کد خبر 4480
تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۹

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: در شرايط کنوني مردم، مسوولان و اقشار گوناگون در اين کشور و نظام الهي امتحانات سخت و دشواري را مي‌گذرانند و همه بايد با صبر و تلاش و نيز تهذيب نفس از اين امتحانات و مقطع کنوني با سربلندي بيرون بياييم.<BR>

به گزارش مشرق به نقل از ايسنا، آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در ديدار جمعي از علما، روحانيون و ائمه جماعات استان تهران و قم با مقايسه شرايط سخت و بحراني کشور در مقطع منتهي به پايان جنگ تحميلي و تهديدهاي شيميايي عراق عليه شهرهاي بزرگ کشور و ورود مستقيم آمريکا و برخي کشورهاي غربي در جنگ عليه ايران و انهدام هواپيماي مسافربري ايران و اسکله‌هاي نفتي توسط آنان با شرايط کنوني اظهار کرد: اوضاع داخلي و خارجي و نيز فشارهاي روزافزون استکبار جهاني بر جمهوري اسلامي در شرايط حاضر حادتر از آن سال‌ها نيست.
وي تصريح کرد: مهمترين پيروزي نظام، انقلاب و مردم ايران در مقطع کنوني، سربلند بيرون آمدن از آزمون وحدت، همبستگي و انسجام همه اقشار جامعه و نيز اتخاذ تدابير عاقلانه براي مواجه شدن با شيطنت‌هاي داخلي و خارجي عليه ايران اسلامي است. چون تهديدهاي خارجي همواره وجود داشته و خواهد داشت و بايد از داخل با همدلي و اتحاد انقلاب اسلامي را حفظ کنيم.
وي « نقدپذيري، شنيدن سخنان مخالف و تحمل عقايد گوناگون» را از عناصر برجسته اعتقادات اسلامي خواند و تاکيد کرد: يکي از مزاياي اسلام و قرآن نسبت به ساير مکاتب و اديان ديگر در طول تاريخ اين بوده است که ديدگاه‌ها و عقايد گوناگون شنيده و تحمل شده و از تعاطي افکار مختلف رشد جامعه اسلامي تضمين شده است.
رييس مجلس خبرگان با تاکيد بر اين‌که « فرياد مظلومان در تاريخ همواره از گلوي روحانيت و مراجع خارج شده است» تصريح کرد: مسووليت کساني که لباس پيامبر اکرم(ص) را بر تن دارند، هميشه ايجاب کرده است استقلال خود را حفظ کرده و حامي و ياور مردم و مظلومان باشند.
هاشمي رفسنجاني يأس و نااميدي نسبت به وعده‌هاي الهي را نتيجه غلبه شيطان بر نفس خواند و گفت: مؤمنان و اهل ايمان هيچ‌گاه نسبت به وعده‌هاي قطعي و خلل‌ناپذير الهي و پيروزي حق بر باطل مأيوس نمي‌شوند و با صبر و استقامت به اصلاح امور مي‌پردازند و منتظر نصر الهي باقي مي‌مانند.
وي ماه مبارک رمضان را ماه نزول رحمت و برکت خواند و گفت: ماه رمضان هر ساله امکان پالايش روح و زدودن زنگارها از دل و ايمان بندگان خدا را فراهم مي‌کند و مريدان اهل بيت(ع) بايد بيش از بقيه از نعمات و برکات اين ماه عزيز بهره‌مند شوند.
وي امتحان را يکي از سنت‌هاي قطعي و دائمي خداوند براي بندگانش خواند و گفت: انسان‌ها و جوامع همواره در مقاطعي از تاريخ خود امتحانات سختي را پشت سر مي‌گذارند.
در ابتداي اين ديدار حجت‌الاسلام رستگاري و آيت‌الله مرتضوي به نمايندگي از جمع حاضر با تبريک حلول ماه رحمت و برکت به طرح ديدگاه‌هاي خود در خصوص مواهب اين ماه عزيز و نيز لزوم بهره‌مندي معنوي از اين ايام پربرکت براي تهذيب و پاکسازي نفس، راهکارها جهت اصلاح امور جامعه نکاتي را بيان کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس