کد خبر 448603
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳

رسایی تصریح کرد: ۹دی تاکنون سه بار در دادگاه حکم به تبرئه و رفع توقیف گرفته است و ان شالله باز هم با ارائه مستندات تبرئه و رفع توقیف خواهد شد.

گروه فضای مجازی مشرق- توقیف هفته‌نامه 9دی توسط هیئت نظارت بر مطبوعات با واکنش حمید رسایی، مدیر مسئول این نشریه مواجه شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی اینستاگرامش در این رابطه نوشت: شنیدن خبر توقیف هفته نامه 9 دی در دولت آقای روحانی، خبر عجیبی نیست. این دولت نشان داده که بسیار کم تحمل تر از تراز یک دولت مدعی انتقاد پذیری است.

9 دی پیش از این یکبار در دولت دهم وقتی انتقادات صریح و محکمی از مشایی و برخی رفتارهای آقای احمدی نژاد نسبت به چند نفر از حلقه اطراف وی کرده بود، توقیف شد. آن روز معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد (محمدزاده) کسی بود که این روزها با حکم علی جنتی، رییس روابط عمومی و شورای اطلاع رسانی وزارت ارشاد دولت یازدهم شده است. بعدها مطلع شدم که وی با تلفن رحیم مشایی، ساز و کار توقیف 9 دی را فراهم کرد.

ترکیب اصلی هیأت نظارت بر مطبوعات همواره در اختیار دولت وقت و چند تن از ارادتمندان آقای علی لاریجانی است. آن روز این دو جریان مقابل هم، مانند دو لبه قیچی برای بریدن 9 دی توافق کردند و امروز این دو جریان (دولت و ارادتمندان رییس مجلس) دست در دست هم دارند. بنابراین توقیف سه باره 9 دی در دولت یازدهم عجیب نیست. خصوصا که هر دو جریان (دولت و علی لاریجانی) در توافق هسته ای با هم یک نظر دارند.

در دولت یازدهم نیز این سومین بار است که 9 دی توقیف می شود. هر سه بار دلیل اصلی توقیف روشنگری های صریح، مستند و مستدل این هفته نامه در باره توافقات هسته‌ای بوده است.

بار اول بعد از توافق ژنو، بار دوم دو هفته قبل از توافق لوزان و امروز بعد از توافقنامه برجام 9 دی به انتقادات خود توقیف می شود. جالب اینجاست که حتی یکبار آقایان مدعی تحمل و انتقاد پذیری در یکی از جلسات مهم شوراهای عالی کشور، وقتی درباره لزوم کنترل برخی رسانه های منتقد هسته ای بحث می کردند، 9 دی را از جمله رسانه های اصلی دانسته بودند که باید مهار شود.

9 دی تاکنون هر سه بار در دادگاه حکم به تبرئه و رفع توقیف گرفته است و ان شالله باز هم با ارایه مستندات تبریه و رفع توقیف خواهد شد. این بار اما دست ما پرتر از دفعات قبل است.

واکنش رسایی به توقیف سه‌باره ۹ دی در دولت یازدهم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
    0 0
    به قانون احترام بگذار رسایی.
  • ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
    0 0
    حق اعتراض نداره؟
  • علیرضا ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
    0 0
    الان دقیقا چه بی احترامی کرده؟؟؟ مثلا هفته نامه اش رو به صورت شبنامه پخش کرده؟؟؟
  • پری ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
    0 0
    به طور اتفاقی جوابی که به مسیح علینژاد داد رو امروز دیدم و خیلی خوب جوابش رو داد..
  • محسن ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
    0 0
    روحانی: به خدا پناه میبرم از بستن دهان منتقدان!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!روحانی مچکریم. واقعیت اینه که در دولت در قصه هسته ای به اون چیزایی که میخواست نرسید و تا حدود زیادی هم از خطوط قرمز نظام عبور کرده و از داخل کشور فشارهای بسیار زیادی بهش وارد شده...
  • نسل سومي ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
    0 0
    چرا روزنامه شرق به قانون احترام نميذاره ؟‌چرا با اين روزنامه برخورد نميشه ؟ موضوع طرح خونهاي الوده ، موضوع فرودگاه قشم از دروغهاي شاخ دار شرق بود ولي هيچ برخوردي با اين روزنامه صورت نگرفت
  • بهنام یاس ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
    0 0
    چرا روزنامه ای که در مورد شهدای غواص کاریکاتور کشید توقیف نشد؟؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس