تاریخ نشان می‌دهد قرمزپوشان پایتخت در هفته‌های دوم ادوار لیگ، شش مرتبه موفق به شکست دادن رقبای خود شده‌اند. با این حال پرسپولیس در شش فصل اخیر رنگ پیروزی در دومین بازی فصل را ندیده است.

گروه ورزشی مشرق - پرسپولیس مدل جدید در نخستین دیدار فصل برابر مهمانش پدیده 2-2 متوقف شد تا امروز در ایستگاه دوم هدفی جز کسب سه امتیاز مقابل استقلال صنعتی خوزستان نداشته باشد.

برنامه، نتایج کامل و جدول رده‌بندی و گلزنان لیگ برتر پانزدهم

استقلال‌صنعتی در هفته اول لیگ15 برابر سپاهان شکست خورد و امروز می‌خواهد مثل پرسپولیس جبران‌مافات کند و ارتش برانکو در اهواز کار آسانی نخواهد داشت.

تاریخ نشان می‌دهد قرمزپوشان پایتخت در هفته‌های دوم ادوار لیگ، شش مرتبه موفق به شکست دادن رقبای خود شده‌اند. با این حال پرسپولیس در شش فصل اخیر رنگ پیروزی در دومین بازی فصل را ندیده است.

هفته‌‌ای که پرسپولیس در آن طلسم شده است +جدول

* گرفتار میگ‌میگ

پرسپولیس در 14فصلی که از لیگ‌برتر گذشته 9مرتبه‌ این شانس را داشته که در ایستگاه دوم رقابت‌ها میزبان باشد. ارتش سرخ طی دیدارهای یادشده به چهار برد و چهار تساوی دست پیدا کرده و فقط یک مرتبه در لیگ دوازدهم مغلوب مهمانش فجرسپاسی شده است.

سه‌شنبه 3 مردادماه سال91 این عباس محمدرضایی، رضا حقیقی و محمدمهدی نظری بودند که دروازه‌ شهاب گردان و پرسپولیس را در دومین بازی لیگ باز کردند. دقیقا سه سال و 13روز قبل امیرحسین فشنگچی(17) و محمد قاضی(93) گل‌های اول و آخر بازی را زدند با این حال تیمی که پیروز شد ارتش سرهنگ یاوری بود.

تیمی که پرسپولیس را برد سرعت بالایش زبانزد بود، به طوری که برخی از ستاره‌های سرخابی تعدادی از بازیکنانش را مانند میگ‌میگ(ستاره یک کارتون پرطرفدار) می‌دانستند.

* نگران بیرون تهران
پرسپولیس در هفته‌های دوم ادوار 14گانه لیگ فقط پنج مرتبه مجبور شده بیرون از تهران به میدان برود. با این حال قرمزها در سه دیدار آخر خارج از خانه خود با شکست روبه‌رو شده‌اند تا شاید امروز هواداران‌شان «کمی» نگران باشند.

پرسپولیس در هفته دوم لیگ‌های اول و سوم تراکتورسازی و ابومسلم را بیرون از خانه شکست داد.  اما در لیگ‌های دهم، یازدهم و چهاردهم هفته‌های دوم بیرون از تهرانش با پذیرش شکست مقابل صبا، شاهین بوشهر و فولاد تلخ شد.

* محرومان داربی نقش اول روز خوب پرسپولیس
پرسپولیس بهترین پیروزی هفته«دومی»اش را در لیگ هشتم به دست آورد. در دیدار شنبه 19مرداد 87 نقش اول برتری پرسپولیس مقابل پاس همدان سوشا  مکانی و حنیف عمران‌زاده دروازه‌بان و مدافع وقت حریف قرمزها بودند.

شش سال و 11ماه و 28روز قبل سوشا گلر پاس بود که سه مرتبه برابر نیکبخت‌واحدی(35) و کریم باقری(73 و 91) وادار به تسلیم شد. حنیف عمران‌زاده مدافع فعلی استقلال هم در آن دیدار از زمین اخراج شد تا تک‌گل دقیقه13 وریا غفوری بی‌اثر بماند. حتما به خاطر می‌آورید که دو همبازی سابق پاس در داربی آخر پایتخت درگیری فیزیکی پیدا کردند تا سه هفته اول لیگ15 را به دلیل محرومیت از دست بدهند.

هفته‌‌ای که پرسپولیس در آن طلسم شده است +جدول
* حسرت 6ساله
قرمزها در شش فصل اخیر هیچ «هفته دوم» لذتبخشی را به هواداران‌شان تقدیم نکرده‌اند. پرسپولیس آخرین‌بار در همان هفته دوم لیگ هشتم پاس را برد و پس از آن طی شش دیدار چهار باخت و دو تساوی را در کارنامه‌اش به ثبت رساند.

قرمزها در لیگ نهم با گل دقیقه85 شریفات برابر استقلال اهواز متوقف شدند. بعد در لیگ‌های دهم، یازدهم و دوازدهم مقابل صبا، شاهین بوشهر و فجر شکست خوردند.

پرسپولیس هفته دوم لیگ سیزدهم در اصفهان از ذوب‌آهن یک  مساوی گرفت اما در ایستگاه دوم لیگ14 به فولاد در اهواز 2 بر صفر باخت آن‌هم دقیقا 11ماه و 30روز قبل!

شاگردان برانکو امشب دوباره در اهواز به میدان خواهند رفت تا بلکه حسرت شش‌ساله پرسپولیس را از ذهن هواداران‌شان پاک کنند. این که آبی های خوزستان تا کنون نتوانسته اند پرسپولیس را ببرند شاید تا حدودی از نگرانی هواداران سرخ بکاهد.

جدول عملکرد پرسپولیس در تمامی هفته «دوم»های ادوار لیگ برتر

لیگ

نتیجه

تاریخ

اول

تراکتورسازی صفر- 1پرسپولیس

یکشنبه 27 آبان 1380

دوم

پرسپولیس 1- صفر پیکان

جمعه 3 آبان 1381

سوم

ابومسلم صفر- 1 پرسپولیس

دوشنبه 17شهریور 1382

چهارم

پرسپولیس 1- 1 برق‌شیراز

یکشنبه 29 شهریور1383

پنجم

پرسپولیس صفر- صفر سایپا

جمعه 18 شهریور 1384

ششم

پرسپولیس 1- صفر برق‌شیراز

یکشنبه 26 شهریور 1385

هفتم

پرسپولیس 2- صفر پگاه‌گیلان

جمعه 2 شهریور 1386

هشتم

پرسپولیس3- 1 پاس همدان

شنبه 19 مرداد 1387

نهم

پرسپولیس 1-1 استقلال‌اهواز

جمعه 23مرداد 1388

دهم

صبا 2 1 پرسپولیس

یکشنبه 10مرداد 1389

یازدهم

شاهین‌بوشهر 2- 1 پرسپولیس

یکشنبه 16مرداد 1390

دوازدهم

پرسپولیس 2 3 فجرشیراز

سه‌شنبه 3 مرداد 1391

سیزدهم

ذوب‌آهن‌ صفر- صفر پرسپولیس

جمعه11 مرداد 1392

چهاردهم

فولاد 2- صفر پرسپولیس

پنجشنبه 16مرداد 1393


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ناصر ۰۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    خیلی جالب بود آمارتون.. اینکه متفاوت به مسابقات نگاه می کنید خیلی خوبه. ممنون از زحماتتون
  • ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۵
    0 0
    کامل نبود و غلط داشت.خصوصا در مورد بازی پرسپولیس با پاس همدان..توی اون بازی عباس اقایی گل زد و تارخ بازی هم اشتباه نوشته شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس