رئیس‌جمهور کشورمان در پیامی یاد و خاطره شهدای عرصه قلم و آگاهی را گرامی داشت و با تبریک روز خبرنگار، خبرنگاران را دیده‌بانان هویت ملی و حقوق اجتماعی دانست.

به گزارش مشرق، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان در پیامی یاد و خاطره شهدای عرصه قلم و آگاهی را گرامی داشت و با تبریک روز خبرنگار، خبرنگاران را دیده‌بانان هویت ملی و حقوق اجتماعی دانست.

متن پیام رئیس‌جمهور کشورمان به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

دستیابی به توسعه پایدار و تقویت و تحکیم بنیان‌های اجتماعی در دنیای پیچیده امروز که در سیطره فناوری‌های ارتباطی قرار گرفته است؛ تنها در پرتو وجود وجدان‌های آگاه و دلسوز جامعه و مشارکت مسوولانه آحاد عموم امکان پذیر است.

خبرنگاران که رسالت انتقال اطلاعات بهنگام و صحیح و نیز گزارش حقیقت‌ها به مردم را بر عهده دارند؛ وجدان زنده و دیدگان بیدار جامعه در مسیر تعالی و بهروزی هستند.

این تلاشگران سپهر خبر و اطلاع رسانی که دل در گرو منافع ملی دارند، تنها به نقل و روایت رویدادها نمی‌پردازند بلکه با عشق به مردم و تلاش حرفه‌ای، واقعیت‌ها و ظرفیت‌های ملی را معرفی و با کژی‌ها و ناراستی‌ها به مبارزه برمی‌خیزند.

به واقع می‌توان خبرنگاران مسئولیت‌شناس را که با شجاعت قابل تحسین، قدم در این مسیر حساس نهاده‌اند، مشاوران امین و ناصحان مشفق مدیران ارشد، مجریان و دیگر فعالان و کنشگران عرصه اجتماع دانست.

از این رو، شایسته است همه دستگاه‌ها و بویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حمایت و پشتیبانی، رفع دغدغه‌های معیشتی و نیز بهره‌مند کردن آنان از آزادی‌های قانونی و حقوق صنفی؛ شرایطی فراهم آورند تا این عزیزان با امید و پویایی بیشتری، کشورمان را در رسیدن به افق توسعه و آبادانی یاری رسانند.

دولت تدبیر و امید خود را مرهون همدلی‌ها و همزبانی‌های حمایتگرانه و نقادانه خبرنگاران دانسته و ارتقاء جایگاه حرفه‌ای این تلاشگران جبهه دانایی را وظیفه‌ای مهم می‌داند.

با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عرصه قلم و آگاهی، روز خبرنگار را به تمامی خبرنگاران متعهد و تلاشگر کشورمان تبریک می‌گویم و توفیق روزافزون این دیده‌بانان هویت ملی و حقوق اجتماعی را از خداوند بزرگ خواستارم.

حسن روحانی

رئیس‌جمهور اسلامی ایران
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
    0 0
    راستش توی دو هفته اخیر اتفاقات عجیبی افتاده که بنده مشتاقم بدانم روی صحبت پر مهر شما و وزارت ارشاد خبرنگاران و روزنامه های داخلی است یا خارجی؟ بطور مثال روزنامه ۹ دی تعطیل می شود و یا وطن امروز زیر سئوال میرود و اتفاقا در همین احوال بی بی سی فتنه گر و جاسوس مجوز برای گزارش می گیرد و همینطور اتفاقی اتفاقی یکی از مهمترین روزنامه لابی یهودیان آمریکا بنام جوييش ديلی فوروارد(Jewsih Daily Forward)، برای اولین بار مجوز گزارش در ایران میگیرد!!! الان چند وقتی پشت سر هم از جانب شما و همکارانتان سوپرایز می شویم همینطوری!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس