کد خبر 448261
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۳:۵۳

یمن در واکنش به ادامه تجاوز آل سعود و بمباران مردم بی دفاع و تاسیسات زیربنایی، شماری از پادگانها و مراکز نظامی عربستان از جمله مناطقی در ظهران و جیزان را هدف حملات موشکی و توپخانه ای قرارداد و چند سرباز سعودی را به هلاکت رساند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رسمی یمن(سبا)، ارتش و کمیته های مردمی روز یکشنبه با توپخانه، پادگان الردیف در جیزان عربستان را هدف قراردادند که در پی آن، تعدادی سرباز عربستانی به هلاکت رسیدند.

یک مقام نظامی یمن با اعلام این مطلب افزود: یگان توپخانه و موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن، با شلیک 20 فروند موشک و دهها گلوله توپ پایگاه «المعزاب» در جیزان را هدف قراردادند و 10 فروند موشک نیز به پادگان «العین الحاره» عربستان در جیزان شلکیک کردند.

این منبع گفت که ارتش و کمیته های مردمی همچنین پایگاه «علب» را با 15 گلوله توپ 130 میلیمتری، هدف قراردادند که در پی آن شماری از نظامیان سعودی با تانک از این پایگاه گریختند.

نیروهای یمنی چند فروند موشک کاتیوشا به سوی یگانی از دشمن در منطقه «الربوعه» شلیک کردند و پایگاه نظامی «الملطاه» عربستان در «ظهران عسیر» را نیز هدف حملات توپخانه ای قراردادند. تعدادی موشک نیز به منطقه «العارضه» در «الخوبه» در «جیزان» و پایگاه «السایله« در ظهران عسیر شلیک کردند.

نیروهای ارتش و کمیته های مردمی همچنین با موشک های گراد پایگاه نظامی «تویله» در «ظهران عسیر» را هدف قرارداده و چند فروند موشک گراد و گلوله توپ نیز نیز به پادگان های نظامی «الربوعه»، «الجربه» و «العشه» در ظهران عسیر شلیک کردند.

این منبع افزود: در پی حملات ارتش و کمیته های مردمی به پادگان ها و پایگاه های نظامی دشمن، تانک ها و خودروهای نظامی عربستان از منطقه عقب نشینی کردند.

عربستان و هم پیمانانش از ششم فروردین سال جاری به بهانه بازگرداندن دولت مستعفی و فراری یمن به قدرت و ادامه سلطه خود بر یمن، تجاوز به این کشور را آغاز کرده و آن را مورد محاصره همه جانبه قرار داده اند.

عربستان تاکنون چندین بار آتش بس اعلامی در یمن را نقض کرده است و جنگنده های این ائتلاف در ماه مبارک رمضان نیز به رغم برقراری آتش بس، به بمباران این کشور و قتل عام مسلمانان روزه دار یمن ادامه دادند.

در نتیجه حملات نیروهای ائتلاف، علاوه بر تخریب زیرساخت های خدماتی، بیمارستان ها مدارس و منازل مسکونی در یمن، بیش از چهار هزار نفر کشته، هزاران نفر زخمی و صدها هزار نفر نیز آواره شده اند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس