کد خبر 44989
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۲۰:۲۴

مطهرنژاد درباره درصد تهراني هايي که از برج بازديد کرده اند، مي گويد: سال گذشته ما به طور سازمان يافته 500 هزار نفر را ميزباني کرديم که 120 هزار نفر براي بازديد از برج وارد شدند و باقي افراد براي حضور در جشنواره ها و نمايشگاه هايي که در برج برگزار شد، آمده

به گزارش مشرق، وقتي مي خواهم از نگهباني عبور کنم کسي نمي پرسد کجا؟ شما هم جاي من بوديد تعجب مي کرديد، سراغ دفتر مديرعامل را مي گيرم و منتظر سين جيم هاي معمول هستم، بدون سوال و جواب و البته با لبخند پاسخ مي دهند، ديگر مشکوک شده ام، چرا اينجا مثل ديگر ساختمان هاي دولتي نيست؟ اينجا برج ميلاد است. برجي که مديرعاملش تاکيد دارد بگوييم «برج ميلاد تهران» چون همه برج هاي دنيا به نام شهرشان شهره مي شوند.

او دوست دارد مردم با برج غريبه نباشند و ديوارهاي کاذب ذهني بين مردم و برج از بين برود و شرايط برج براي آنکه مردم از حضور در آن لذت ببرند فراهم شود؛ براي همين است که نگهبان ورودي برج از هيچ کس نمي پرسد کجا مي روي. کارکنان و راهنمايان برج هم رفتاري استاندارد دارند مثل بسياري از سايت هاي گردشگري مشهور. ظاهرا قرار است برج ميلاد تهران يکي از برج هاي مشهور دنيا با عطر مخصوص خود باشد و اين عطر به همراه 30 المان و ماکت برج، يادگارهايي براي گردشگراني باشد که از هر گوشه جهان به تهران مي آيند و از ارتفاع 292 متري به تماشاي اين شهر مي نشينند.

با مديرعامل برج ميلاد تهران در دفتر کارش رو به روي برج اصلي به گفت و گو پرداختيم و او از چشم انداز آينده و توسعه برج ميلاد و تلاش براي ارائه خدماتي متفاوت و تکريم بازديدکنندگان مي گويد و آنقدر مصمم و اميدوار است که هيچ چالشي در برابر توسعه برج ميلاد نمي بيند و از حالا برج را قطب گردشگري تهران مي داند.

برج ميلاد نيامده که جاي برج آزادي را بگيرد

رحيم مطهرنژاد، مديرعامل برج ميلاد تهران در گفت و گو با خبرنگار پارس توريسم درباره مباحثي چون نمادسازي برج ميلاد به عنوان نماد تهران به جاي برج آزادي مي گويد: ما قصد نداريم جاي برج آزادي را بگيريم. برج آزادي در زمان خود نماد تهران بوده و هنوز هم آن ويژگي را دارد و برج ميلاد نيامده که جاي برج آزادي را بگيرد.
وي، برج آزادي را نماد پيروزي انقلاب اسلامي مي داند که هر سال جشن پيروزي در اين برج برگزار مي شود و براي هميشه در اذهان مردم ايران و جهان باقي خواهد ماند.
مطهرنژاد، برج ميلاد تهران را يک دستاورد عظيم مي داند که مهندسان ايراني افتخارش را نصيب کشور کردند و داراي کارکرد ملي و بين المللي است و کارکرد ملي آن را در برگزاري همايش ها و رويدادهاي رسانه اي عنوان کرد.

او با اشاره به کارکرد شهري برج تهران و روي آنتن بردن سه هزار دقيقه برنامه زنده در رسانه ملي از برج ميلاد و سه هزار دقيقه برنامه راديويي، اين کار را براي نشان دادن زيبايي هاي تهران به مردم تهران، ايران و جهان دانست.

مطهرنژاد تاکيد دارد که برج ميلاد به مجموعه اي فرهنگي – اجتماعي تبديل شود تا مردم بتوانند در زمان هاي مختلف به مناسبت جشنواره ها، همايش ها و نمايشگاه هايي که در برج برگزار مي شود اينجا حضور يابند.

ديگر برج براي مردم دست نيافتني نيست

آن طور که مديرعامل برج ميلاد تهران مي گويد، طي يکسال گذشته تلاش شده تا ديوارهاي کاذب ميان مردم و برج برداشته شود و اين تصور که برج دست نيافتني است، از اذهان پاک شود نمونه اين تلاش هم آزاد بودن ورود همگان به محوطه برج است و در گيت ورودي به محوطه برج ميلاد - که پيش از اين از مراجعه کنندگان پرسش هايي مي شد- ديگر مانعي وجود ندارد و هيچ کس نمي پرسد کجا مي رويد. همه به راحتي مي توانند وارد محوطه برج شوند و اگر بخواهند با تهيه بليت مي توانند از خود برج هم بازديد به عمل آورند.

يکسال قبل، ساعات و زمان بازديد از برج ميلاد سه روز در هفته و سه ساعت بين ساعت هاي 3 تا 6 بعدازظهر بود و بنا به گفته مطهرنژاد، به تدريج با تحويل گرفتن از پيمانکارها، زمان و ساعت بازديد از برج افزايش يافت به طوري که در پايان سال 89 ساعت هاي بازديد به ده ساعت افزايش يافت و در تمام طول هفته بازديد از برج امکان پذير بود و حتي روزهاي تعطيل برج باز نگه داشته شد.

او يکي از راه هاي فروريختن ديوار کاذب ذهني بين مردم و برج را تغيير نحوه تهيه بليت بازديد از برج مي داند و مي گويد: در گذشته مردم فقط به صورت اينترنتي مي توانستند بليت برج را تهيه و رزرو کنند در حالي که هم اکنون در 51 مرکز از جمله دفاتر پستي، بليت برج قابل تهيه است و از طرفي مردم حتي بدون رزرو بليت مي توانند به برج مراجعه کرده و به صورت حضوري بليت، تهيه و همان زمان از برج بازديد کنند.

مطهرنژاد خبر مي دهد که مراکز فروش بليت برج ميلاد تهران امسال به بيش از صد نقطه مي رسد که برخي دفاتر خدمات مسافرتي و هتل ها نيز از جمله اين مراکز هستند.

برج ميلاد تهران در نوروز هم پذيراي بازديدکنندگان بود و آن طور که مطهرنژاد مي گويد طي سيزده روز نوروز، معادل 50 درصد کل سال 89 بازديدکننده از برج ميلاد تهران بازديد کردند و اين رخداد بزرگي براي برج بود که طي سال هاي آينده برنامه ريزي هاي بزرگتري براي آن انجام خواهد شد.

مطهرنژاد به حضور 60 هزار نفر در برج ميلاد طي 13 روز نوروز اشاره مي کند و خبر مي دهد که برج براي ايام و تعطيلي هاي مذهبي هم در حال برنامه ريزي است و تلاش دارد برنامه ها و مراسمي متناسب در برج برگزار شود که مردم بيايند و مثلا اپراي عاشورا ببينند و برج تعطيل نباشد.

برج تا پايان سال 91 شبانه روزي مي شود

او با اشاره به اينکه در دنيا برج ها تعطيلي بردار نيستند، خبر مي دهد که برج تا پايان سال 91 شبانه روزي مي شود. «وقتي مردم در شهر حضور دارند، امنيت ايجاد مي شود و شهر امن مي شود» مطهرنژاد اين را مي گويد و اضافه مي کند که اين نظر دوستان نيروي انتظامي هم هست و ما تلاش مي کنيم ظرف دو سال آينده طوري برنامه ريزي کنيم که مردم در هر ساعت شبانه روز که تمايل داشته باشند در مجموعه ما حضور يابند و از برج بازديد به عمل آورند همانطور که در همه دنيا رايج است.

وي با انتقاد از اينکه برخي مجموعه هاي گردشگري در ايام تعطيل مثل ادارات رفتار مي کنند و تعطيل هستند، مي گويد که همکاري ما با نهادها و سازمان هاي برگزارکننده رخدادهاي مختلف فرهنگي، علمي، هنري و اجتماعي در حال گسترش است تا بتوانيم با برگزاري برنامه هاي متنوع، از مردم در برج ميلاد استقبال کنيم.

جشنواره گلاب گيري از 25 ارديبهشت تا 20 خرداد برگزار مي شود

مطهرنژاد در ادامه از برگزاري هفته هاي فرهنگي شهرهاي بزرگ و تاريخي ايران در برج ميلاد مي گويد و خبر مي دهد که از 25 ارديبهشت تا 20 خرداد جشنواره گلاب گيري به مناسبت آغاز گلاب گيري در قمصر و کاشان در برج ميلاد هم برگزار خواهد شد تا بسياري از مردمي که امکان حضور در کاشان را ندارند بتوانند به راحتي و با حضور در محوطه برج ميلاد از نزديک گلاب گيري را تماشا کنند.
او همچنين به توليد سه ميليون و 200 هزار قلم کالا صنايع دستي در کشور اشاره مي کند و يادآور مي شود که جايي در کشور وجود ندارد که همه اين صنايع را کنار هم به نمايش بگذارد و ما قصد داريم در برج ميلاد جشنواره هاي اينچنيني برگزار کنيم.

مطهرنژاد درباره درصد تهراني هايي که از برج بازديد کرده اند، مي گويد: سال گذشته ما به طور سازمان يافته 500 هزار نفر را ميزباني کرديم که 120 هزار نفر براي بازديد از برج وارد شدند و باقي افراد براي حضور در جشنواره ها و نمايشگاه هايي که در برج برگزار شد، آمده بودند و به اين ترتيب حدود 7 يا 8 درصد مردم تهران از محوطه برج ميلاد بازديد کردند.

او مي گويد اين رقم، جداي جمعيتي است که در آمار محسوب نمي شوند زيرا ورودي برج به روي همه مردم باز است و مردم از ساعت 9 صبح تا 9 شب مي توانند وارد محوطه برج شوند و حتي بدون بازديد از خود برج، از امکانات محوطه مثل کافي شاپ و رستوران يا گالري هايي که بازديد از آنها رايگان است، استفاده کنند.

سايت پياده روي برج ميلاد راه اندازي مي شود

مطهرنژاد، برج ميلاد را يک سرزمين مي داند و با بيان اينکه يک سايت پياده روي در محوطه برج طراحي شده و پس از تکميل، مردم مي توانند براي پياده روي وارد محوطه شوند، درباره ميزان موفقيت برج ميلاد در جذب توريست خارجي و توسعه توريسم تهران با محوريت برج ميلاد مي گويد: خيلي تلاش کرديم که توريست ها را اينجا بياوريم و براي همه دستگاه هاي کشور نيز اطلاع رساني کرديم تا ميهمانان تشريفاتي سازمان ها را در اينجا پذيرايي کنيم و تلاش داريم تا اين امکان را در اختيار مردم نيز قرار دهيم.

سفر نکردن توريست هاي پولدار به ايران يکي از مشکلات است

او يکي از مشکلات موجود را سفر نکردن توريست هاي پولدار به ايران مي داند و در ادامه درباره نحوه محافظت از برج و اقدامات امنيتي با بالا رفتن تعداد بازديدکنندگان برج مي گويد: مسايل امنيتي برج به شکلي انجام مي شود که مردم اذيت نشوند و احساس ناراحتي براي مردم ايجاد نشود. زمان حضور شخصيت هاي ديپلماتيک کشورهاي خارجي، ما امنيت را به حلقه حفاظتي آنها مي سپاريم و خودمان محدوديتي براي مردم ايجاد نمي کنيم.

مردم با نوآوري، خدمات متفاوت و تکريم در برج مواجه مي شوند

مدير عامل برج ميلاد مي گويد که تکريم مردم برايش خيلي مهم است و بر همين اساس اطلاع رساني از امکانات برج را پيش مي برد و نمي خواهد امکاني را بگويد که هنوز تکميل نشده؛ او مي خواهد وقتي 5 رستوران برج ميلاد به طور کامل راه اندازي شدند مردم اينجا بيايند و لحظات خوبي را در کنار خانواده بگذرانند و احساس کنند که در اينجا چقدر به آنها احترام گذاشته مي شود و نوآوري ببينند و خدماتي متفاوت را در برج تجربه کنند.

او از بها دادن به نور افشاني برج به گونه اي که برج ميلاد به صورت سازه اي معلق در آسمان تهران ديده شود تا گذاشتن تلويزيون مدار بسته براي نشان دادن آشپزخانه هاي رستوران تا توضيحات سرآشپز درباره انواع غذاهايي که در رستوران هاي برج ميلاد تهران ارائه خواهد شد را احترام به مردمي مي داند که قرار است از برج بازديد کنند.

مطهرنژاد در ادامه خبر مي دهد که ظروف رستوران گردان در حال تهيه از ترکيه است و تا دو ماه آينده نيز امکان صبحانه برج راه اندازي خواهد شد.
او معتقد است اگر امکانات و تسهيلات کافي براي بازديد گردشگران از کشور فراهم شود خود به خود برج ميلاد نيز جزو مکان هاي مورد بازديد توريست ها قرار خواهد گرفت.

کشور ما از کنترل قيمت صدمات زيادي ديده است

مطهرنژاد در ادامه در پاسخ به قيمت گذاري خدمات ارائه شده در برج طوري سخن مي گويد که مشخص است تابع يک قانون کلي است «هر خدمتي، قيمتي دارد و برج ها در تمام دنيا گران قيمت هستند». او به پارس توريسم مي گويد: کشور ما از کنترل قيمت صدمات زيادي ديده است. به طور مثال ما آمديم قيمت نان را کنترل کرديم و نتيجه اش دور ريز يک ميليون تن گندم در کشور بود يعني ما تا چند سال پيش يک ميليون تن گندم وارد مي کرديم و همين مقدار دور ريز داشتيم. اين تفکر کنترل قيمت بايد اصلاح شود و بايد کيفيت کنترل شود.

وي همچنين به هزينه هاي نگهداري برج و براي مثال به جت آسانسورهاي سوئيسي برج اشاره مي کند که سرعتي مشابه هواپيما و هزينه سنگيني براي برج دارند. او به دنبال اين مثال، پايين نگه داشتن قيمت را غيرمنطقي مي داند چرا که در اين مورد با سلامتي مردم در ارتباط است و بايد از بهترين و با کيفيت ترين ابزار و وسايل در برج استفاده شود.

برج ميلاد براي همه اقشار جامعه متناسب با سطح درآمد آنها برنامه دارد

مديرعامل برج ميلاد در برابر اين سوال قرار مي گيرد که آيا برج فقط براي اقشار پردرآمد جامعه خدمات ارائه مي دهد؟ و آيا همين موضوع ديوار بزرگتري بين مردم و برج ايجاد نمي کند؟ مطهرنژاد با رد اين موضوع تاکيد مي کند که براي همه اقشار جامعه متناسب با سطح درآمد آنها برنامه ريزي شده است و زمانيکه تمام رستوران ها و واحدهاي برج به بهره برداري برسد، سخن او اثبات خواهد شد و مردم از اقشار مختلف مي توانند به برج بيايند و از دريافت خدمات متنوع، احساس خوبي داشته باشند و هر ميزان که دوست داشته باشند براي اوقات فراغت خود هزينه کنند. او تاکيد مي کند برج ميلاد براي افراد کم درآمد دست نيافتني نيست و براي همه سطوح برنامه ريزي مي شود.

مطهر نژاد در عين حال يادآوري مي کند که براي اقشار پردرآمد هم برنامه ريزي شده و بايد بشود و بايد مانند تمام دنيا که براي قشر پردرآمد مراکز و برنامه هاي ويژه تعريف مي شود در ايران هم اين پذيرفته شود و مثلا بايد نوشيدني يا خوراک گران قيمت براي اقشار پردرآمد وجود داشته باشد نه فقط در برج ميلاد بلکه در چند نقطه تهران و در همه استان هاي ديگر بايد مراکزي براي اقشار پردرآمد تعريف شود زيرا اينها همه شغل ايجاد مي کند و بايد به نکته توجه کرد.
وي، برج را در حال حاضر خودگردان معرفي مي کند که نه تنها بودجه اي از شهرداري دريافت نکرده بلکه در مواردي کمک هم کرده است.

برج ميلاد تهران بي نظير به لحاظ سازه راس در ميان 200 برج مخابراتي دنيا

او همچنين برج ميلاد تهران را در ميان 200 برج مخابراتي دنيا به لحاظ سازه راس بي نظير معرفي مي کند و مي گويد: هيچ برجي نيست که همزمان بتواند در شرايط امن 1500 نفر را در طبقات مختلف جابجا کند و ميلاد اين امکان را دارد.

برج با حضور مردم و بازديد گردشگري زنده است

مديرعامل برج ميلاد کارکرد اصلي برج ميلاد را برگزاري رويدادهاي فرهنگي، اجتماعي، ورزشي، هنري و علمي در برج مي داند و يادآوري مي کند: حيات برج با همين رويدادهاست و برج با اين رويدادها و حضور مردم و بازديد گردشگري زنده است. مردم با بازديد از برج احساس غرور مي کنند و در گنبد آسمان برج، تاريخ 9 هزار ساله تمدن ايران را مي بينند و به کشور خود مي بالند.
برج متعلق به همه ايرانيان است و جناح بندي ندارد
مطهرنژاد تاکيد مي کند که در برج مميزي و جناح بندي وجود ندارد و برج ميلاد تهران يک مرکز ملي و بين المللي و متعلق به همه مردم ايران است.
او خبر مي دهد که هتل 5 ستاره و يک مرکز تجارت بين المللي و يک فروشگاه بزرگ به صورت سيتي سنتر در برج ميلاد ايجاد خواهد شد که اين فاز دوم برج ميلاد خواهد بود.

برج ظرفيت دارد قطب گردشگري تهران شود

مديرعامل برج ميلاد تهران با بيان اينکه برج ظرفيت اين را دارد که قطب گردشگري تهران شود، هيچ چالشي پيش روي پيشرفت برج ميلاد نمي بيند و آينده را بسيار روشن ترسيم مي کند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • هستی ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
    0 0
    خوبه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس