کد خبر 450066
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶

نخستین سفر وزیر خارجه سوریه به یکی از کشورهای عرب حاشیه خلیج‌فارس از زمان شروع بحران این کشور در سال ۲۰۱۱ ، با موافقت مسقط و دمشق با انجام تلاش‌های مشترک برای پایان دادن به این بحران همراه شده است.

به گزارش مشرق، خبرگزاری رسمی عمان گزارش داد «ولید المعلم» وزیر خارجه سوریه، روز گذشته پس از ورود به مسقط، با «یوسف بن علوی» همتای عمانی خود درخصوص «چندین موضوع منطقه‌ای و بین‌المللی مورد علاقه دو طرف» مذاکره کرد.

خبرگزاری دولتی سوریه نیز گزارش داد دو کشور موافقت کردند که «اکنون زمان آن رسیده است که تلاش‌ها برای پایان دادن به این بحران یکپارچه شود.دو طرف همچنین با ادامه همکاری و هماهنگی برای حصول به اهداف مشترک مردم و دولت‌های خود موافقت کردند.»

روزنامه «الوطن» سوریه که نزدیک به دولت این کشور به حساب می‎آید، در این باره گزارش داد که عمان بر خلاف سایر کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس، روابط دیپلماتیک خود با دولت «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه را قطع نکرده است.

الوطن افزود: این نخستین سفر ولید معلم به یک کشور عربی در طول چهار سال گذشته به شمار می‌رود که به دعوت رسمی همتای عمانی او صورت گرفته است.

این روزنامه همچنین احتمال برگزاری نشستی در مسقط بین دیپلمات‌های سوریه، ایران و عربستان سعودی را مطرح کرده است. عمان سابقه طولانی در میانجیگری در بحران‌های منطقه دارد.

طبق این گزارش، ولید المعلم، روز چهارشنبه در تهران با «حسن روحانی» رئیس‌جمهوری ایران دیدار کرد. این وزیر سوری همچنین با «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر خارجه و نماینده ویژه روسیه برای خاورمیانه هم در تهران ملاقات کرد.

سفر المعلم به تهران با اعلام طرح به روز رسانی شده ایران برای پایان دادن به بحران سوریه همزمان شد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
    0 0
    مگه عمان طرف دعوا است که توافق کنه خواهشا تیتر درست بنویسید
  • ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
    0 0
    مگه عمان طرف دعوا است که توافق کنه خواهشا تیتر درست بنویسید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس