کد خبر 449581
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹

رئیس کمیته فوتسال گفت: توافقات هسته‌ای در انتخاب سرمربی تیم ملی و بازگشت خسوس مؤثر بود.

به گزارش مشرق، بازگشت خسوس کاندلاس پس از 8 ماه غیبت در ایران با حواشی و مسایل زیادی همراه بود. از جمله اینکه مجید شمسایی و مسئولان تاسیسات نسبت به حضور این سرمربی در بازی تاسیسات و ناگویا واکنش نشان دادند و آن را غیرحرفه‌ای دانستند.

سرمربی بازیکن تاسیسات معتقد بود که حضور خسوس در این بازی باعث شد که تمرکز بازیکنانش به هم بریزد و مسئولان فدراسیون هم در این زمینه باید پاسخگو باشند اما سیدرضا افتخاری رئیس کمیته فوتسال بازگشت خسوس را طبیعی دانسته و حضور سرمربی اسپانیایی در دیدار حساس تاسیسات  و ناگویا را اتفاقی دانست.

سیدرضا افتخاری علت حضور خسوس و همچنین مذاکراتش با این سرمربی را تشریح کرد که در زیر می‌خوانیم.

ابتدا از این مسئله شروع کنیم که چه اتفاقی افتاد خسوس پس از 8 ماه در دیدار حساس تاسیسات و ناگویا به ایران بازگشت؟


این مسئله که پس از غیبت طولانی چه اتفاقی افتاد به ایران بازگشت را از خودش بپرسید اما به من گفت به ایران علاقه دارد و دوست دارد کارش را ادامه دهد. گفته بود اگر شرایط تغییر کند به ایران بازخواهد گشت. درخواست داشت که حق‌الزحمه‌اش به صورت حرفه‌ای پرداخت شود. زیرا او یک مربی حرفه‌ای است.

هم‌اکنون قول و قراری مبنی بر پرداخت حق‌الزحمه او داده شده است؟

مذاکرات ما با خسوس همانند 1+5 شد. طولانی‌ مدت بود پس از اینکه توافق هسته‌ای صورت گرفت و پول‌های بلوکه شده به حساب فدراسیون واریز شد تصمیم ما در خصوص حضور مربی خارجی تغییر کرد و قرار شد حقوق او به موقع پرداخت شود. توافقات هسته‌ای در انتخاب سرمربی تیم ملی تاثیرگذار بود و به این جمع‌بندی رسیدیم فدراسیون فوتبال توان مالی پرداخت حقوق مربی خارجی را دارد چراکه اجازه دادند ارز انتقال پیدا کند و پس از این من با کفاشیان مشورت کردم و او پذیرفت ما مذاکرات‌مان را با خسوس انجام دهیم.

یعنی قرار است قراردادش افزایش یابد؟

خیر. بحث افزایش مبلغ قرارداد نیست بلکه قرار است حقوق او به موقع پرداخت شود. صحبتی هم که خسوس داشته در این زمینه بود حالا هم با توجه به شرایطی که به وجود آمده ما این توانایی را داریم تا حقوق معوقه او را پرداخت کنیم.

یعنی قرار است طلب 5 ماهه او پرداخت شود؟


خسوس 5 ماه طلب ندارد بلکه 3 ماه و نیم است چرا که زمانی که در ایران حضور نداشته را ما حساب نمی‌کنیم. اختلافات ما هم بر سر این یکی دو هفته نیست. قبلا هم به او گفته بودیم ما باید در هر صورت مطالباتش را پرداخت کنیم و این مسئله جدیدی نبود.

ترابیان پیش از این با خسوس مذاکره کرده بود و او نیامده اما حالا که او بازگشته باید در کمیته فنی برود و برنامه‌اش را بدهد. به نظرتان اعضای این کمیته با حضور خسوس موافقت می‌کند؟

قرار نیست خسوس به کمیته فنی برود چراکه او مربی تازه‌ای نیست که به ایران آمده باشد. او قرار است قراردادش را تمدید کند. خود ترابیان خسوس را به ایران آورد و حالا هم برای تمدید قرارداد من و کفاشیان فردا جلسه‌ای خواهیم داشت که در صورت به توافق رسیدن قرارداد را روز شنبه امضا می‌کنیم.

سؤالی می‌پرسم که دوست دارم شفاف به آن پاسخ دهید؟ آیا مذاکرات مجدد با خسوس بر سر لجبازی با ترابیان نبود؟!


به هیچ عنوان من چنین فکری را نمی‌کردم اصلا من به ترابیان کاری نداشتم او یک وظیفه‌ای دارد و من هم یک وظیفه‌ای دارم. مذاکرات ترابیان با خسوس همانند مذاکرات هسته‌ای بود که زمان جلیلونند انجام می‌شد اما ظریف با حضورش توانست توافقات را نهایی کند. من هم هم اکنون چنین وضعیتی دارم!

وحید شمسایی انتقادهای بسیار تندی را در خصوص حضور خسوس در دیدار حساس تیمش مقابل ناگویا داشته و معتقد بود که این مربی برای هزار سال پیش است. نظرتان در این باره چیست؟


خسوس مربی سالم و استادی است که همه مربیان ما باید از او یاد بگیرند. من به شما توصیه‌ای می‌کنم و آن اینکه با تارقلی‌زاده در مورد خسوس صحبت کنید  او به شما می گوید این سرمربی چه جایگاهی دارد. من در مورد او صحبت نمی‌کنم. خسوس در ایران عملکرد خوبی داشت و نتایج خوبی هم گرفت. مربیان داخلی ما باید از او یاد بگیرند. این فرصت خوبی است که رقابت به وجود آید تا مربیان داخلی سطح دانش خود را بالا ببرند که اگر اینگونه شود ما پس از اتمام قراردادمان با خسوس که در جام جهانی 2016 کلمبیا است از مربیان داخلی استفاده خواهیم کرد چرا که خود ما هم دوست نداریم مربی خارجی بالای سر تیم باشد.

اما خسوس نتوانست مقامی را برای ایران کسب کند و به عقیده اکثر کارشناسان نتیجه مطلوبی نگرفت.

خسوس یک تیم ویران شده را تحویل گرفت و به هرحال نباید از او انتظار داشت که بخواهد در چند سال نتایج فوق‌العاده‌ای را کسب کند هر چند که او نتایج خوبی هم در مسابقات مختلف کسب کرد و من از عملکردش راضی هستم چرا که تیم ملی ما را جوان کرد. میانگین سنی تیم را به زیر 25 سال آورد و این نکته را باید مورد توجه قرار دهیم که برای آینده فوتسال ما مهم است.

شما پیش از این در مصاحبه‌هایتان از حضور شمسایی به عنوان سرمربی تیم ملی در صورت قهرمان کردن تاسیسات در جام باشگاه‌ها خبر داده بودید. به نظر می‌رسد این موضوع منتفی است.


من گفتم اگر خسوس به ایران نیاید اولین گزینه داخلی ما شمسایی است همانطور که هم اکنون هم معتقدم. اما شمسایی جا دارد و ما نباید اسطوره‌کشی کنیم. رقابت‌های جام جهانی شوخی‌بردار نیست و تیم‌ها با تمام توان شان حاضر می‌شوند. ما هم باید با قدرت در این مسابقات حاضر شویم. شمسایی هنوز جوان است و باید مدارج و مدارک معتبر جهانی را کسب کند تا در یک فرصت خوب هدایت تیم ملی را بر عهده بگیرد.

اما شما پیش از این معتقد بودید شمسایی می‌تواند در تیم ملی فعالیت کند و حتی بهترین زمان را برای سرمربیگری او در حال حاضر دانستید. شمسایی هم در مصاحبه‌اش اعلام کرده که گویا آقایان نمی‌خواهند تیم قهرمان شود.


ما اگر نمی‌خواستیم تیم قهرمان شود به شمسایی این فرصت را نمی‌دادیم و او هم اکنون هم اولین گزینه ماست. فرصت زیادی دارد چرا که هنوز جوان است. در همان زمان که ما او را به عنوان سرمربی انتخاب کردیم مربیان زیادی انتقاد داشتند. دوست نداریم به او آسیب برد و می‌خواهیم حفظش کنیم. اگر هم اکنون بخواهد سرمربی شود همان اتفاقی برایش می‌افتد که برای صانعی افتاد. با توجه به اتفاقات هسته‌ای که رخ داد توان مالی فدراسیون بیشتر شد و به سمت مربی خارجی رفتیم و حتی من بیکار ننشستم و با دو مربی خارجی دیگر مذاکره کردم. باید در فوتسال ما این فرهنگ‌سازی شود که مربیان از تجارب دیگر استفاده کنند و تعامل و تفاهم خوبی با یکدیگر داشته باشند. حضور خسوس در بازی تاسیسات یک اتفاق بود و او در چنین روزی به ایران بازگشت. این مسئله از قبل برنامه‌ریزی نبود.

در پایان اگر صحبتی دارید مطرح کنید.

از همه تقاضا می‌کنم آرامش را به فوتسال بازگردانند و سبب شوند بار دیگر تیم ملی ما در رقابت‌های مختلف نتایج لازم را کسب کنند. برای رسید به این هدف همه باید دست به دست هم بدهند تا بتوانیم نتایج لازم را کسب کنیم.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس