کد خبر 447505
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳

رئيس مركز پزشكي حج و زيارت جمعيت هلال احمر با اعلام ارسال ۴۰۰ قلم دارو به عربستان براي حج تمتع امسال تاكيد كرد: براي كاهش وزن داروهاي ارسالي، سرم و شربت از فهرست داروهاي ارسالي حذف شده و در صورت نياز اين دو قلم از عربستان تهيه خواهد شد.

 به گزارش مشرق، دكتر سيدعلي مرعشي در حاشيه همايش توجيهي، آموزشي كادر سلامت حج تمتع سال ۹۴ در جمع خبرنگاران در پاسخ به علت بازگردانده شدن ۹۰ تن داروي ارسالي ايران، از عربستان، افزود: داروهاي ارسال شده از سوي مركز پزشكي حج و زيارت به عربستان به كشور بازگردانده شده و هم اكنون در گمرك جمهوري اسلامي ايران موجود است كه اقدامات لازم براي ترخيص داروها در حال انجام است.

وي اضافه كرد: داروها پس از ترخيص از گمرك به انبارهاي هلال‌احمر منتقل و بلافاصله بازبيني ها و بررسي هاي لازم در مورد آنها انجام شده و دوباره مورد استفاده قرار مي گيرند.

رئيس مركز پزشكي حج و زيارت به ارسال داروهاي جديد به عربستان براي حج تمتع امسال اشاره كرد و يادآور شد: هر ساله ۴۰۰ قلم دارو براي حج تمتع به عربستان ارسال مي شود كه اين بار براي كاهش وزن بار، شربت‌ها و سرم‌ها را حذف كرده‌ايم تا در صورت نياز از عربستان خريداري شود.

وي با تاكيد بر اينكه مركز پزشكي حج و زيارت هلال احمر در سال تنها يك بار اجازه ارسال دارو به عربستان را دارد و داروها و تجهيزات پزشكي و درماني از زمان نيمه كاره ماندن عمره در عربستان باقي مانده است، عنوان كرد: در سال تنها اجازه ارسال يك محموله دارويي به عربستان را داريم و به همين دليل قصد داريم علاوه بر ارسال داروهاي مورد نياز در حج تمتع؛ در صورت برقراري عمره براي اين مورد هم دارو ارسال كنيم.

دكتر مرعشي با اشاره به اينكه تعداد پزشكان زن در حج تمتع امسال نسبت به سال قبل ۱۵ نفر افزايش داشته است، تاكيد كرد: ۵۰۰ پزشك و پرستار متشكل از متخصص قلب و عروق، جراح عمومي، ارتوپد، روان پزشك، دندان پزشك و … كادر درماني مركز پزشكي حج و زيارت جمعيت هلال احمر را در عربستان تشكيل مي‌دهند و به گونه اي برنامه ريزي شده تا در هر نقطه اي كه زائران خانه خدا مستقر هستند، پزشك زن نيز براي ارائه خدمات درماني وجود داشته باشد.

منبع: پايگاه اطلاع رساني حج

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس