احمدی شهریور گفت: از مسئولان انتظار داریم که شایعات حضور مک دونالد در حد همان حرف باقی بماند.

به گزارش مشرق، احمدی شهریور، رئیس اتحادیه اغذیه فروشان اظهار داشت: مگر مسئولان دنبال اشتغال‌زایی و تولید داخلی نیستند، اگر چنین اهدافی را دنبال می‌کنند بدون شک باید بدانند که حضور شعب مک دونالد و فعالیت آن‌ها در کشور به نفع ما نخواهد بود.

وی گفت: قطعا مک دونالد و شعب آن هیچ یک از مواد اولیه خود را از داخل کشور ما تهیه نمی‌کنند بلکه آن‌ها را با خود به داخل خواهند آورد و این از همه نظر ضربه به تولید داخلی است.

وی ادامه داد: با شرایط رکود داخلی نباید اقداماتی کرد که مشکلات مضاعفی را به وجود بیاورد، از طرفی در حال حاضر در کشور ما و در شهرهای بزرگ بهترین فست فودها چه از نظر فضا و چه از نظر کیفیت غذا وجود دارد، در چنین شرایطی چه نیازی جود دارد که اجازه فعالیت‌های نمایندگی‌هایی مانند مک دونالد را بدهیم.

رئیس اتحادیه اغذیه فروشان تأکید کرد: بدون شک الان برخی فست فودهای ما نه تنها با مک دونالد قابل رقابت بلکه بسیار بهتر از آن‌ها هستند. در حال حاضر فست فودها در شهرهایی مانند تهران به حالت اشباع رسیده است.

وی بیان داشت: حضور مک دونالدو در ایران با تأیید وزارت ارشاد و اماکن بزرگ و بسیاری مراحل دیگر باید صورت بگیرد، که امیدوارم تمامی این عزیزان مواردی را که بنده مطرح کردم در نظر داشته باشند. البته تا به حال که وارد شدن مک دونالدو در حد حرف بوده اما انتظار داریم که بیشتر از حرف هم نشود.

احمدی شهریور در ادامه در رابطه با شایعات مربوط به سوسیس و کالباس گفت: ما همیشه به اعضا صنف خود تأکید کرده‌ایم که بهتر است این مواد را از برندهای معروف داخلی و از فروشگاه‌هایی که پروانه کسب دارند استفاده کنند.

وی در رابطه با بازار فست فودها تصریح کرد: در حال حاضر هیچ افزایش قیمتی نخواهیم داشت، و بازار کاملا در ثبات است. اما هر یک از مغازه‌های فست فود با توجه به شرایط محلی که مغازه‌شان در آن‌جا دائر است محصولاتشان را با قیمت‌های مناسب تری عرضه می‌کنند.

وی افزود: الان دست در صنف ما زیاد شده و رقابت زیادی ایجاد شده است، لذا حتی به دلیل رکود بازار و این رقابت مغازه دار مجبور است گاهی حتی به کمترین سود خود نیز راضی باشد.

وی در رابطه با بحث مالیات بر ارزش افزوده‌ای که از مشتری دریافت می‌شود، گفت: اتحادیه اغذیه فروشان مشتمل بر دو بخش است، یک بخش مربوط به بخش حقوقی شرکت‌ها است و بخش دیگر اغذیه فروشان معمولی هستند.

احمدی شهریور در پایان خاطرنشان کرد: بخش اول اسم خود را ثبت کرده‌اند و شخصیت‌های حقوقی محسوب می‍‌شوند لذا این‌ها 9 درصد ارزش افزوده از مشتری می‌گیرند اما اغذیه فروشان معمولی فعلا اجازه این کار را نداشته و فراخوانی در این رابطه نداشته‌اند.

منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
    0 0
    فقط فلافل جاسم ابودونی
  • ارمين ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
    0 0
    با سلام كاملا بر عكس هست، من در استراليا هستم. همه كارگرها و سرپرست ها همه مال همين جا هستند. اگر داير بشه كلي اشتغال زايي بوجود مياد. محصولات گرشتي اكثر مال استراليا هست و اصلا نديدم بگن از جايي وارد كنن، حتي واسه تبليغ هم ميگن ١٠٠ درصد استراليايي. حالا اگه ايران بياد ميتونه محصولات كاملا از گوشت دامهاي ايران باشه و صنايع غذايي بهبود پيدا مي كنه. قيمت خيلي هم به صرفه نيست با توجه به وضع دلار! اينجا به طور متوسط ٩ دلار استراليا كه معادل ٢٢ هزار تومن ميشه حالا تو ايران نهايت بتونه ١٥ هزار تومن بده. باز قابل رقابت هست. مخصوصا كه كيفيت برخي داخلي ها بهتر از مك دونالد هست. تنها قبل از ايجاد احتمالا بايد كوكاكولا. و ... هم بيان و بعد پاي مك دوناد باز بشه. كلا اگه بخواد مشتري جذب كنه بايد قيمتشو زير ١٠ هزار تومن بده. البته ساندويجاي ايران اندازش خيلي بزرگتر از مك دونالده، فقط بحث كيفيت مواد غذاييه و بايد سالم باشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس