کد خبر 448188
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۹

دونده المپیکی تیم ملی دوومیدانی ایران شرایط تمرینی مناسبی در شهر خود ندارد و در پیست خاکی تمرین می‌کند.

به گزارش مشرق، رشته های پایه و پرمدال در ورزش ایران همیشه با مشکلات سخت افزاری روبه رو هستند. با وجود اینکه دوومیدانی طرفداران و البته اهمیت زیادی در ورزش یک کشور دارد اما این رشته در ایران هیچ گاه امکانات مطلوب را در اختیار نداشته است.

حسن تفتیان دونده سرعت تیم ملی دوومیدانی که کمتر از یک هفته پیش سهمیه المپیک 2016 ریو را کسب کرد شرایط مناسب تمرینی در شهر خود ندارد. پیست ورزشگاه تربت حیدریه مشهد با وجود وعده چندباره مسئولان، به دلیل کمبود بودجه همچنان خاکی است و تارتان نشده است.

دونده المپیکی ایران در پیست خاکی می‌دود +عکس
حسن تفتیان

تفتیان در گفت و گو با ایسنا درباره وضعیت نامناسب این پیست گفت: وضعیت این پیست افتضاح است و با وجود اینکه در شهر تربت حیدریه استعدادهای زیادی در دوومیدانی وجود دارد امکانات کم است. زمانی که من برای دیدن خانواده ام به شهرم می‌روم در اکثر موارد در کوه و بیابان تمرین می‌کنم و اگر به پیست بروم به دلیل شرایط نامناسب آن شب ها از شدت پا درد و کمر درد نمی‌توانم بخوابم.

او ادامه داد: قرار بود در ورزشگاه 5 هزارنفری تربت حیدریه پیست تارتان بزنند اما با توجه به کمبود بودجه این پیست هم قرار است خاکی شود و اگر این اتفاق بیفتد کارایی نخواهد داشت و بودن یا نبودن آن تفاوتی ندارد. اگر این پیست تجهیز شود علاوه بر من دیگر ملی پوشان هم می توانند به این شهر بیایند و از آن استفاده کنند چرا که به غیر از این مشکل، باقی امکانات مهیا است. اکثر بچه ها در سنین پایین به سمت دوومیدانی می‌آیند اما در این پیست آسیب می‌بینند و خانواده ها دیگر راغب نیستند آنها در این ورزش ادامه بدهند.

دونده سرعت تیم ملی با تاکید براینکه شخصا برای فراهم شدن این پیست با مسئولان زیادی صحبت کرده است،‌ تصریح کرد: من با مدیر کل ورزش استان، فرماندار و نماینده مجلس شهر صحبت کردم و حتی برای درست شدن این شرایط به وزارت ورزش هم رفتم اما بودجه ای که باید از طرف کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش فراهم شود، تصویب نشده است. زیرسازی این پیست هم تارتان است و برای تکمیل شدن آن به تزریق بودجه نیاز است.

او در پایان گفت: من توقع ندارم که این پیست فقط برای حسن تفتیان دونده المپیکی تیم ملی باشد بلکه می خواهم استعدادهای شهرم بتوانند از امکانات خوبی بهره‌مند باشند و بتوانند به مانند من در المپیک باشند. به نظرم این توقع زیادی نیست و برای اینکه چندین حسن تفتیان داشته باشیم باید این امکانات مهیا شود.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    آی مسئولین تحریم ها برداشته شد دیگه بهانه تون چیه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس