کد خبر 448642
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۳

صادق زیبا کلام که طی نامه‌ای خطاب به شهردار تهران نسبت درباره طرح گرافیکی «خون‌های آلوده» انتقادات تندی مطرح کرده بود،‌ از قالیباف عذرخواهی کرد.

به گزارش مشرق،‌ سفر فابیوس نخست وزیر فرانسه به تهران موجی از انتقادات را در فضای مجازی و رسانه‌ها به شکل‌های مختلف را به همراه داشت؛‌ در حالی که از به نمایش درآمدن فیلم مستند نامور،‌ فیلمساز جوان کشورمان جلوگیری به عمل آمد طرح گرافیکی این برنامه به‌دلیل حساسیت این موضوع و نگرانی عمده مردم در خصوص حضور وزیر امور خارجه فرانسه که یکی از متهمان پرونده انتقال خون‌های آلوده به ایران است، در شبکه‌های اجتماعی و شبکه‌های موبایلی قرار گرفت و بازنشر داده شد.

در این بین روزنامه شرق در صفحه اول خود با انتشار این طرح گرافیکی مدعی شد شهرداری در راستای مخالفت با دولت اقدام به نصب بیلیوردهای فرش قرمز کرده در حالی که چنین اتفاقی نیفتاده بود! صادق زیبا استاد دانشگاه و از کسانی که ید طولایی در انتشار نامه‌های سرگشاده دارد! در نامه‌ای خطاب به قالیباف شهردار تهران انتقادهای تندی نسبت به بیلبوردهایی که هیچ‌گاه نصب نشد، مطرح کرد.

بعد از تکذیب شهرداری و مشخص شدن این ادعای کذب، سردبیر روزنامه شرق در یادداشتی با عنوان «شرط انصاف» از شهرداری تهران عذرخواهی و اعلام کرد:

« شرق از ابتدای انتشار به‌عنوان روزنامه‌ای مستقل و دارای تفکر اصلاح‌طلبی، همواره سعی در پوشش حرفه‌ای رویدادها داشته و البته اذعان دارد در این مسیر از خطا و اشتباه مصون نیست».

مدیریت و تحریریه «شرق» بر این باورند که اگر در مسیر اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی- با همه تلاش‌ها در جهت پوشش حرفه‌ای و دقیق رویدادها- تغافلی رخ داد که متأثر از شتاب ذاتی کار خبر است، براساس اصول حرفه‌ای و اخلاقی، ملزم به جبران خطا و پوزش از مخاطبان هستند. در همین راستا «شرق» روز پنجشنبه در مطلبی با عنوان «شهرداری مشغول کار است» بدون تحقیق کافی، خبر نصب بیلبورد علیه سفر وزیر خارجه فرانسه توسط سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران را دستمایه گزارش خود قرار داد که متأسفانه صحیح نبود.

تصویر مورد استناد این گزارش، پوستر چاپ‌شده توسط یکی از فرهنگسراهای تهران بوده که از سوی برخی سایت‌ها و خبرگزاری‌ها منتشر شده و نصب بیلبوردهایی با همین مضمون به شهرداری تهران نسبت داده شده بود. شرط انصاف این است که ضمن اذعان به قصور خویش در تحقیق کافی برای صحت خبر، به مخاطبان محترم اعلام کنیم که گزارش یادشده دارای ایراد محتوایی در صحت و دقت داده‌ها بوده است. به این وسیله بابت رخ‌دادن این خطا از مخاطبانی که به «شرق» اعتماد دارند و همچنین مدیریت شهرداری تهران پوزش می‌خواهیم.»

صادق زیباکلام نیز با انتشار مطلبی در اینستاگرام خود از قالیباف عذرخواهی کرد و گفت:

با سلام و تهیات، در خصوص نامه سرگشاده مورخ 8 مردادماه به آن مقام منبع، در فقره بیلبورد «فرش قرمز» اشتباهی رخ داده که بدین وسیله از بابت آن از جنابعالی پوزش می‌طلبم.بنده آن تصویر را در صفحه اول روزنامه شرق دیدم و تصورم آن بود که بیلبورد جدیدی از شهرداری می‌باشد؛ اما ظاهراً موضوع آن تصویر کاری هنری می‌بوده و ارتباطی با بیلبورد نداشته، از این بابت بنده از شما پوزش می‌طلبم.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • علی م ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
    0 0
    زيباكلام خجالت بكش تومثلا استاددانشگاهي .ازكجا معلوم كه اون حرفهاي ديگرت هم درست باشد؟
  • محمد باقری ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
    0 0
    معذرت خواهی وجود می خواد که خیلی ها ندارن.
  • ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
    0 0
    اگر قراره عذرخواهی کنه بابت اطلاعات ناثوابش باید کلا استعفا بده صبح تا شب عذرخواهی نامه منتشر کنه به این و اون و به ایزوتوپ های اورانیوم حتی!!
  • ناشناس ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
    0 0
    آقای قالیباف که بزرگوارتر از این حرفاست ولی اگه من بودم معذرت خواهیشو نمیپذیزفتم ! به همین راحتی هر چی از دهنت در بیاد بگی آبرو یه نفر انگار از سر راه اومده بعدش هم معذرت خواهی کنی تموم شه بره ؟!
  • امیرسعید ابوزهرا ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
    0 0
    زیبا کلام ، هرگز کلامت زیبانیست .... من یاد کچل ها میافتم که به آن ها می گویند :زلفی
  • ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
    0 0
    مرگ بر فابیوس
  • ۰۴:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
    0 0
    آقای زیبا کلام قبل از نوشتم نامه معقول این است که تفکر کنید چون دفعه اولتان نیست و قبلا هم به سفارت سوئیس نامه زدید که به علی مطهری جایزه صلح نوبل! بدهند و بعدش فهمیدید که جایزه نوبل ربطی به کشور سوئیس ندارد. حال آقای قالیباف هموطن است و شما را به خوبی میشناسد! اما دستمایه طنز و تمسخر اجنبی ها نشوید!
  • شایان ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
    0 0
    مثل فتنه گرای 88 که وجود نداشتن همه رفتن شهر اربابشون یعنی لندن
  • سروش ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
    0 0
    حالا بعد از اينكه همه سايتها نامه را پخش كردند و بهره برداري تبليغاتي كرديد معذرت مي خواهي احمق خر...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس