاره به مذاکرات هسته‌ای هم گفت: مذاکرات دشواری را با هم پشت سر گذاشتیم و در داخل سالن مذاکره روزهای سختی را داشتیم.

* ظریف گفت: خبرنگارانی که ما را در مذاکرات همراهی می‌کردند روزهای سخت‌تری را نسبت به ما گذراندند چرا که ما می‌دانستیم چه خبر است ولی آنها نمی‌دانستند و منتظر بودند کسی به میانشان برود و راست و دروغ، آنها را در جریان قضایا قرار دهد.

* وزیر خارجه از خبرنگارانی که در این مدت تلاش کردند تا مردم در جریان تحولات مذاکرات قرار گیرند، سپاسگزاری کرد.

* اظهارات ظریف در تشریح روند مذاکرات و اینکه «ایرانی را نمی‌توان تهدید کرد» با تشویق حاضران روبرو شد.

* ظریف در بخشی از سخنانش خطاب به منتقدان داخلی گفت: چرا گروهی تلاش دارند مردم ما را ضعیف نشان دهند؟ آیا این انقلابی بودن است؟

* وزیر خارجه با بیان اینکه مردم ایران حاضر بودند برای اهدافشان مقاومت کنند و این ایستادگی پیام قدرت جمهوری اسلامی است، گفت: دوستان برای اهداف سیاسی این پیام قدرت و اقتدار نظام و ملت را خرد نکنند.

* حسن ختام این برنامه هم عکس سلفی مجری برنامه با ظریف بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس