کد خبر 450531
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲

فرمانده نیروی انتظامی گفت: از ابتدای فروردین سال جاری تا کنون، میزان تخلفات و تلفات جاده ای پنج درصد کاهش داشته است.

 به گزارش مشرق، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی در مراسم اختتامیه جشنواره رسانه، نظم و امنیت عمومی که در سالن فجر ستاد ناجا برگزار شد ضمن تشکر از همکاری خبرنگاران اظهار داشت: امروز پلیس وظیفه حفظ نظم و امنیت جامعه را به عهده دارد و وظیفه خودش می‌داند که در همه عرصه‌ها برای نظم، امنیت و احساس امنیت فعالیت کند.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: امروز ارتباط بین مردم و پلیس یک ارتباط خوب و منطقی است و پل ارتباطی جامعه و پلیس، خبرنگاران هستند.

وی گفت: خبرنگاران می‌توانند با دقت، سرعت و امانتداری پیام پلیس را به مردم منعکس کنند.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور با بیان این مطلب که نیروی انتظامی به دلیل جامعه محور بودن مرتباً با مردم در تماس است، ادامه داد: باید یک ارتباط تعریف شده داشته باشیم و اگر حادثه‌ای رخ دهد. باید به مردم گزارش دهیم که این اطلاع‌رسانی از طریق شما صورت می‌گیرد همچنین آموزش همگانی نیز از همین فرایند صورت می‌پذیرد و اگر بخواهیم آرامش را نیز به جامعه منتقل کنیم از طریق اصحاب رسانه است.

سردار اشتری ادامه داد: ما باید بتوانیم امنیت را از ابعاد نرم در جامعه جاری و ساری کنیم و هر مقدار که روی این بعد کار سرمایه‌گذاری کنیم کم است.

وی افزود: خیلی مواقع با انعکاس یک خبر به موقع و با دقت به جامعه آرامش وارد می‌شود و برخی موارد نیز خلاف این می‌شود.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: وظیفه پلیس که ایجاد نظم، امنیت و احساس امنیت است به تنهایی از عهده پلیس بر نمی‌آید و نقش شما خبرنگاران به خصوص در احساس امنیت مهم است و این هنر شماست که پیام‌های ما را به اجتماع رسانده و آرامش را تقویت کنید.

وی گفت: اگر ما مطالبی را نمی‌گوییم دلیل آن نیست که شما ر ا محرم خود نمی‌بینیم بلکه شاید اسرار خانواده‌ای باشد و متأسفانه ما محکوم به کوتاهی می‌شویم.

سردار اشتری با بیان این مطب که ناجا سعی می‌کند با فوریت و صادقانه با اصحاب رسانه برخورد کند، اظهار داشت: ما چیزی را که به مصلحت باشد در اختیار می‌گذاریم و بعضی جاها ما محدودیت داریم؛ به طور مثال از طرف قوه قضاییه و از افشای مطالب معذوریت داریم.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور به کارکرد رسانه‌ها پرداخت و گفت: بعد نظارتی، انسجام بخشی و انتقال فرهنگ و میراث اجتماعی از جمله این کارکردهاست.

سردار اشتری از اصحاب رسانه درخواست کرد با توجه به نظارتی که بر اقدامات دستگاه‌ها دارند اگر پیامد منفی از اقدامات پلیس را در جامعه می‌بینند قبل از انتشار به خود ناجا بگویند چرا که بنای نیروی انتظامی آن است که خدمتگزار و پناه مردم باشند.

وی گفت: این اقدام شما و نظارت اثربخش شما می‌تواند نتیجه‌اش رشد و تعالی و پویایی برای سازمان ناجا باشد.

این مقام ارشد ناجا ادامه داد: اگر مجموعه ناجا و رسانه‌ها خوب عمل کنند قدرت نرم جامعه را قوی می‌سازند که در ادامه باعث افزایش سرمایه اجتماعی پلیس می‌شود و این افزایش نتیجه‌اش برای مردم است چرا که هر کجا که امنیت است توسعه، رشد، پیشرفت و ... حاصل می‌شود.

وی افزود: رسانه‌ها می‌توانند فرآیند انجام مأموریت‌های ناجا را تسهیل کنند؛ مثل برخورد با متخلفین در حوزه ترافیک و اگر افکار عمومی این آمادگی را داشته باشند که پلیس فرد متخلف را اعمال قانون کند تخلفات کم می‌شود؛ هدف ما این نیست که حتما اعمال قانون و جریمه کنیم بلکه هدف ما این است که همه طبق قانون عمل کنند.

سردار اشتری انتظارات خود از رسانه‌ها را بیان کرد و گفت: برای شروع مأموریت به جهت بسترسازی، رسانه‌ها می‌توانند تسهیل کننده ماموریت ناجا باشند و همچنین در حین ماموریت رسانه‌ها با عملکرد خود می‌توانند اثربخشی ما را افزایش دهند و در انتها نیز با استحکام‌بخشی یک کار را در جامعه نهادینه کنند.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: برخورد ناجا با قانون‌گریزان، هنجارشکنان و متخلفان باید یک بار صورت گیرد و در جامعه نهادینه شود و در این راه رسانه‌ها باید کمک دهند.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور در انتها با بیان کاهش جرایم و افزایش اقدامات پلیسی در 5 ماهه اخیر بیان داشت: در حوزه راهنمایی و رانندگی، تخلفات جاده‌ای و تلفات جاده‌ای نیز بالای 5 درصد کاهش داشته‌ایم که این آمار بر اساس آمار پزشکی قانونی و پلیس راهنمایی و رانندگی است.

وی خاطر نشان کرد: در حوزه مواد مخدر نیز کاهش آمار را داشته‌ایم اما در حوزه جرایم خرد نگرانیم چرا که افزایش‌هایی را داشته‌ایم.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس