کد خبر 448036
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷

مدیر گروه کودک مرکز پویانمایی صبا گفت: این مرکز ، انیمیشن هزار قسمتی «یوز ایرانی» را می سازد.

به گزارش مشرق، مهدی دهقان نیری با اشاره به انیمیشن های در دست ساخت این مرکز در گروه سنی کودک گفت: ‌یکی از کارهای طولانی که قرار است پیش تولید آن اواخر مرداد در این مرکز آغاز شود انیمیشن دو بعدی «یوز ایرانی» است که زندگی یوزپلنگ ایرانی را در مناطق مختلف کشور و در برخورد با حیوانات زیست محیطی ایران به تصویر می کشد.

وی با اشاره به اینکه «یوز ایرانی» در 10 فصل 100 قسمتی ساخته می شود، افزود: این انیمیشن اکنون در دست نگارش است و هشت قسمت فصل اول آن نوشته شده است.

مدیر گروه کودک صبا انیمیشن بزرگ دیگری را با عنوان «سینا» ‌در دست تحقیق و نگارش دانست و گفت: سینا قرار است در 15 قسمت تولید شود و از شبکه پویا روی آنتن رود.

وی افزود: داستان انیمیشن «سینا» تاریخی-علمی است و قصه پسری ایرانی را روایت می کند که اطلاعات زیادی در زمینه علوم مختلف دارد و مباحث مختلف علمی را مطرح می کند.

دهقان نیری گفت: تاکنون هشت قسمت این سریال نوشته شده است و اواخر مرداد پیش تولید آن آغاز می شود.

وی با اشاره به دیگر انیمیشن های در دست ساخت این مجموعه ادامه داد: انیمیشن «توپک و تراب» در 13 قسمت، فصل دوم «آقا معلم و بچه ها» در 26 قسمت و «مسافری از دور دورها» در 26 قسمت از جمله کارهایی است که در مرحله پیش تولید قرار دارد و قرار است به زودی ساخته شود.

دهقان نیری سیاست و رویکرد ساخت انیمیشن های مرکز پویانمایی صبا را تولید انیمیشن هایی متحرک که کمتر محوریت آن دیالوگ و گفتگو باشد دانست و گفت: سعی می کنیم با ایجاد حرکت های دائم در انیمیشن ها، کودکان را بیشتر به جاذبه های انیمیشن تولیدی کشورمان جذب کنیم و مخالف صرفاً گفتگو کردن در شخصیت های انیمیشنی هستیم.

مدیر گروه کودک مرکز پویانمایی صبا با اشاره به ساخت انیمیشن موزیکال «شادمانه» افزود: این انیمیشن سرودهای قدیمی است که برای مشاغل مختلف از جمله نانوا، ‌میوه فروش،‌ سلمانی و گل فروش سروده شده بود و اکنون در 26 قسمت سه تا چهار دقیقه ای برای میان برنامه ها ساخته می شود.

وی همچنین با اشاره به ساخت انیمیشن «ابزار ماهی ها» ‌در 26 قسمت پنچ دقیقه ای گفت:‌ این انیمیشن از اول مهر از شبکه پویا روی آنتن خواهد رفت.

مهدی دهقان نیری انیمیشن های فصل پنجم «این چیه» شامل سوالات بچه ها راجع به اشیای مختلف، «مثل‌ها» در 26 قسمت شامل ضرب المثل های فارسی، «رستوران جنگلی» با داستان دو رستوران سنتی و فست فودی در یک جنگل، ‌«پسر کاغذی» در 26 قسمت درباره ماجراهای یک دانش آموز، فصل پنجم انیمیشن عروسکی «خانه ما» که درباره موجود فضایی است که برای کمک به کودکی به زمین می آید در 52 قسمت و انیمیشن 26 قسمتی «آقای دانی» شامل ماجراهای کارگاه مهارت آموزی و انیمیشن «ماهی بادکنکی» با روایت قصه یک شهر در زیر دریا را از جمله انیمیشن هایی دانست که برای مهر آماده پخش است.

وی همچنین با اشاره به انیمیشن «زیبای موزه» گفت: انیمیشن موزه در 52 قسمت ماجراهای یک ساختمان موزه را به تصویر می کشد که در هر قسمت یکی از اشیای قدیمی موزه معرفی می شود.

دهقان نیری با اشاره به آماده شدن فصل دوم انیمیشن 26 قسمتی «روباه کلک و خروس زیرک» افزود: این انیمیشن که اکنون آماده پخش است ماجراهای خروسی است که با زیرکی ماجراهای طنزی را رقم می زند.

وی همچنین از آماده شدن انیمیشن «مینا و دوستان» ‌کار دیگر گروه کودک مرکز پویا نمایی صبا خبر داد و گفت:‌ این انیمیشن سه بعدی ماجراهای چهار دختر دانش آموز و معلم خود را روایت می کند که کار بسیار جذابی است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    احسنت امید که همراه با ارج نهادن به فرهنگ اسلامی باشند با ارزوی موفقیت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس