کد خبر 449707
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۹

معلوم نیست هاشمی رفسنجانی در ماه‌ها و روزهای اخیر از چه موضوعی ناراحت است و به دنبال انتقام‌گیری از چه کسی است، ولی باید به این مهم اشاره کرد که مسیری که هاشمی در پیش‌گرفته است، جز نفرت افکار عمومی به‌خصوص روستاییان هیچ دستاوردی نخواهد داشت.

گروه سیاسی مشرق - اظهارات هاشمی رفسنجانی از روی عصبانیت در ماه‌ها و روزهای اخیر آن‌قدر زیاد بوده که کم‌کم اعتماد به مواضع ایشان کاهش‌یافته و دیگر کمتر کسی روی مواضع آقای هاشمی حساب جدی باز می‌کند.

در یکی از مصاحبه‌های اخیر ایشان که در فضای مجازی نیز بازنشر داشت، ایشان درباره بعضی از انقلابیون فعلی با زبان عصبانیت از موضوعات دیگر، می‌گوید: «بعضی‌ها هم اصلاً آن موقع‌ها نبودند و در کوچه‌های روستاهایشان می‌گشتند، ولی الآن آمده‌اند و انقلابی شده‌اند.» در سؤال و جوابی که این نشریه با آقای هاشمی رفسنجانی داشته، این‌گونه آمده است:

«اخیراً برخی گفتند که عده‌ای به دنبال آن هستند تا امام را آن‌گونه که می‌خواهند نشان دهند و این روزها کنایه‌های متعددی در مورد خاطرات شما از امام از سوی آقای مصباح و جریان منتسب به ایشان ادامه دارد. واکنش شما دراین‌باره چیست؟

اگر بناست کسانی امام را بشناسند، آن‌هایی هستند که لحظات حساس را خدمت امام بودند. از لحظه‌هایی که امام کارشان را شروع کردند و تا آخرین لحظه که از دنیا رفتند، جزو امنای امام بودند. اعتمادی که امام در تاریخ خودشان به ما داشتند به کمتر کسی داشتند. این‌هایی هم که چنین حرف‌هایی می‌زنند، یک ادعاست و بی‌دلیل می‌گویند. ما می‌خواهیم امام را همان‌گونه که هستند، بشناسانیم. اصلاً افتخارمان این است که امام را درک کردیم. آن‌هایی که درک نکردند و می‌گفتند که جواب این خون‌ها را چه کسی می‌دهد و مبارزه حرام است، باید فکری بکنند.

آیا شما این‌ها را انقلابی می‌دانید؟

فرق می‌کنند. بعضی‌هایشان انقلابی بودند و وقتی‌که سختگیری‌های حکومت زیاد شد، دیگر ادامه ندادند. بعضی‌ها هم اصلاً آن موقع‌ها نبودند و در کوچه‌های روستاهایشان می‌گشتند، ولی الآن آمده‌اند و انقلابی شده‌اند.»[1]

در ادامه به تحلیل این بخش از صحبت‌های آقای هاشمی می‌پردازیم:

1. هاشمی: من روستازاده هستم

جمعیت روستایی کشور ما یکی از فعال‌ترین گروه‌ها در انقلاب اسلامی بودند و انقلاب ایران همیشه مدیون این قشر زحمتکش بوده است. طی 37 سال گذشته بسیاری از مسئولین کشور از روستاهای دورافتاده به مقامات عالی رسیده‌اند و هیچ‌گاه نیز سابقه خود را فراموش نکرده‌اند. حضرت امام نیز بارها بر نقش طبقه مستضعف در پیروزی و پیشبرد انقلاب اشاره‌کرده‌اند و هرکسی این سخنان امام را فراموش کرده باشد، گویی نمی‌خواهد امام را همان‌گونه که هست به مردم معرفی کند.

برای مثال حجت‌الاسلام روحانی که در روستا متولدشده باافتخار درجاهای مختلف از دوران کودکی خود در روستا خاطراتی تعریف کرده است. ایشان دریکی از مصاحبه‌های خود در سال 1386 می‌گوید: «در مغازه یک روستا همه‌چیز هست؛ سوپرمارکت روستا بود. این‌قدر در مغازه پدرم جنس بود و تنوع اجناس زیاد بود که وقتی پدرم در مغازه نبود، من قیمت همه جنس‌ها را نمی‌دانستم. مجبور بودم قیمت همه جنس‌ها را از پدرم می‌پرسیدم و زیر قوطی آن قیمتش را می‌نوشتم. تابستان‌ها هم معمولاً کلاس چهارم، پنجم که بودم، دنبال کار کشاورزی می‌رفتم.»[2]

علاوه بر رئیس‌جمهور، خود حجت‌الاسلام هاشمی رفسنجانی نیز بارها از زندگی روستایی خود و اطرافیانش تعریف کرده و خود را یک روستازاده معرفی کرده است. هاشمی در دیداری که با اهالی رسانه در سال 91 داشت درباره خودش می‌گوید: من روستازاده هستم. آن‌قدر از مواهب انقلاب بهره برده‌ام که اگر اهانتی هم شده قابل‌مقایسه با آن نیست.[3]

یا در جای دیگری، هاشمی در دیدار با مردم منطقه نوق در شهر بهرمان اظهار می‌دارد: خدا را شاکرم که در میان بستگان و دوستانم هستم، من به این منطقه دل‌بسته‌ام، زیرا دوران جوانی‌ام را در این منطقه گذرانده‌ام.[4]

این جملات نشان‌دهنده عشق و علاقه هاشمی به روستای محل تولدش است و نشان می‌دهد که او روستایی بودن خود را هیچ‌گاه فراموش نمی‌کند، اما سؤالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که باوجوداین سوابق و اظهارات، چرا هاشمی رفسنجانی با لحنی تحقیرآمیز روستاییان را خطاب قرار می‌دهد؟ به نظر می‌رسد که هاشمی از مسائلی که در چند ماه اخیر درباره پسرش، مهدی، اتفاق افتاده ناراحت و عصبانی است و در برخی موارد باعث شده که مواضع و سابقه خود را فراموش کند و مطالبی را مطرح کند که با مبانی انقلاب در تعارض جدی است. در ادامه این تعارض را بیشتر تبیین می‌کنیم.

2. ملاک انقلابی بودن با امام بودن است؟!

در مصاحبه آقای هاشمی نکته مهمی مطرح‌شده و آن این است که ایشان معیار انقلابی بودن را همراهی هرچه بیشتر با امام ذکر کرده‌اند؛ یعنی، کسانی که بیشتر با امام بوده‌اند، بیشتر امام را می‌شناسند و درنتیجه بیشتر انقلابی‌اند.

درباره این ادعا دو جواب می‌توان مطرح کرد:

جواب اول یک جواب مصداقی و تاریخی است؛ یعنی با استفاده از مصادیق تاریخی می‌توان ادعای آقای هاشمی را نقض کرد. بهترین مثال‌ها و نمونه‌ها افرادی هستند که سال‌ها با انقلاب و امام بودند، اما در همان زمان امام به راه امام پشت کردند. مصداق تاریخی معروف در این زمینه، آقای منتظری است که سابقه‌ای بسیار بیشتر از آقای هاشمی داشت و یکی نزدیک‌ترین یاران امام بود که چند سال پس از انقلاب با حضرت امام به مخالفت پرداخت و از قطار یاران انقلابی نظام پیاده شد. در این زمینه مثال‌های زیادی وجود دارد که لازم نیست نام همه آنان را ذکر کنیم.

جواب دوم نیز یک جواب مفهومی است. در این بخش نیز باید گفت که لزوماً با امام بودن به معنای شناخت هرچه بیشتر راه امام نیست، زیرا در بسیاری از موارد تفسیرهای شخصی افراد از راه امام آن‌قدر متفاوت می‌شود که یقیناً با راه امام واقعی بسیار متفاوت می‌شود و این اتفاق نیز در سال‌های اخیر درباره آقای هاشمی زیاد رخ‌داده است. تفسیرهایی که آقای هاشمی درباره مذاکره با آمریکا، رابطه با غربی‌ها، جام زهر و ... آن‌قدر متفاوت با راه و بیانات امام است که همه افراد به آن اذعان کرده‌اند و آن‌قدر تناقضات زیادی درباره تفسیرهای هاشمی از راه امام وجود دارد که باعث می‌شود باورپذیری نسبت به دیدگاه‌های هاشمی بسیار کاهش یابد.

نکته پایانی اینکه اگر فردی قبل از انقلاب در روستایی بوده و الآن در خط انقلاب است، نباید هیچ‌گاه مذمت شود و او را انقلابی ندانیم، زیرا ملاک انقلابی بودن روستایی و شهری بودن نیست و این معیار را بزرگان انقلاب هیچ‌گاه به‌عنوان ملاک انقلابی بودن مطرح نکرده‌اند، بلکه تقریباً برعکس این قضیه صادق است و بسیاری از بزرگان انقلاب، مستضعفان و پابرهنگان از یاران اصلی انقلاب شمرده‌اند.

از سوی دیگر، معلوم نیست هاشمی رفسنجانی در ماه‌ها و روزهای اخیر از چه موضوعی ناراحت است و به دنبال انتقام‌گیری از چه کسی است، ولی باید به این مهم اشاره کرد که مسیری که هاشمی در پیش‌گرفته است، جز نفرت افکار عمومی به‌خصوص روستاییان و مردم شهرستان و دور شدن یاران انقلابی سابق از کنار ایشان، هیچ دستاوردی نخواهد داشت و به‌احتمال‌زیاد، رییس‌جمهور سابق و اطرافیانش این مسئله را مدنظر قرار می‌دهند.



[1]- http://www.tasnimnews.com/Home/Single/820448

[2]- http://www.entekhab.ir/fa/news/133313

[3]- http://sharghdaily.ir/Modules/News/PrintVer.aspx?Src=Main&News_Id=2612

[4]- http://www.farsnews.com/printable.php?nn=13920927001461

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 225
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 240
  • ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 1
    اکبر رفسنجانی یادش رفته که خودشم دهاتیه
  • مسافر ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    یادش رفته خودش روستایی، اومده تو منطقه جمارون بالا شهر تهران خونه گرفته یادش رفته از تو دهات اومده تو شهر
  • ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    1 0
    ساده بگم ساده بگم دهاتیم اهل همین نزدیکیا همخونه روشنی ها .............
  • تازه مسلمان نروژی مقیم ایران ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    سلام و صلوات و فیوضات ذات اقدس ربوبی بر استاد و مرادم علامه مصباح یزدی خداوند دشمنانش را به عذاب ابدی گرفتار کند
  • ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    ایشون از آقای منتظری بالاتر نیست
  • ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 1
    اصلا از گفته اقای رفسنجانی چنین چیزی برداشت نمیشود شما قصد خراب کردن ایشان را دارید. چون به انتخابات خبرگان نزدیک هستیم موفق نباشید
  • ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    1 0
    من یک روستایی هستم و افتخار به این موضوع می کنم.سلام برصفاوصداقت در دل مردمان ساده روستا.درود بر روحشان و دور باد درد ورنج از دستهای زحمت کشیده وتن های خسته از تلاش مردانه آنها. وقتی انسان اصالت وهویتش رو فراموش کنه بنظرم دیگه چیزی برای ابراز وجود نخواهد داشت.
  • احمد ۰۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    1 0
    حالا خرش از پل گذشته دهاتیها را به حساب نمی اورد زمانی که رای می خواست روستایان قهرمان بودند
  • ایرانی ۰۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    دوستان عزیز شما چرا این جنگ های رسانه ای رو باور میکنید اون ک بدبخت صدبار گفته من روستاییم خودم حالا ی حرفی از دهنش اومده کاملا ی منظور دیگه داشته خودشونم خوب میدونن اما چون منافهشون درجهت تخریب ایشونه اینکارارو میکنن. التماس تفکر
  • علیرضا ۰۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    شاید منظورشون این بوده که چیزی رو که نمیدونن رو به زبان نیارند.
  • ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    مشرق شرمت باد آن جملهء ساده ء آية الله هاشمي را باتيتر اهانت هاشمي رفسنجاني به روستائيان گزارش ميكنيد؟ يه عدهء نادون يا كم حوصله فقط تيتر را ميخوانند وبرداشت دلخواه شما را در حافظهء خود ضبط ميكنند ! مخصوصا عده اي اجير شده با كامنتهاي غير مؤدبانه تيتر انتخابي شمارا جا ميأندازن ! از خدا بترسيد !
  • تیمور خانی ۰۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    باسلام-اقای رفسنجانی یک اصطلاح عامیانه را در حال عصبانیت بکار برده.و این اصطلاح را اکثر مردم هم بکار می برند.هر چند واقعیتی اجتماعی را بیان کرده .ولی در این پست و مقام خصوصا برهه فعلی نباید این اصطلاح را بکار می بردند..البته این قضیه به جمع اطلاق نمیشود.معمولا به یک یا دو نفر بصورت طعنه گفته میشود .ولی چه میشود کرد .این روزها دهان خیلیها لق شده.و دلهای خیلیها هم نازک.ولی به لحاظ جرائم قانونی این اصطلاح توهین نیست .و تنها جرم اخلاقی دارد.یعنی عذرخواهی ایشان از تمام روستائیان/
  • ۰۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    شما توان درک سخنان آفای هاشمی را ندارید . اما خوشم میاد از اینکه هاشمی اگر عطسه هم کند شما لرزه برجانتان می افتد .
  • سعيد ۰۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    ايت ا..العظمي هاشمي رفسنجاني هميشه محبوب دلها باقي خواهد ماند انشاءا..به كوري چشم دشمنان انقلاب
  • ناشناس ۰۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    لطفاً در مسائل سیاسی از جنبه عقلانی به مسائل نگاه کنید نه جنبه احساسی, اینها بازیهای سیاسی و هجمه رسانه ایست, یادمان باشد آنان که در سالهای 84 و 88 از هاشمی بد می گفتند خود چه بلایی بر سر اقتصاد کشور آوردند و چه فرصتهایی از کشور بر باد رفت و اگر خواستید شرایط الان با شرایط زمان هاشمی را بسنجید کافیست نگاهی منطقانه به آمار اقتصادی این دو مقطع بیاندازید.
  • حبیب مشهدی ۰۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    منظورش این بود که اون بعضی ها اصلا تو باغ نبودن. توهینی نبوده.
  • امیر ۰۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    تیتر را خواندم فکر کردم هاشمی واقعاْ چیزی گفته. نگو که از آن تیترهای مشرقی است.
  • ۰۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    الان يك پيرزن دهاتي بيسواد عليل يك چشم هم ميدونه انقلاب وانقلابي يعني چه.كساني كه روزي سه وعده دم از انقلاب وآرمانهاي امام راحل ميزنن امابراي رسيدن به اغراض سياسي حاضرن،انقلاب كه سهله مردم را هم فداكنن،ياهردوچشمشون كوره!يادچارزوال عقل شدن.آرمانهاي امام راحل همان آرمانهاي رهبر وولي فقيه كنوني است و ولي نعمتان نظام همان پابرهنه هاي زحمتكش و وفاداري هستندكه تحمل ميكننداماهرگز به نظام ومباني نظام اعتراض نميكنن."جايي براي دعوانيست"
  • ۰۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    شما با برداشت غلط و تحریف کلام اقای هاشمی قصد تخریب و سو استفاده جناحی و حذبی دارید. آقای هاشمی هم باید منظورش را بهتر بیان می کرد.اصل موضوع یادتون نره ..افرادی که با انقلاب و امام مخالف بودند و حالی شده اند انقلابی دو آتیشه .... معضل امروز جامعه این افراد هستند نه آقای هاشمی
  • ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    چوب حرج به کسانی باید زد که دچار الزایمر سیاسی شده اند !!!والسلام !!!
  • ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    توهین به روستاییان نشده بلکه منظور این است که چرا به جای مبارزه به کوچه های روستایشان برگشتند تا در امنیت باشند .
  • روستایی ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    در این نطق توهینی به روستاییان نشده ولی تیتر و نحوه نوشتار نشان میدهد بعضی میخواهند آقای هاشمی را در انظار عمومی تخریب کنند
  • دانشجو ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    نادون جد و آبادته
  • رنجبر نژاد ماهانی ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    کدوم توهین هرچه خواندم چیزی ندیدم که اهنت باشد اتفاقا نویسنده به شعور خوانندگان توهین کرده واقعا ادم اینقدر بی انصاف باشد
  • رضا ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    ایشان قصداهانت به روستایی ها رو نداشته اند.این یه نوع کنایه ست که اون اشخاص دراوج مبارزات اصلا مطرح نبودند.
  • ابوالحسن ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    خدا عاقبت همه ما رو ختم بخیر کنه...من برای بعضی ها نگرانم...!!
  • ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    خدایا این اختلافات جناحی تا کی تو کشور ما ادمه داره ...؟؟ فقط دنبال نقطه ضعف های همدیگه هستیم ..!! بسته دیگه بابا تمومش کنید
  • ناشناس ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    هاشمی خیلی بزرگتر از اینها است این لکها به او نمی چسپد او خودش دهاتی است و به روستایها افتخار میکند اب را گل الود نکنید
  • ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    ماله کشی نکن
  • احمد ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    یا هو. کجایی عمو؟!
  • ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    سعید جون دروغ سیزده رو تو سیزده به در میگن نه نیمه مرداد
  • روستایی ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    در این بیان منظور آقای آیت اله هاشمی رفسنجانی روستائیان نبوده بلکه کسانی که ادعای انقلاب و دلسوز انقلاب می باشد و باعث تفرقه و دو دستگی در جامعه شده اند است والسلام .
  • ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    واقعا هیچ اهانتی نکرده الکی مشرق توهم نزن! همه میدانن این توهم ها برای چیه ؟؟؟
  • جعفر ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    مشرق تند رفتی
  • سعيد ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    خائن وطن فروش چرا نظر منو نزاشتي ........
  • ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    يادش نرفته ، روي سخنش با دهاتي هايي هست كه معلوم نيست چطوري اومدن تا مناصب بالا و الان دارن دزدي هاي كلان ميكنند
  • ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    مردونه داشتی این کامنت رو مینوشتی خندت نگرفت؟؟؟
  • 1359 ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    در حال حاضر روستائیان از شهریها پیشرفته ترند،تو روستای ما چوپانها تور خورجین خرشون لپ تاپ دارن و تو دستشون هم تبلت مجهز به اینترنت 1 گیگ
  • ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    توهین نیست بلکه واقعیته!
  • بی طرف ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    ایشون منظور بدی نداشتن .به نظر من این غرض تفسیر کننده محترم است
  • ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    و همچنین شما رو انشا ا... که از دست مزخرفاتت نجان پیدا کنیم!!
  • ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    من خودم دهاتی های زیادی رو دیدم میان شهر دزدی و کثافت کاری های زیادی میکنن دیگه با پیشرفت علم دهاتی ساده پیدا نمیشه دهاتی ها گوسفتداشون و میفروشن میان شهر اسم خودشون رو میذرن شهری اونیی که هنوز تو دهاتن میگن دهاتی هستیم تا اومدن شهر میشن شهری
  • ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    حالا فکردی هاشمی رای میاره؟
  • ساروی ریکا ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    سلام: خدا ايت ا..العظمي هاشمي رفسنجاني را حفظ کند ایشان یک مثالی زد ( خودش هم گفت من روستا زاده ام ) در مثال هم مناقشه نیست اما شما مشرقیان کجایتان می سوزد برید آب را به همانجایتان فواره کنید.
  • ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    نادون پدر و مادرتن که ت نفهم رو گذاشتن تو مجازی بگردی از هیچی هم سر در نمیاری
  • ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    احسنت یه تو این یه اصطلاح عامیانه هست که کسی چیزی سرش نمیشه میگن دهاتیه یا از پشت کوه اومده
  • مهدي ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    خواهشمنا اين آقا به روستاي ما تشريف بيارد و ببيند كه روستاي ما با جمعيت 1800 نفري كه در قبرستان شان حدود 65 شهيد خوابيده اند در دروان دفاع مقدس تقدیم اسلام و انقلاب و امام کرده و حدود دويست جانباز تقديم كرده و الان هم همه شان قبل از دوران انقلاب بوده و هستند و انقلابي ناب محمدي و پيرو ولايت فقيه هستند
  • حسین ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    آیت‌الله‌العظمی خیز برای اطلاع : در تاریخ ، هیچگاه امام خمینی (ره) ، آقای هاشمی را بالاتر از حجت‌الاسلام صدا نکردند. (برای اطلاع بیشتر : امام خمینی همیشه در دوران جوانی آقای خامنه‌ای، ایشان را آیت‌الله خامنه‌ای صدا می‌کردند)
  • حسین ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    امام خمینی (ره) در آخر وصیت‌نامه‌‌ی خودشون نوشتند : میزان حال اشخاص است. . . . منظور امام خمینی (ره) : در آینده ببینید چه کسانی پا در رکاب ولایت هستند، نه کسانی که امروز در کنار ما هستند و بعضاً با ما چای هم می‌خورند.
  • سعید ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    خوبه یه نفر این رو فهمید که حرف آقای هاشمی همچین پیامی را نمی رسانند که شما تیتر زدید
  • دکتر شایان ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    این کجاش توهینه ؟ واقعیت رو گفته هدف شما تخریب چهره آیت الله هاشمی ولاغیر !
  • ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    نمیدونم چه اتفاقی افتاد تو این سال ها خدا با ایشان عزت داد و الان بالای 90% مردم طرفدار ایشان هستند
  • مهدی خان ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    سعید حالم ازت بهم خورد.
  • علی ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    مشرق یا سخنان آقای هاشمی را درک نکردی یا نمیخوای در کنی از این دو حالت خارج نیست, منظور ایشان اینه که کسانی اون زمان هنوز نمیدانستند شهر کجاست که بخوان تو انقلاب شرکت کنند الان خودشونو چسبوندن به انقلاب.
  • هادی ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    خب اگه این دهاتیا نبودن که انقلاب نمیشد و ادامه نمیافت .اصلا ذات انقلاب اینجوریه یه عده با نگرش متفاوت از نگرش جامعه نا متوازن احزابی تشکیل میدن و هدایت جامعه رو دکترین میکنن.حالا خودتون از نتیجه قضاوت کنید که راه صحیح برای کدام گروه بوده است.وایا جمله ی اقای هاشمی توهین است و یا اعلام نتیجه
  • علی ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    مشرق واقعا که؟!!
  • ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    همچنان دستور زبانت تو حلقم
  • عباس مطهری نیا زنجان ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    مشرق سانسورچی خیلی مریضی
  • ناشناس ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    این یک واقعیت است که عده ای در سالهای گذشته روستایی بوده اند و اکنون در پست و منسبی هستند و این معنا توهین نیست . نه روستایی بودن و نه شهری بودن افتخار نیست . متاسفانه تیتر بدی را انتخاب کرده و به دنبال جو سازی هستید
  • ناشناس ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    هلاک خواهد شد کسی که تشنه قدرت باشد در ضمن نبایستی گول بخوریم مشرق مخصو صا هر روز عکس ونام رفسنجانی را می زند که برای او نوعی تبلیغ است
  • reza ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    کدوم اهانت رو کرده؟؟؟؟؟ واقعا تیر زده شده فقط قصد تخریب داره. همین
  • ناشناس ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    مشرق جان غیر از اینه در ست سخن ظریف ورفسنجانی در کنار هم بابا خیلی زرنگی در ضمن هر چی به نفع مشرق عزیز نیست سانسور میشه
  • ناشناس ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    من اهل شهرستان انار ( 100 کیلومتری شهرستان رفسنجان ) هستم و روستای آقای هاشمی در 40 کیلومتری ماست. البته من خودم به با رویکرد و افکار هاشمی مخالفم و به این همشهری افتخار نمی کنم! اما متاسفانه اینجا خیلی ها فقط به علت همشهری بودن طرف هاشمی را می گیرند! به نظرم فقط یکی از خواهران آقای هاشمی هنوز در روستایشان هستند و بقیه تهران در جوار ایشونن!
  • ذوالفقار ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    خجالت بکشید ، کجای صحبت ایشان توهین به روستائیان است ، به ادامه جمله ایشان توجه کنید که میگوید کسانی که مبارزه با شاه را حرام میدانستند و مدعی بودند چه کسی جواب خونهای ریخته شده را میدهد، منظور جز جناب مصباح نیست. در انتخابات ریاست جمهوری به خوبی دیدید که مردم به چه خطی وطیفی رای میدهند یاران واقعی امام ؛ رزمندگان هشت سال دفاع مقدس ، یا انقلابیون 84 به بعد در خبرگان بازهم خواهید دید. اندکی صبر کنید.
  • ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    مشرق نمی دانم شماها چه مشکلی با هاشمی دارید خودتان هم خوب می دانید در زمان انقلاب خیلی از روستا ها اصلا از مسائل سیاسی خبر نداشتند همین الان هم همینجوری است
  • ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    درود بر هاشمی
  • ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    این هایی که منفی دادن احتمالا ایشان را از اهالی تهران می دانند!
  • امیر حسین ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    قربون شما شهری ها که تازه به دوران رسیدیت . اگر ما روستاییا نمی اومدیم تو روستای تهرون و کرج و .... که اونا هم شهر نمیشدن . رفسنجانم رفتم بازم به دهات خودمون
  • ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    چرا آدمی به سن و سال ایشون باید هر بار یک حرفی از دهنش در بره .... مگر کسی منتظر نطق ایشونه ؟ خوب ساکت باشه که براش بهتره
  • ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    بچه دهات نوق رفسنجان استان کرمانه
  • ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    همینکه تو درک داری برای ما بسه !!!راستی مهدی بابا کی میری زندان ؟؟؟
  • مهدی خان ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    مشرق چرا پیامهایی را که به شعور بازدید کنندگان توهین میشه،منتشر میکنی؟
  • ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    وقتی حاج آقا نطق میکنه دشمن چشمش روشن میشه و امیدوار که کسی را در داخل داره که حرفهاش رو تکرار میکنه !!!
  • امیر مهدی ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    مشرق پر حاشیه(شبیه پیرمرد پرحاشیه هم هست) چرا بچه مچه حرف میزنی؟
  • ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    این بازی های رساته ای است . خیلی خودتان را خسته نکنید . هم هاشمی هم مصباح هر دو خادم نظام و انقلابند .
  • ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    با آیت الله گفتن شما درک انسان بالا نمیره ... انسان عاقل فهمش در پشت زبانش است و وقتی سخن میگوید درک و شعور خود را نشان میدهد
  • ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    آقای هاشمی خیلی وقته از چشم مردم و انظار عمومی افتاده و تا خودش هست که چهره خودش را تخریب کنه نیازی به تخریب دیگران نیست
  • يك دهاتي ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    منفي دادم چون توي جملت اهانت به روستايي ها رو حس كردم اكثر مردمي كه تو تهران زندگي ميكنند از دهات و شهرستانها اومدند يا خودشون يا پدرشون يا پدر بزرگشون بعد جالبه كه همشون به روستايي ها توهين ميكنند به اين ميگن " تف سر بالا "
  • ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    خدایا پناه میبرم به تو از حب دنیا و مال و فرزندی که جز تباهی و گمراهی برایم سودی ندارد
  • ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    موافقم...متن با تیتری که انتخاب شده اصلاٌ تطبیق ندارد.
  • ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    احتمالا اون 90% همونها نیستند که روزی ایشون رو عالیجناب سرخپوش لقب داده بودند ؟ چه عزتی پیدا کرده که مردم خبر ندارند!!!!!!!
  • هادی ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    جمله منو چاپ کن بی لیاقت
  • ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    کسانی برای این مرز و بوم مایه گذاشتند که جان خود را کف دست گذاشتند و در مقابل دشمن ایستادند نه کسانی که با خانواده جت اسکی میرفتند
  • ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    محبوب دلهای چه کسانی ؟ از چشم مردم که افتاده
  • ناشناس ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    از شکست های پشت سر هم انتخاباتی تو این سالها معلومه مردم چقدر به ایشون ارادت دارند!!!!
  • ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    بخاطر انعکاس نظرات موافق و مخالف از مشرق تشکر می شود .
  • احسان ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    من اهانتی نمیبینم کسی روستایی باشه که به روستاییا اهانت نمیکنه من در نیت شما تردید دارم آیا واقعا شما نگران اهانت به روستاییا بودید یا دنبال تحریک اونها . هر وقت نیت خودتان را اصلاح نکرده باشید حرف های شما پشیزی ارزش ندارد.
  • ناشناس ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    مهدی بابا بقدر کافی ایشان رو تخریب کرده و نیازی به تخریب دیگران نیست !
  • ناشناس ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    آیت الله !!!!!
  • ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    عجب تفسیری !!!خوبه تو هستی گفته های پوچ را تفسیر کنی و گرنه ما نمیدانستیم منظور ایشون از فرمایشات کوچه بازاری چیه ؟
  • ناشناس ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    بدترین دوران اقتصاد ایران در سالهای 68 تا 76 بود و مردم ایران تورم 50 درصدی و چندبرابر شدن نرخ دلار و مشکلات اقتصادی و خفقان سیاسی و رسانه ای دوران کارگزاران را هرگز فراموش نخواهند کرد .
  • جلال ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    مشرقی ها اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید
  • ناشناس ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    آیت الله نه حجت الاسلام عزیز دل برادر !
  • ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    متاسفانه این لکه نیست نطق خودشه میخواد بچسبه میخواد نچسبه
  • عبد خدا ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    شما می نویسید آدمهای جو گیر هم کامنت میزارند : «بعضی‌ها هم اصلاً آن موقع‌ها نبودند و در کوچه‌های روستاهایشان می‌گشتند، ولی الآن آمده‌اند و انقلابی شده‌اند.» این یعنی توهین به روستائیان؟ مثلا اگر میگفتند در کوچه های شهر هایشان ؛ توهین به شهرنشینان بود؟ ما خونمون تو کوچه ست به منم برخورده ؛ کلا به اونهائی هم که تو کوچه می گشتند توهین شده .
  • ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    آقا مهدی اینا چکار به شهید و فرهنگ شهادت دارند . اصل این است که اکثر کسانی که در روستا زندگی می کنند مدرک دانشگاهی دارند و رتبه های اول کنکور سراسری هستند و افرادی مولد و تولید کننده هستند ولی مردم شهر فقط مصرف کننده صرف هستند .
  • احمدرضا ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    منظور ایشان کسانی هستند که یک شبه انقلابی شده اند، کسانی که نه سابقه مبارزاتی قبل از انقلاب دارند نه سابقه حضور در جبهه دارند حالا که مملکت به ثبات و آرامش رسیده ، از لاک خود بیرون آمده اند نه روستائیان ، الکی جوسازی نکنید لطفا
  • ناشناس ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    بدلیل اینکه روستائیان عزیز همگی طرفدار دکتر احمدی نژاد هستند از سوی هاشمی مورد هجمه قرار گرفته اند .
  • ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    دهاتی و شهری نداریم اصل انسانیت است
  • ناشناس ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    ایشان علنا"به روستائیان بی حرمتی کرده اند .
  • حسن ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    آقای هاشمی راست می گوید وبه روستایی بودن خود افتخار می کند دوستت دارم همشهری افتخار رفسنجانی تو.
  • عالي ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    زنده باد هاشمي
  • ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    ماله کشی بکن، اما همه مثل شما بی عقل نیستن.
  • ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    هاشمی توهین کرده، منتهی شما دنبال توجیه هستی.
  • جیره خوار ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    هدف شما هم ماست مالی است و لاغیر...
  • ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    با خرزو خان نسبتی نداری؟
  • ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    1 0
    عجیبه شما جو سازی های رفسنجانی رو نمی بینی.
  • ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    تو خجالت بکش ...متن رو بخون بعد دهان رو باز کن
  • مسلم ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    آقای روستایی جان اتفاقآ هزار نکته باریک تر زمو اینجا است ، ایشان چرا نگفت در کوچه های محله،شهر ،منطقه و....چرا واژه روستا را برای مقابله با طرف مقابل انتخاب کردند،یعنی روستا !! یعنی روستایی ؟؟!!
  • ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    1. هاشمی: من روستازاده هستم / از کدوم اهانت حرف میزنید؟؟؟
  • ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    درود بر ملت قهرمان ایران بخصوص قشر زحمت کش
  • ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    چه توقع بالایی از یک سایت دلواپس تحقیرشده
  • ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    الهی امین تا کور شود هر انکه نتواند دید
  • ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • مهدی خان ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    آهای ناشناسی که گفتی روستاییان و دهاتی ها میان شهر، شما که هرچی میخورید و میپوشید که از روستا میاد.شهری های تنبل و ...
  • ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    آمار اقتصادی را خوب امدی تورم 50 درصدی در دولت هاشمی بدون اجرای هیچ طرح اقتصادی، بدون اینکه مخالفان انها با بازاریان جلسه فشار بر مردم بگذارند، بدون اینکه کسانی در ایران با دشمنان ایران برای تحریمهای وحشیانه تماس بگیرند، بدون اینکه مخالفانش به دشمنان ملت پیام سقوط دولت را در 6 ماه بفرستندو... بلکه بخاطر رقابت عجیب دولتیها در بخور بخور و چپاول بیت المال که حتی حاج احمد خمینی را هم خون به دل کرد! مشرق خیلی ملایم نوشتم که منتشر کنی!
  • ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    بعضیا هم که راهی امریکا شده بودند!!
  • ناشناس ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    هاشمی یک پیر مرد بازنشسته پولداره فقط همین !
  • ناشناس ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    برنده شدن با آراء لب مرزی و میلیمتری در انتخابات که اینقدر پز دادن نداره !
  • ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    جهالت که شاخ و دم ندارد! دیگه آدم کافیه فقط کمی اهل مطالعه باشد ولو یک مغرض باشد اعتراف می کند که آقای مصباح یکی از انقلابی ترین بزرگان ایران بودند ایشان مثل حضرت امام خمینی و امام خامنه ای و ... مبارزه مسلحانه را قبول نداشتند برعکس جناب هاشمی که مثل بعضیا (اسمشان را بیاورم سانسور می شود) اصرار به مبارزه مسلحانه داشتند! در اسفند شکست زرینی دیگر در تاریخ شرکتش در انتخابات ثیت خواهد شد!
  • ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    خودت به نظر می اید هیچ کدام را نداری!
  • ناشناس ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    اگر دقت کنی متوجه میشوی که اهانت کرده اند .
  • ناشناس ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    اشتباه نکن خیلی از روستائیان عزیز در پیروزی انقلاب نقش داشتن و در تظاهرات ها حضور داشتن .
  • ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    پس انقلابی های دو آتیشه دیروز که حالا رفتارشون تناسبی با سابقه شون نداره چی؟
  • ناشناس ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    مواضع آقای هاشمی در این روزها با مواضع امام (ره) زاویه دارد بعنوان مثال امام امریکا را شیطان بزرگ میدانست اما هاشمی بدنبال تعامل با شیطان بزرگ و حذف شعار مرگ بر امریکاست !
  • ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    کنتور که نداره بگو 190%
  • ناشناس ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    روستائیان عزیز و زحمت کش هم در پیروزی انقلاب موثر بودند و هم در جنگ تحمیلی هزاران شهید و جانباز تقدیم انقلاب و کشور کردند و اینگونه سخن گفتن درباره شان جفای بزرگی در حق آنهاست .
  • ناشناس ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    دیگ به دیگ میگه روت سیاه !
  • ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    هم صحبت شدن با امام (ره) که دلیلی برای توهین به سایرین نمیشه، خیلی ها هم اصحاب حضرت رسول (ص) بودن و همه از عاقبت شون خبر داریم، وقتی به معاویه میگن صحابی و کاتب وحی، بقیه حساب کار دستشون بیاد که در آخرت به عملشون نگاه میکنن و نه به همصحبتشون
  • ناشناس ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    درود بر روستائیان انقلابی و زحمتکش و صمیمی و مرگ بر فتنه گران سال 88 شهرنشین .
  • ناشناس ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    شرم بر فتنه گر .
  • نقی معمولی ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    تو برو دوغتو بنوش !
  • بابا پنجعلی ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    تو حرف نزن !
  • ناشناس ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    ولی اگه یه چیزی رو بدونی ولی خلافشو به زبان بگی چی؟؟؟؟
  • م ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    اگه پایتخت نشین ها اینجور فکر کنن !! برای ما که مردم دهات با تهرانی ها هیچ فرقی نمی کنن !!
  • ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    جوگیر تویی که اهانت ایشون رو توجیه می کنی
  • امیر ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    1 0
    مشرق جان بنده با اینکه طرفدار اقای هاشمی نیستم ولی میبینم که وضعت خرابه داری خزعبلات میبافی.
  • ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    چرا هست
  • ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    مثلا اگر آقای هاشمی می گفتند در آن موقع عده ای در خیابانهای زعفرانیه یا کالیفرنیا دست در جیبشان کرده گردش می کردند به اهالی تهران و یا کالیفرنیا اهانت کرده است ؟؟؟
  • ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    من خودم دوستدار آقای مصباحم ولی این اسمی که برای خودت گذاشتی و این نوع ادبیاتی که داری مینویسی باعث میشه منفی بدم.
  • افسادطلب ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    شما مثلا انقلابی هستی که در روز عاشورا و ترس از زلزله اسکی سواری روی آب انجام می دی؟
  • بلبل ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    چرا نیت خد را القا می‌کنید. چرا سفسطه می‌کنید. کاملاً مشخص است که منظور آیت‌الله توهین به روستاییان نیست. مزیگری ممنوع. می‌دانم چاپ نمی‌کنی
  • مهدی ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    منفی دادن چون ما کلمه ای به اسم دهاتی نداریم!!! ما که تورو نمیشناسیم ولی خدا میدونه خودت از کجا اومدی
  • ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    ناشناس8:05 معلوم نیست چه عقده ای ازروستاییان مظلوم داری که اینجوی حرف میزنی ؟؟!!امسال شماروزیاد دیدم
  • ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    آهان بعد انوقت این که گفتی درباره دیپلمات کشور هم صادقه؟
  • ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    آخه جوابت را بدهم که منتشر نمی شود!
  • ناشناس ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    تو روستایی نیستی و گرنه اهانت آشکار ایشان را ماله کشی تمیکردی !
  • حنیف ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    آخه جمارون هم دهاته!
  • ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    خوب اگر اینطوره که اول به خودش برمیگرده!!!
  • ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    چون بی ادبی !
  • ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    و البته اول شامل حال خود ایشون میشه
  • علی ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    زنده باد مرد.سیاست هاشمی دلاور
  • ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    خوب بلدی ماستمالی کنی حرفهای این آقا رو .... بگو استخدامت کنه پولدار میشی
  • ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    از اول تا اینجا داری توجیه کنی خسته نشدی ؟
  • ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    پس همه الان شهری هستند و وووووووووووووو
  • ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    الان هم خیلی از شهریهای پر مدعا از مسائل سیاسی خبر ندارند اما عطش قدرت باعث شده فکر کنند خیلی مسائل سیاسی را میفهمند
  • ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    آزاده و دیندار به کسی میگن که درباره افاضات حاج آقا حرفی نزنه !!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • شهاب ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    چقدر بامزه توجیه کردی از خنده روده برشدم .... میگم اگر ایشون نبودند ما باید به چی میخندیدیم؟
  • ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    به نظرت خود ایشون از وقتی روحانی اومده زیادی جوگیر نشده ؟
  • ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    اگر هاشمی حرف نزنه مملکت ثبات و آرامش بیشتری داره ... در ضمن بهتره کمی به خود و فرزندانش اطاعت از قانون و ولایت فقیه را آموزش بده تا دچار سقوط و انزوای بیشتر نشوند !!!
  • ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    مشخصه چقدر افتخار میکنه !!!تا تعطیلی میشه یا کیش میره یا شمال !!! حالا هر روز قربونش برو تا جونت در بیاد!!!
  • ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    و متوهم
  • ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    و از سوختنت مشخصه که اصلا طرفدار هاشمی نیستی !!!
  • ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    خوب ایجوری میشد مصداق الان خودش و خانواده اش خوب معلومه نمیگه و الاف که شده ولنجک نشین متکبرانه قیاس میکنه تا عیارش بیشتر بشه برای همسایه های دور و بر خودش ....
  • ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    حاج آقا مردم نیازی به سخنان پر از ایراد و کنیه آمیز شما نیستند بهتره خاطرات و درسهای اخلاق را برای خانواده بذاری بیشتر نیاز دارند
  • ناصر ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    چه عطسه ای و با کدام مختصات؟! شاید حق با شما باشد!
  • مملی ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
    0 0
    برادر جان تابستان است،لطفا پالتو ات را در بیار!
  • ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
    0 0
    آزاده بودن یعنی ترسیدن از هجمه ی رسانه ای؟یا گفتن حرف حق که هزینه هم دارد؟
  • ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
    0 0
    "هنوز هاشمی رو نشناخته اید."
  • ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
    0 0
    به جز تهران،روستاییان سراسر کشور توده ی عظیم انقلابیون را تشکیل می دادند.
  • روستایی ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
    0 0
    من یه روستاییم فقط باید روستایی باشی تا به غرورت بر بخوره
  • حمید ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
    0 0
    تیتر ی که زدی بی معنیه مشرق ولی تحلیلت درباره دیدگاه آقای هاشمی به نظرم کاملا درسته
  • ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
    0 0
    ناشناس 8:5 احتمالا خودت یکی از اونایی!
  • ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
    0 0
    آقا سعید شما از بس تو سیستمشون بودی وقت نکردی یاد بگیری آیت الله رو بخوان دست بی وضو روش نخوره مینویسن آیت ا... اولا سه تا نقطه داره دوما تو صفحه وب لازم نیس
  • ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
    0 0
    چقد با مزه است که هروقت خبری از هاشمی هست تعداد زیادی کامنت با کلمه "آقای هاشمی" منتشر میشه. همینطوریا اصلا فکری نکنین...!
  • ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
    0 0
    همین که خودن به خودت میگی دکتر و تو یه کامنت میگی آیت الله کاملا مشخصه ..
  • ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
    0 0
    تو دیکشنری رفسنجانی عزت رو اینجوری معنی کرده؟!
  • ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
    0 0
    جناب علی آقا یه پیشنهاد بده از این به بعد قبل حرف زدن شما رو پیوست حرفاش کنه
  • ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
    0 0
    یعنی هر کی از خونهای ریخته شده حرف بزنه حتی اونهایی که زمان شاه این حرف به امام میزدن هزار هزار بار شرف دارن به اونایی که فتنه 88 راه انداختن و کف خواسته اشون ابطال انتخابات بود.
  • ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
    0 0
    منتظر بودیم شما رای صادر کنی!
  • محسن ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
    0 0
    سلام. مشرق عزیز فقط و فقط یک سوال دارم .آیا آماده پاسخگویی در روز قیامت در برابر دادگاه عدل الهی هستی ؟؟ آیا برای هر شبه ای که با اخبار ناقص و غرض ورزانه ات دراذهان مردم ایجاد میکنی جواب خدا پسندانه داری؟ نه به خبر هاشمی کار دارم نه برداشت خاصی میکنم ولی میدانم روز قیامت برای همه سخت و نفس گیر خواهد بود . پس مشرق جان و تو ای برادر که مسئول این صفحه هستی به قرآن نگاه کن و عمل کن و تهمت نزن ، غیبت نکن و اگر کردی به اون بنده خدایی که مورد تهمت قرار گرفته اجازه بده در همین دنیا جواب تورا بدهد وگرنه قیامت محشری روز جزا پس جا دارد از قهر خدا بترسیم
  • سید ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
    0 0
    تاشناس 8/5 شما بابایزرگ خود را ملاحظه کرده ای و شناسنامه اش را خوانده ای !!؟؟
  • هادی ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
    0 0
    دوستان خودتان راخسته نکنید مشرق برایهمه ثابت کرده اظهار نظرهایی که جوابی براش نداره پخش نمی کنه ! وهمین عدم پخش دلیل بطلان مواضع مشرق است .
  • علی ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
    0 0
    ملاک برای هر شخص وضعیت فعلی آن شخص است 'آقای هاشمی فعلی با آقای هاشمی قبلی خیلی فرق کرده نسبت به انقلاب زاویه دار شده . آقای هاشمی برگرد.
  • ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
    0 0
    هنوز ما مردم سریع احساساتی میشیم هنوز ادما از ما براى اهدافشون استفاده میکنن. نمیدونم کی بزرگ میشیم والا از همه مهمتر اینه که ایرونی هستیم ولا غیر. خیلی از ادما تو روستا زندگی میکنن ولی شهری هستن و خیلی از ادما تو شهر.زندگی میکنن ولی دهاتی هستن.
  • طاهر ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
    0 0
    هیچگونه اهانتی در گفتار ایشان نیست . اگر هم باشد یک اشتباه لفظی است . اما رفتار مشرق در برجسته کردن یک جمله از گفته های ایشان مصداق بی تقوایی رسانه ای و تنفرقه افکنی بین مردم است .
  • ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
    0 0
    چرا ارسال نشد بد آموز ى داشت یا جلوگیری از ادامه سفسطه
  • حسین ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
    0 0
    مشرق و تمام سایت های زنجیره ای تندرو ، دروغ و تهمت را اصول کار خود میدانند ؛ کجا هاشمی توهین کرد ؟ این تحلیل مزخرف چیه ؟
  • ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
    0 0
    هاشمی هیچ توهینی نکرد شما این مشرقیای چرندگو رو نمیشناسی
  • حسین ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
    0 0
    البته منظور این حاج آقا آیت الله گرامی!! اینه که متاسفانه اکثر روستائیان هموطن ما، تبدیل شدن به ملت 45 هزار و 500 تومانی!! و بدبختانه بجای اینکه توی انتخابات فکر آینده اقتصادی و سیاسی مملکت باشند و به کاندیدای اصلح و بی شیله پیله و میانه رو رای بدهند، برعکس بخاط دوام این چندرغاز پول در هر شرایطی به هر کس و ناکسی رای میدهند!!!......؛
  • ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
    0 0
    به جده م فاطه زهرا این تیتر خلاف شرع هست، آخ کجای صحبت هاشمی اهانت به روستایی هابود؟ خیلی بده که روز قیامت آدم به خاطر فردی که به حق نبوده بیافته جهنم، انقلاب رو میخواید با انگ دروغ زدن پیش ببرید؟ یه ذره از امام و آقا تقوا یاد بگیرید.
  • ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
    0 0
    الان خیلی از دهاتیها هستند که خود وبچه هایشان در اکثر کشورها سرمایه های کلانی دارند که معلوم نیست از کجا آوردن مثلا در کشور کانادا برای خودشان شهرک دارند
  • منتظر ظهور ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
    0 0
    قابل توجه طرفداران هاشمی اولا ان شا الله با اقای هاشمی محشور شوید دوم اینکه فرق ما با عربهای دوران جاهلیت در چی هست نعوذبالله بهتر بود پیامبر در زمان حال مبعوث میشد از بس که نفهم زیاد داریم بنظر شما هاشمی و خاندانش دیگه باید چه کاری انجام دهند که این جماعت متوجه شوند دارند .... حمایت میکنند انکس که نداند و نخواهد که بداند ....
  • جعفری ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۶
    0 0
    حاجی صدقه سر روستائیان است فرزندان حضرت عالی در ناز نعمت در این کشور هر کاری میکنند فراتر از قانون شده اند در آگسفورد دکترا میگیرند حقوق14 میلیون تومنی از پول بچه های روستایی دانشگاه آزاد میگیرند در بی بی سی بر علیه نظام شعار میدهند فائضه در خیابان میتینگ و تظاهرات علیه نظام که با خون صدها هزار شهید محترم بدست آمده شعار میدند تازه طلبکار هم هستند دیگر چی میخواهید بس نیست؟ شما این انقلاب رو بدهید دست همون صاحبانش روستاییان بروید باز نشست بشید خسته نشدید؟....
  • ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
    0 0
    مشرق چرا همه اش رد گم می کنید.بگین تکلیف مهدی چی شد؟؟خوب مردم رو سر کار گذاشته اید.این چرت و پرت های هاشمی بدرد کی می خوره ؟
  • ناشناس ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
    0 0
    حاج آقا مگه روستاییها چی کم دارند از شهریها؟؟؟آیا کسی که بنز سوار میشه،خانه 1000 متری داره،تفریحش جت اسکی و...است این آدم انقلابیه؟؟؟؟
  • ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
    0 0
    آیا دلواپسان کشف حجاب خبرنگار اسپانیایی در مقابل احمدی نژاد را فراموش کرده اند؟ اينستاگرام گروه تلگرامي چلنج با اشاره به حاشيه هاي ايجاد شده پيرامون حجاب عضو همراه هيات پارلماني ايتاليا در ديدار با رييس جمهور، ماجرای کشف حجاب خبرنگار اسپانیایی در مقابل احمدی نژاد را به دلواپسان یاداور شد
  • سارا ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
    0 0
    اده اون از پسرش اونم از دخترش اونم از زنش... به دیگران به چشم حقارت نگاه می کنند ومملکت را ارث پدرشان می دانند مهدی هاشمی اون همه جرم داره که کم کم اعدامش باید می کردن فقط ده سال براش بریدن .......بعد باباش میگفت خب مرگش رفته بوده ساندویچ بخوره حالا هم دخترشون دارند پله های ترقی را طی می کنند بدون اینکه کسی باهاشون کاری داشته باشه با این همه....
  • مهدی ۰۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
    0 0
    قبل از این خبر داشتم اخباری را که مربوط به سردار سلیمانی بود میخوندم . به نظر شما این دوتا باهم قابل مقایسه هستند؟ خوب اگه از لحاظ با امام بودن بخواهیم بررسی کنیم، بنی صدر نیز مدت قابل توجهی را با امام بودند و یا نسلهای جوانی که اصلا امام را نخواهند دید اینها دیگر انقلابی نخواهند بود؟ من یک چیز رت به جرات میگویم اگر روزگاری هاشمی جزءخواص محسوب می شد الآن دیگربایستی جزو عوام فرض کنیم چرا که خودشون به طور مستقل توانایی تصیم گیری را ندارد و افکار ایشان بشدت تابعی از نظریات دیگران می باشد.
  • ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
    0 0
    راستي اجراي حكم مهدي هاشمي چي شد ؟ شايد قراره بره داهات محكوميتش رو بگذرونه ؟!
  • ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
    0 0
    بالاخره اون دهات رو لولو برد ! ميگي نه پس وقايع رو مرور كن ! - حاج آقا گفتند ما بايد مانور تجمل بديم - رزمندگان رو مشتي جلنبر خطاب كردند كه جورابهاشون بو ميده - در روز تاسوعا به همراه خانواده و با هليكوپتر رفتند سد لتيان و اسكي رو آب تمرين كردند - روزنامه ها رو بستند و گفتند كه پررو شده بود بايد حالش رو ميگرفتيم - سال 84 در يك فيلم تبليغاتي هنرپيشه شده بودند - سال 88 دخترشون رو ميفرستادند از خيابان انقلاب براشون ساندويچ بخره ! - خانومشون گفتند كه تقلب شده و بريزيد تو خيابون - آقازادهاشون تو بلژيك و انگليس تحصيل كردند - خانومشون چند وقت پيش كمرشون رو در سوئد عمل كردند - آقازاده فراريشون پس از اختلاس و رشوه گيري و جرايم امنيتي با تخفيف در حد تيم ملي به 10 سال حبس محكوم شدند ولي تا حكم اجرا نشده (كه البته هركدوم از ما دچار اين جرايم بوديم الان يك دهه از اعداممون گذشته بود) - در ضمن ايشون كماكان به دليل احساس مسؤوليت آمادگي خودشون رو براي حضور در هر زمينه اي اعلام ميكنند و اخيرا بگوش رسيده به نكير و منكر هم گفتند : خواهم آمد *** حالا شما بازم به ايشون ميگي دهاتي ***
  • ایرانی ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
    0 0
    هم وطن های عزیز آقای هاشمی و احمدی نژاد یا هر کس دیگر هیچ تفاوتی با من و شما نمی کنند اگر هاشمی هاشمی شده شما این طور خواستید چرا این قدر این افراد را بالا می برید مگر آنها کی هستند که شما در فلان سخرانی یک جمله میگویند اینقدر خوشحال یا ناراحت میشوید ما همگان یک هدف داریم و ان هم ساختن کشور عزیزمان است هر دولتی که می ایدما باید همدل و همراه آن باشیم احمدی نژاد و هاشمی رفتند. تمام شد.
  • ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
    0 0
    از اشرافیت و فرهنگ اشرافیت همان تراود که در اوست. اشرافیت آخوند و غیر آخوند هم نمی شناسد. اشرافیت، اشرافیت است.
  • ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
    0 0
    مشرق ببین! یه فضاسازی مغرضانه کردی باعث شدی روستائیان عزیز کشورمون بیخود بهشون بر بخوره! در حقیقت تو باعث شدی اونها فکر کنن بهشون اهانت شده در حالی که در صحبت های آقای هاشمی اصلا همچین چیزی نیست.!!! این همون روش سی ان ان و العربیه و بی بی سی و ... است. فکر نکن ما نمی دونیم. شاید تو خودت خواسته یا نا خواسته عامل استعمار باشی!!!
  • ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
    0 0
    نگو محمد هاشمی داداش بگو میم ح خخخخخخخخخخخخ
  • غلام شیش لول بند ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
    0 0
    این که از من بهتر فارسی حرف میزنه خخخخخخ
  • ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
    0 0
    چشم رئیس
  • غلام شیش لول بند ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
    0 0
    هاشمی یه پیره مرد پولدار متشخصه بازنشستس فقط همین تکرار کن
  • ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
    0 0
    به نظرمن منظور ایشان ازاین جمله یعنی کسانی که در متن انقلاب ووقایع اون به طور مستقیم نبودند یعنی از دور هم دستی برآتش نداشتند به هرحال اوضاع واحوال اون روز روستاها ازشهرها متفاوت بوده این ربطی به روستایی بودن اونها نداره والبته توهینی نیست
  • مصطفی ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
    0 0
    دیگه چی مونده برای دفاع؟؟؟ م.ه که اونجوری خاطرات هم که یکی پس از دیگری ساخته می شه . . . . حالا فکر کردی بتونی ثابت کنی منظوری نداشته دیگه مردم عاشق و دلباخته اش می شن ؟؟؟؟؟؟ کسانی که در راس نظام هستن جای ویرگول جمله رو عوض کنن همه چی عوض می شه . . . . بعد یه جمله اینچنینی باید از دهانشون خارج بشه ؟؟؟؟ گیریم که حواسش نبوده . . . . همین حواس پرتی برای چنین شخصیتی خودش جای نقد داره
  • ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
    0 0
    وقتی هاشمی انقلابی بودن را در مقابل تو روستا بودن گذاشته معنی آن این میشود که انقلابی ها توی شهرها بودند و هر کس میخواست از آن جو انقلاب فرار کند میرفت به روستا. پس روستا و اهالی آن از انقلاب فاصله داشتند. در حالی که بسیاری از روستاهای ما در متن انقلاب بودند.
  • ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
    0 0
    امروز هم که عرصه برای جولان اشرافیت حضرات کم شده هی با کنایه به رهبری نظام این امر را در جامعه القا می کنند که جواب این همه حرمان و رکود اقتصادی را چه کسی می دهد و دقیقا خود ایشان همان مسلک واماندگان از راه امام (ره) را با شدتی بیشتر ادامه داده
  • عبدالله ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
    0 0
    متن کامل شعر معروف... از کتاب معراج السعاده: آنکس که بداند و بخواهد که بداند خود را به بلندای سعادت برساند. آنکس که بداند و بداند که بداند اسب شرف از گنبد گردون بجهاند . آنکس که بداند و نداند که بداند با کوزه ی آب است ولی تشنه بماند ! آنکس که نداند و بداند که نداند لنگان خرک خویش به مقصد برساند !! آنکس که نداند و بخواهد که بداند جان و تن خود را ز جهالت برهاند !! آنکس که نداند و نداند که نداند در جهل مرکب ابدالدهر بماند !! آنکس که نداند و نخواهد که بداند حیف است چنین جانوری زنده بماند!!! این شعرو باید قاب طلا گرفت...
  • علی ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
    0 0
    پناه می برم به خدا از روز حساب گه هر شخصی می بایست چواب حرفهایش و کارهایش را بدهد . مگر مولای ما علی نفرمود اگر حسن و حسین هم دست درازی به بیت المال بکنند انها را هم مجازات می کنم . پس شما چرا از پسرتان ......
  • ناشناس ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
    0 0
    سلام بچه ها بازیه و منم بازی . روستایی - دهاتی- کدی- کاو چران- گوسفند چران - مرغ چران .... منظور مزرعه نیشنیی یا کدی خیلی حال میده بازی کرد در طبیعت .
  • ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
    0 0
    چرا سایت مشرق حیا ندارد ؟
  • ناشناس ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۷
    0 0
    آقای هاشمی یک انقلابی هیچ وقت روز تاسوعا همراه خانواده اش با هلی کوپتر سد لتیان نمی رود....
  • ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    0 0
    دشمنان انقلاب؟؟؟!!!
  • خوزستانی ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    0 0
    حرف حق زده چرا که الان عده ای روستایی عنان کار رو در دست گرفتن و بدنبال خالی کردن عقده های خود بر سر شهرنشین ها هستن؟؟؟؟ نگاه کنید بزرگترین زمین خواریها،اختلاس ها و از بین بردن منابع طبیعی و دادن مجوز به بهره برداری بیش از حد از منابع ابی جهت کشاورزی و صدها مورد دیگه که کشور رو به سوی نابودی کامل میبره توسط همین روستایی هایی انجام میشه که با زیرکی و مظلوم نمایی سمتهای دولتی رو صاحب شدن
  • حسن حسنلو ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۸
    0 0
    من افتخار می کنم که یک روستایی هستم وتاآخرین قطره خون پشت ولایت فقیه ونظام اسلامی خواهم بود...
  • نیوشا ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۹
    0 0
    دقیقن.
  • خوزستانی ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۳
    0 0
    کسانی که لفظ دهاتی یاروستائی را باتحقیربکارمی برند همان صفرهایی هستندکه به اعتباراخلاص وجوهره صداقت وپاکی روستایی عددشدند.اگرپیروخط امام ره هستید که ایشان فرمودند انقلاب مل زاغه نشینان است.اما یک سئوال مگرشهرها وشهرنشینی ازآسمان آمد ؟مگه ازتجمع چندخانوار ده وارتجمع چندده دهستان و....ارتجمع تعداد زیادی خانوار دریک مکان جغرافیایی شهرها بوجود نیامد؟پس این چه نگاه بی منطقی است که برخی خود راشهری وبه ساکنان روستا اهانت می کنند؟خیلی ها البته نه همه ازروستا رانده شدندودرحواشی شهرها ساکن شدند والان یادشان رفت که جایگاهی درروستا ندارنداما چون درشهر کسی آنها رانمی شناسد قیافه می گیرند.موج وتفکر اربابیتی واشرافی گری درپشت اظهارات توهین به روستائیان است که با پاگذاشتن روی گرده روستائیان باصفا بالا رفته والان هویت خود را پاک کرده اند.شما صفرهایی هستید که بدون مردم روستاها عددی نیستید.
  • منتظر ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۷
    0 0
    از سالهای اول انقلاب تاالان سخنرانی ومصاحبه رجال سیاست طراز اول ایران وجهان راپیگیر بودم ومن جمله جناب هاشمی وسخنان فوق باصحبتهای ایشن ازلحاضموضوع وریتم کلامی وشم سیاسی فرق دارد وبهیچ عنوان با مصاحبه های ایشان سنخیتی ندارد
  • محمدی ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
    0 0
    پناه بر خدا.لطفا اتحاد بین همدیگر رو از بین نبرید که دشمن ما منتظر همین هست. نمیگم انتقاد نکنید اما کاری هم نکنید که دودستگی ایجاد شود.امروز توصیه ی رهبر ما حفظ وحدت است
  • روستایی ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۶
    1 0
    من فکرنمیکنم در سخنان ایشان مورد بدی نسبت به روستائیان باشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس