کد خبر 450322
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۲

دست کم ۹ نفر از جمله ۵ سرباز کشور آفریقایی مالی، سه مرد مسلح و یک مرد سفید پوست ناشناس در گروگان گیری هتلی در مرکز مالی، کشته شده اند.

به گزارش  مشرق به نقل از راشا تودی، شبه نظامیان در مالی، افراد ساکن در یک هتل از جمله اتباع خارجی را به گروگان گرفته اند. بر این اساس مهاجمان با حمله به هتل «بابلاس» در شهر سرواره که در بین گردشگران خارجی و همچنین نیروهای سازمان ملل در این کشور آفریقایی پر طرفدار است، حمله کرده و ساکنان را گروگان گرفته اند.

منابع مطلع در ارتش مالی می گویند تعداد شبه نظامیانی که به این هتل حمله کرده اند مشخص نیست ولی هدف آنها به گروگان گرفتن مهمانان خارجی این هتل بوده است. یکی از سخنگویان وزارت دفاع مالی اعلام کرده است که این شبه نظامیان شماری از افراد حاضر در هتل بابلاس را به گروگان گرفته اند.

وی افزود مردان مسلح با ورود به هتل مانع از فرار برخی از مهمانان شده و تعدادی را که شمار آنها بیش از ۱۰ نفر است به گروگان گرفته اند و ارتش در حال پیدا کردن راه حلی برای این موضوع است.

براساس این گزارش ماموریت نیروهای نظامی به دلیل حضور غیرنظامیان خارجی در جمع گروگان ها بسیار پیچیده است. از سوی دیگر سفارت روسیه در باماکو پایتخت مالی اعلام کرده است که یکی از گروگان های خارجی در جمع گروگان های حاضر در این هتل، از اتباع این کشور است.


منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس