کد خبر 44861
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۶

جانشين مرکز انتشارات استراتژيک نيروي هوايي گفت: کتاب‌هاي «اولين پاسخ»، «بمبي در کابين»، «الوليد حمله به اچ 3» و «در چنگال عقاب» به همت انتشارات نيروي هوايي ارتش در نماشگاه کتاب ارائه مي‌شود.

به گزارش گروه دفاع و امنيت مشرق به نقل از فارس، امير نيک‌بخش حبيبي مسئول نشر نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران در خصوص جديدترين آثار انتشار يافته اين مرکز اظهار داشت: ‌کتاب «اولين پاسخ» به نخستين تک نيروهاي هوايي در 31 شهريور 59 مي‌پردازد و در همان روز ما توانستيم شمال بغداد و بصره را مورد هدف خود قرار دهيم.

وي در ادامه افزود:‌ کتاب «در چنگال عقاب» نيز با پرداختن به دستگيري عبدالمالک ريگي در سوم اسفندماه 88 مي‌پردازد و تمامي جزئيات اين عمليات که در آسمان صورت گرفته است توسط «سيدحکمت قاصي‌ميرسعيد» به رشته تحرير در آمده و در نمايشگاه کتاب تهران عرضه شده است.

جانشين مرکز انتشارات استراتژيک نيروي هوايي يادآور شد: کتاب «بمبي در کابين»‌ کتاب تازه منتشر شده اين انتشارات است که با پرداختن به اسطوره جنگ و قهرمان قهرمانان شهيد «عباس دوران»، به روايت فضاي هوايي غير قابل تصور و مستحکم عراق که با عمليات موفقيت‌آميز اين شهيد در هم شکسته شد، پرداخته است.

حبيبي با اشاره به کتاب «‌الوليد، حمله به اچ3» خاطر نشان کرد:‌ اين کتاب با پرداختن به عملياتي در منتهي‌اليه غرب عراق توسط خلبان حاضر در اين عمليات امير «احمد مهرنيا» تدوين شده است که انتشارات نهال و انتشارات سوره آن را به چاپ رسانده‌اند.

در بخشي از کتاب «در چنگال عقاب» در رابطه با عمليات دستگيري عبدالمالک ريگي آمده است:‌
«شب‌بخير امير! فرمانده محترم نهاجا مي‌خواهند با شما درباره موضوع بسيار مهمي صحبت کنند. از دناي آلفا به برج مراقبت، از دناي آلفا به برج مراقبت، در خواست صدور مجوز جهت بلند شدن.....
دناي آلفا... اينجا برج مراقبت... صداي شما را شنيدم، باند مورد استفاده 21چپ،‌ مي‌توانيد وارد باند شده و برخيزيد....
دکمه تماس راديويي را بار ديگر فشرد و گفت: «آلفا... تلاش کن هواپيما را گم نکني...فاصله‌ات را با آن حفظ کن. فاصله را به دو هزار پا کاهش بده و حداقل اختلاف ارتفاع را در سطح هزار پا نگه‌دار... و در ساعت پنج يا هفت هدف، حفظ موقعيت کن... خلبان مسافربري نبايد تو را ببيند، چراغ‌هاي هواپيمايت را همچنان در وضعيت خاموش نگه‌دار...»
«هواپيماي با معرف ليما يانکي نوامبر lyn 454 که در کريدور هوايي a- 419 در ارتفاع 25هزار پا در حال پرواز هستيد... تکرار مي‌کنم... شما بايد در فرودگاه بندرعباس عمل فرود اجباري را انجام دهيد...».
«هواپيماي با معرف شناسايي lyn 454 توجه کنيد... اين صداي خلبان شکاري نيروي هوايي جمهوري اسلامي ايران است. هواپيماي شما رهگيري شده است. لطفاً از سمت چپ براي نشستن در فرودگاه بين‌المللي بندرعباس گردش کنيد...»
«... هواپيماي هدف بايد در فرودگاه بندرعباس بنشيند».
«هواپيما با معرف شناسايي lyn 454 براي آخرين بار اخطار مي‌کنم... اين صداي خلبان شکاري نيروي هوايي جمهوري اسلامي ايران است. شما رهگيري شده‌ايد و بايد براي فرود در فرودگاه بندرعباس گردش به چپ را آغاز کنيد!‌»
«قربان، هواپيماي مسافربري گردش به چپ را براي بازگشت آغاز کرد.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس