سرمربی تیم والیبال کشورمان می‌گوید که یکی دو بازیکن تیمش را بازی نمی‌دهد که ناشناخته بمانند تا دستش برای حریفان رو نشود.

به گزارش مشرق، پیمان اکبری در کنفرانس خبری بعد از دیدار والیبال ایران - تایلند گفت: به کادرفنی تیم تایلند خسته نباشید و به بچه‌های خودمان به خاطر بازی خوبی که انجام دادند، تبریک می‌گویم.

وی افزود: این بازی هم مانند بازی با تایپه سبک بازی خاص خودش را داشت، چون زمانی که دریافت از سوی حریف انجام می‌شد کمی کار را برای ما سخت می‌کرد، به این دلیل که آنها سرعتی بودند و زمان دریافت با سرعت بالایی توپ را به خط حمله منتقل می‌کردند. این کارهای سرعتی هم از گذشته در سبک بازی تایلندی‌ها باقی مانده و زمانی که توپ به خط حمله آنها می‌رسد بسیار قوی عمل می‌کنند.

سرمربی تیم ملی «ب» والیبال کشورمان خاطرنشان کرد: وقتی با تیمی بازی می‌کنید که دریافت‌های خوبی دارد و سرعتی کار می‌کند، نیاز است که سرویس خوبی بزنید. تیم ما امروز خوب سرویس زد و این کار را انجام دادیم. وقتی سرویس زدن شما خوب نباشد دفاع کردن راحت‌تر می‌شود و به نظرم برخی مواقع توپ‌گیری در زمین تایلندی‌ها به راحتی صورت گرفت. با این حال آنالیز خوبی روی این تیم انجام دادیم و نتیجه مثبت هم گرفتیم.

اکبری با بیان اینکه پتانسیلی بالایی در والیبال داریم در خصوص اینکه آیا در بازی مقابل کره‌جنوبی هم تیم ملی با همین سبک امروز مقابل تایلند بازی خواهد کرد، اظهار داشت: روز به روز و بازی به بازی نحوه بازی کردن یک تیم فرق دارد. شاید نسبت به این مسابقه در بازی بعدی نوع حملات ما فرق کند. مثلاً مقابل تایلند شرایط تفاوت داشت. شماره پنج آنها با قدی بلند، هنگام دریافت‌ها بسیار خوب کار می‌کرد و سریع به توپ ضربه می‌زد و باعث شد ما از سیستمی استفاده کنیم که مدافعان‌مان از دست این بازیکن در امان باشند. مطمئناً در بازی با کره‌جنوبی هم نقشه متفاوتی نسبت به این بازی خواهیم داشت.

«سرمربی تیم تایلند در کنفرانس خبری پیش‌بینی کرد که تیم ایران قهرمان مسابقات والیبال قهرمانی آسیا خواهد شد». سرمربی تیم ایران در واکنش به این مسئله گفت: این نظر سرمربی تایلند است و همین صحبت او شاید کار ما را سخت‌تر کند و توقعات را بالا ببرد. ما تلاش می‌کنیم که این اتفاق رخ دهد، اما هر چیزی که خدا بخواهد، همان می‌شود.

وی درباره اینکه چرا در طول بازی تعویض‌های زیادی انجام نداده است، تأکید کرد:‌ در حین بازی به این موضوع فکر می‌کردم. وقتی روند بازی به خوبی پیش می‌رفت، خوب نیست که تغییر و تحول زیادی در تیم صورت بگیرد، چراکه شاید این تغییرات تیم را از شرایط خوب خود خارج کند. ما هنوز بازیکنانی داریم که به‌طور کامل از آنها استفاده نکردیم و شاید در بازی‌های بعدی به کارمان بیایند، اما سعی می‌کنیم یکی دو مهره‌مان را بازی ندهیم تا ناشناخته بمانند که اگر زمانی به آنها نیاز بود، دست‌مان برای حریفان رو نشده باشد.

اکبری در پاسخ به این سؤال که آنالیزش از سایر حریفان چیست و به نظرش کدام تیم‌ها در ادامه بهتر عمل خواهند کرد، اظهار داشت: قطعاً تیم‌هایی که اسم و رسم دارند، نمی‌توانند همیشه برنده بازی باشند. تیمی برنده است که داخل چهارچوب بازی کند. شاید قطر از نظر اسم و رسم مقابل استرالیا و ژاپن چیزی نداشته باشد اما از این دو تیم بهتر بازی کرده و توانسته آنها را شکست بدهد.

سرمربی تیم والیبال کشورمان ادامه داد: پس با این شرایط هر تیمی بهتر بازی کند، برنده است. اکنون چند تیم هستند که خودشان را از سایر حریفان جدا کرده‌اند و این تیم‌ها قطر، چین، کره‌جنوبی و ما هستیم. در این بین شاید توانسته‌ایم نتایج خوبی بگیریم اما تاکنون چیزی به دست نیاورده‌ایم. ما باید به فکر مراحل بعدی باشیم که اصل کار برای نتیجه گرفتن مراحل بعدی است که کارمان سخت‌تر می‌شود. باید تمرکزمان را روی بازی‌های بعدی بگذاریم و آنجاست که باید ببینم می‌توانیم نتیجه بگیریم یا نه. این را فقط درباره تیم خودمان می‌گویم و با سایر تیم‌ها کار ندارم، تا زمانی که با آنها روبرو شویم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس