کد خبر 450201
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۰

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ امروز جمعه با هشدار درباره مرگ یک اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی از این رژیم خواست تا به خانواده وی اجازه ملاقات دهد.

به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری فرانسه، کمیته بین المللی صلیب سرخ اعلام کرد که «محمد علان» اسیر فلسطینی که از 50 روز پیش دست به اعتصاب غذا زده است با خطر مرگ مواجه است و از رژیم صهیونیستی می خواهیم که به خانواده وی اجازه ملاقات دهد.

«جاک دو مایو» نماینده کمیته بین المللی صلیب سرخ در اراضی اشغالی در بیانیه ای تاکید کرد: ما معتقدیم که محمد نصرالدین مفضی علان در معرض خطر مرگ قرار دارد.

وی افزود: خانواده وی از روز 22 مارس از ملاقات با فرزندشان محروم هستند و به شدت نسبت به حال وی احساس نگرانی دارند و با توجه به این شرایط ما از مسئولان اسرائیلی می خواهیم که به خانواده وی سریعا اجازه ملاقات دهند.

کمیته بین المللی صلیب سرخ که طی هفته های گذشته چندین مرتبه با این اسیر فلسطینی ملاقات کرده است، تاکید کرد توافقنامه های ژنو که به امضای اسرائیل رسیده است، بر حق خانواده اسرا برای ملاقات با فرزندان خود تاکید دارد.

محمد علان که در نوامبر سال 2014 بازداشت شده است از 50 روز پیش در زندان صحرایی النقب در اعتراض به بازداشت اداری خود دست به اعتصاب غذا زده است.

رژیم صهیونیستی اخیرا مجبور شد شیخ خضر عدنان را پس از گذشت 56 روز از اعتصاب غذا آزاد نماید.

120 اسیر فلسطینی از 3 روز پیش اعتصاب غذا کرده اند

باشگاه اسیر فلسطینی امروز جمعه اعلام کرد که 120 اسیر از اسرای جنبش فتح در زندان نفحه برای سومین روز متوالی دست به اعتصاب غذا زده اند.

بر اساس این گزارش، این اعتصاب غذای اسرا در پاسخ به تشدید تجاوزات اداره زندان های رژیم اشغالگر علیه اسرای فلسطینی صورت گرفته است.

اسرای فلسطینی در اعتراض به شرایط بازداشت خود دست به اعتصاب غذا می زنند و در سال 2012 حدود 2 هزار فلسطینی در محکومیت بازداشت اداری اعتصاب غذا کردند.

این در حالی است که پارلمان رژیم صهیونیستی اخیرا با قانون تغذیه اجباری اسرای اعتصاب کننده غذا موافقت کرد، امری که تشکیلات خودگردان و مدافعان حقوق بشر آن را به منزله تشویق به شکنجه ارزیابی کردند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس