بازگشت محمود احمدی‌نژاد به عرصه سیاست مهم‌ترین سرخط خبری روزنامه‌های اصلاح‌طلب است؛ اولین بار محمود احمدی نژاد رسم گلایه‌گذاری را در افطار ساختمان ولنجک آغاز کرد.

گروه سیاسی مشرق - رسانه‌های مکتوب همواره نقش عمده‌ای در هدایت افکار عمومی و جریان‌سازی رسانه‌ای به عهده دارند که در این بین جایگاه روزنامه‌ها، جایگاه ویژه‌ای است. به همین منظور گروه سیاسی مشرق به تحلیل و بررسی محتوای روزنامه‌های متعلق به جریان اصلاح‌طلب می‌پردازد.

*****

بازگشت محمود احمدی‌نژاد به عرصه سیاست مهم‌ترین سرخط خبری روزنامه‌های اصلاح‌طلب است؛ اولین بار محمود احمدی نژاد رسم گلایه‌گذاری را در افطار ساختمان ولنجک آغاز کرد و گفت: «ظاهراً فعلاً "رفع القلم” است. ظاهراً همه آزادند که هرچه می‌خواهند از دروغ و تهمت و افترا علیه دولت های نهم و دهم و اینجانب و دوستانم بگویند، بنویسند و منتشر کنند. خبرهای جعلی را در بولتن‌ها، سایت‌ها و روزنامه‌ها منتشر می‌کنند و حتی به داستان سرایی می‌پردازند.» و دیروز در جلسه با یاران قدیمی‌اش بار دیگر با تعابیری بیان می‌کند: «امروز هرکس در وجودش انگیزه نادرستی دارد، بهانه‌ای پیدا می‌کند برای هجمه و توهین به دولت‌های نهم و دهم، هر کس هرچه در دست دارد می‌زند، یک نفر سنگ و دیگری لگد می‌زند، یکی با شمشیر و دیگری با نیزه می‌زند، در واقع از ۶ جهت هجوم آورده‌اند.» اگرچه اصلاح‌طلبان رفتار وی را آغاز بازگشت احمدی‌نژاد به عرصه رقابت سیاسی تعبیر می‌کنند؛ که اولین گام آن شبکه‌سازی گستره یاران وفادار به وی در سراسر کشور با محوریت وزیران اقتصادی دولت پیشین است.

روزنامه مردم‌ سالاری

بازگشت جریان انحرافی به نفع اصلاحات با به ضرر آن/ حمله به مجلس برای عقب‌نشینی از بررسی برجامارگان رسمی حزب مردم ‌سالاری شنبه را با تیترهای «موشک‌های اس-300 پیشرفته‌تر تحویل تهران می‌شود» و «اجماع، راهبرد پیروزی اصلاح‌طلبان در انتخابات است» روانه پیشخوان مطبوعات کشور شده است.

· برجام بی‌نیاز از بهارستان

جدال برای بررسی قانون برجام در بهارستان همچنان ادامه دارد؛ عده‌ای حقوقدانان نهاد متولی بررسی قانون برجام را مجلس می‌دانند ولی دولتی‌ها خواستار بررسی آن در شورای عالی امنیت ملی هستند.

گروه سیاسی روزنامه مردم‌سالاری در صفحه سیاسی خود به نقل از یکی از اعضای تیم مذاکره‌کننده پیرامون صلاحیت بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی نوشت: «رئیس سازمان انرژی اتمی، با اشاره به درخواست نمایندگان برای تصویب برجام در مجلس، گفت: این متن هنوز موافقتنامه، کنوانسیون یا معاهده بین‌المللی تلقی نمی‌شود، از این رو است که این متن را برنامه جامع اقدام مشترک نامگذاری کرده‌اند.

به گزارش خانه ملت، علی‌اکبر صالحی با اشاره به ارائه متن دوم ترجمه برجام به مجلس و انتقاد برخی از نمایندگان مجلس نسبت به ترجمه نخست این متن، گفت: در این رابطه متن برجام به چند بخش تقسیم و هر یک از دستگاه‌های متولی وظیفه ترجمه آن را برعهده گرفتند، به طوری مثال سازمان انرژی اتمی بخش‌های فنی و وزارت بخش‌های حقوقی مربوطه به برجام را ترجمه کردند. وی با اعلام اینکه متولی مسائل مربوط به برجام و حتی ترجمه آن وزارت امور خارجه است، افزود: کارشناسان سازمان انرژی اتمی در چند وقت اخیر تلاش بسیاری کردند که در بخش فنی ترجمه فارسی عین متن برجام باشد، حال اگر وزارت خارجه اعلام کرده که متن انگلیسی برجام مبنا و اصل است، باید به این موضوع توجه کرده و آن را مد نظر قرار داد. رئیس سازمان انرژی اتمی در واکنش به درخواست نمایندگان مجلس مبنی بر تصویب متن برجام در پارلمان به عنوان یک موافقتنامه بین‌المللی، گفت: این متن هنوز موافقتنامه، کنوانسیون یا معاهده بین‌المللی تلقی نمی‌شود، از این رو است که این متن را برنامه جامع اقدام مشترک نامگذاری کرده‌اند، حال در هر صورت وزارت خارجه متولی این حوزه بوده و باید در این رابطه تصمیم‌گیری کند.»

روزنامه ابتکار

بازگشت جریان انحرافی به نفع اصلاحات با به ضرر آن/ حمله به مجلس برای عقب‌نشینی از بررسی برجامروزنامه ابتکار شنبه را به تیترهای «اولین گام عملی برجام» و «بازگشت احمدی‌نژاد به کاپشن قدیمی» اختصاص داد.

· رویکردهای پسا توافق در سیاست داخلی

اصلاح‌طلبان معتقد هستند پس از کامیابی در مذاکرات هسته‌ای با 1+5 نوبت به گشایش سیاست داخلی رسیده است؛ محمدعلی وکیلی در سرمقاله امروز روزنامه ابتکار ابتدا به بیان سه رویکرد پیرامون شرایط داخلی پسا توافق می‌پردازد و از روایت دلواپسان داخلی، اصلاح‌طلبان تندرو و واقع‌گرایان در فضای تحلیلی ترسیمی خود یاد می‌کند.

سرمقاله‌نویس روزنامه ابتکار در روایت اصلاح‌طلبان تندرو نوشت: «حسن روحانی برای روحانی نیزه نمودن ساحت سیاست داخلی بجای کمک به گشایش فضای داخلی سعی در رادیکال‌کردن فضا و تغییر دو قطبی اصلاح‌طلب و اصولگرا به دو قطبی افراط و اعتدال دارد. به عبارتی این گروه مدعی است روحانی در مقابل مطالبات داخلی سرسختانه رفتار خواهد کرد و از شعارهای داخلی خویش از جمله غیرامنیتی کردن داخل و رعایت حقوق شهروندی پا عقب خواهد گذاشت.»

از منظر محمدعلی وکیلی رویکرد سوم بهترین واکنش سیاست داخلی به توافق هسته‌ای است و در همین راستا نوشت: «با کنار رفتن سایه امنیت بر مسائل داخلی بسیاری از بن‌بست‌ها و گره‌های داخلی باز خواهد شد. به عبارتی همانطور که توافق ماحصل تغییر گفتمان برد-باخت به گفتمان برد-برد بود در داخل نیز پادگفتمان امنیتی بودن، یعنی گفتمان غیر امنیتی شدن، محقق خواهد شد و مناسبات ساحت عمومی عادی خواهد گردید. اگر این پیش‌بینی رخ نماید در آینده نزدیک شاهد اخبار مثبت در خصوص مطالبات مردمی و همچنین تحقق وعده‌های دکتر روحانی و حتی گشایش در صلاحیت های انتخاباتی خواهیم بود. از سوی دیگر مضائق اجتماعی و اقتصادی قدرت مانور طبقه متوسط را به حداقل ممکن رسانده است. هر گاه طبقه متوسط شور و نشاط لازم را نداشته باشد مطالبات حداکثری مردم به محاق خواهد رفت و سقف مطالبات به تأمین حداقل‌های معیشتی فرو کاسته می‌شود. به طور طبیعی با توافق و تغییر وضع اقتصادی مردم مرجعیت طبقه متوسط احیا خواهد شد. با احیاء مرجعیت طبقه متوسط مطالبات مردم نیز تغییر فاز خواهد داد و نقش‌آفرینی این طبقه بر باز شدن فضای سیاسی کمک شایانی خواهد کرد. اکنون حوصله توده مردم برای برخی مطالبات به حداقل ممکن رسیده است. اما با حل مشکلات اقتصادی و تشدید علائم حیات طبقه متوسط، زبان روشنفکران از کام بیرون آمده و قلم‌ها روان خواهد شد. آنچن‌انکه این اتفاق در تجربه جمهوری اسلامی تکرار شده است. اما آنچه جای نگرانی دارد این است که این فرصت احتمالی با بی‌مبالاتی و توهمات فانتزی اقلیتی پارتیزان، با طرح مطالبات غیر ضرور و غیر واقعی، به تهدید تبدیل گردد و زمینه برای مانور دلواپسان فرصت‌طلب فراهم آید.»

روزنامه اعتماد

بازگشت جریان انحرافی به نفع اصلاحات با به ضرر آن/ حمله به مجلس برای عقب‌نشینی از بررسی برجامروزنامه اصلاح‌طلب اعتماد نیم‌تای بالای صفحه اول خود را به تیترهای «احمدی‌نژاد باز می‌گردد» و «دولت مدرن کپی شد نه تشکیل» اختصاص داده است.

· احمدی‌نژاد بازمی‌گردد

گلایه دارد؛ از همه آنانی که ناجوانمردانه به نقد دولت دهم می‌پردازند. اولین بار محمود احمدی نژاد رسم گلایه‌گذاری را در افطار ساختمان ولنجک آغاز کرد و گفت: «ظاهراً فعلاً "رفع القلم” است. ظاهراً همه آزادند که هرچه می‌خواهند از دروغ و تهمت و افترا علیه دولت های نهم و دهم و اینجانب و دوستانم بگویند، بنویسند و منتشر کنند. خبرهای جعلی را در بولتن‌ها، سایت‌ها و روزنامه‌ها منتشر می‌کنند و حتی به داستان سرایی می‌پردازند.» و دیروز در جلسه با یاران قدیمی‌اش بار دیگر با تعابیری بیان می‌کند: «امروز هرکس در وجودش انگیزه نادرستی دارد، بهانه‌ای پیدا می‌کند برای هجمه و توهین به دولت‌های نهم و دهم، هر کس هرچه در دست دارد می‌زند، یک نفر سنگ و دیگری لگد می‌زند، یک با شمشیر و دیگری با نیزه می‌زند، در واقع از ۶ جهت هجوم آورده‌اند.» اگرچه اصلاح‌طلبان رفتار وی را آغاز بازگشت احمدی‌نژاد به عرصه رقابت سیاسی تعبیر می‌کنند؛ که اولین گام آن شبکه‌سازی گستره یاران وفادار به وی در سراسر کشور با محوریت وزیران اقتصادی دولت پیشین است.

گروه سیاسی روزنامه اعتماد در تحلیل رفتار احمدی نژاد آن را انتخاباتی توصیف کرد و در همین راستا نوشت«او روز پنجشنبه دو پروژه همزمان را به صورت رسمی کلید زد: انتخابات مجلس امسال و ریاست‌جمهوری سال ۹۶. احمدی‌نژاد با کادرسازی در سراسر کشور حالا شبکه‌ای از وزرا، استانداران، فرمانداران و مدیران برخی شرکت‌های بزرگ اقتصادی را در اختیار دارد. روز پنجشنبه احمدی‌نژاد همانی بود که هشت سال پیش بود. از مظلومیتش گفت که شمشیردار با شمشیر و نیزه‌دار با نیزه می‌زندش. مثل انتخابات سال ۸۸ که می‌گفت مثلث هاشمی، خاتمی موسوی با همراهی ناطق نوری و دیگران در پی تخریبش هستند. از عدالت و آزادی گفت، مثل تمام آن روزها که دولتش را عدالت‌گستر می‌دانست و در نهایت از هدف اصلی‌اش در پرده سخن گفت: با امید به خدا و با همدلی و همراهی یکدیگر باید یک موج فرهنگی را برای بازگشت به خط امام (ره) و تبیین و تبلیغ آرمان‌های امام در کشور پایه‌گذاری کنیم.

آنچه روز پنجشنبه گذشت جز سخنان احمدی‌نژاد نکته دیگری هم داشت. در همایشی که به نام تبیین آرمان انقلاب و امام بود، وزرای اقتصادی دولتش را به خط کرد تا هرکدام علاوه بر گزارش عملکرد خود به انتقاد از دولت روحانی بپردازند تا نشان دهد مقصودش از خط انقلاب همانی است که در دولت‌های نهم و دهم پی می‌گرفت. او این‌بار می‌خواهد با شعار «بازگشت به خط امام» وارد شود و موج فرهنگی‌اش همان‌طور که خود گفت دلیل بر بی‌توجهی به مسائل سیاسی نیست. شبکه سراسری احمدی‌نژاد از روز پنجشنبه فعالیت رسمی خود را آغاز کرد و به خواست او در تمام کشور همین محورها را پی خواهد گرفت. روایت احمدی‌نژاد از خط و راه امام محوری است که در طول ماه‌های باقیمانده تا انتخابات مجلس و دو سال مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری بیشتر خواهیم شنید. او می‌داند اصولگرایان امروز در وضعیت رقابتی با اصلاح‌طلبان نیستند و اگر بتواند شبکه پا به کارش را فعال کند احتمال کسب تعداد قابل قبولی از کرسی‌های مجلس را خواهد داشت؛ کرسی‌هایی که نه مقصد نهایی بلکه یکی از ایستگاه‌های بازگشت به پاستور خواهد بود.»

روزنامه شرق

بازگشت جریان انحرافی به نفع اصلاحات با به ضرر آن/ حمله به مجلس برای عقب‌نشینی از بررسی برجامروزنامه اصلاح‌طلب شرق صفحه اول خود را به تیترهای «دستور به احمدی‌نژادی‌ها» و «حساب‌خالی زنجانی» اختصاص داد.

· بیلبورد گیت!

«این روزها شهروندانی که در ترافیک و گرمای تهران از شیشه تاکسی یا در پیاده‌روها خیابان را نظاره می‌کنند بنری چندم‌تری نظرشان را به خود جلب می‌کرد؛ بنری که پاهای فردی در حال پایین‌آمدن از پله‌های هواپیما را نشان می‌داد و امتدادش نقش خون داشت و عنوان درشت فرش قرمز روی آن نقش بسته بود. در همان لحظه اول می‌شد متوجه ماجرا شد. اما احتمالاً تصور این بود که بنر به یکی از روزنامه‌های چاپ تهران مربوط است که از ابتدای انتشار خبر سفر وزیر خارجه فرانسه به ایران، هوای خونخواهی به سرشان زده بود. اما کمی دقت در پایین بنر حکایت از نقش شهرداری تهران در ماجرا داشت.» عبارتی‌های از گزارش خبرنگار شرق که باعث شد صادق زیباکلام برای محمدباقر قالیباف نامه سرگشاده انتقادی بنویسد اما این عبارت‌ها ذهن بسیاری از تهرانی‌ها را نسبت به واقعیت نوشته‌های خبرنگار شرق دچار تردید کرد. شهروندانی که ساعت‌ها در خیابان‌ها حضور دارند با چنین بیلبوردهای مواجه نشدند.

شهرداری تهران در جوابیه به این خلاف‌گویی روزنامه شرق نوشت: «متأسفانه روزنامه محترم شرق در این گزارش چه در عنوان و چه در متن مرتکب خلاف‌گویی آشکار گردیده است. با قاطعیت می‌توان گفت درخصوص ورود وزیر امور خارجه فرانسه به تهران هیچ بنر، پلاکارد و یا بیلبوردی در اماکن و جایگاه‌های متعلق به شهرداری تهران نصب نشده است؛ چه رسد به اینکه بیلبوردهای احتمالی ممهور به عنوان سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران باشد و تصویر مورد استناد روزنامه شرق تنها یک طرح گرافیکی بوده که در هیچ نقطه‌ای از شهر هم نصب نشده است، حال آنکه اتفاقاً در روزهای اخیر طرح‌هایی با موضوع حمایت از مذاکره‌کنندگان هسته‌ای کشور و هم‌راستادانستن آن‌ها با دلاورمردان دفاع مقدس، روی عرشه برخی پل‌ها اکران شده است

روزنامه آرمان‌امروز

بازگشت جریان انحرافی به نفع اصلاحات با به ضرر آن/ حمله به مجلس برای عقب‌نشینی از بررسی برجامروزنامه آرمان‌امروز صفحه اول خود را به تیترهای «فرش قرمز نیویورک زیر پای روحانی» و «اصلاح‌طلبان نگران رد صلاحیت نیستند» اختصاص داد.

· عارف آمد

«اصلاح‌طلب بدلی» ریاست مسئول هماهنگ‌کننده و مدیریت انتخابات اصلاح‌طلبان در استان تهران منصوب شد؛ محمدرضا عارف که بارها از سوی کارگزاران سازندگی به «اصلاح‌طلب بدلی» نامیده شده بود حالا با استقبال این حزب سیاسی محوریت اصلاح‌طلبان رسیده است.

گروه سیاسی روزنامه آرمان‌امروز در تحلیل انتخاب عارف نوشت: «عارف شخصیت جنجالی ندارد و اهل کل‌کل‌های سیاسی با رقیب هم نیست اما در پست‌هایی که حضور داشت از جمله وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و مهم‌تر از آن ریاست دانشگاه تهران نشان داد توانایی زیادی در ایجاد هماهنگی و اخذ تصمیمات مهم دارد. ویژگی دیگری که او را از سایرین برای عهده‌دار شدن این سمت متمایز می‌کند قدرت تعامل بالای اوست یعنی اگر چه عارف یک اصلاح‌طلب است اما در عین حال می‌تواند ساعت‌ها با یک اصولگرا بنشیند و لبخند بزند.

صادق زیباکلام در جایگاه یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره مشی تعامل عارف و رقیب گفته است: «عارف حد نهایی پذیرش اصولگرایان است و اگر روزی اصولگرایان مجبور شوند شخصی اصلاح‌طلب را به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب کنند حد نهایی‌اش عارف خواهد بود و به غیر از عارف حاضر نیستند هیچ نامزد اصلاح‌طلبی را بپذیرند.» او رگ خواب رقیب را می‌شناسد و می‌تواند حرکات آن‌ها را پیش‌بینی و برای عدم تاثیرگذاری این برنامه‌ها برنامه‌ریزی کند. شاید دلیل دیگری که عارف به عنوان «مسئول هماهنگ‌کننده و مدیریت انتخابات اصلاح‌طلبان در استان تهران» منصوب شده است بی‌حاشیه بودن او باشد و پیامی ازسوی بزرگان جامعه که اصلاح‌طلبان درصدد هیاهوهای انتخاباتی و منصوب کردن افرادی نیستند که حاشیه دراطراف آن‌ها فراوان است. عارف عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، عضو پیوسته فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران و از ۲۵ اسفند ۱۳۸۱ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده است که این مناصب نشان‌دهنده مشی آرام اوست و می‌تواند در کمال آرامش به سازماندهی نیروهای اصلاح‌طلب بپردازد.

روزنامه ایران

بازگشت جریان انحرافی به نفع اصلاحات با به ضرر آن/ حمله به مجلس برای عقب‌نشینی از بررسی برجامروزنامه دولتی ایران، صفحه اول خود را به تیترهای «اولین اقدام حقوقی اروپا برای لغو تحریم‌ها» و «سقوط شهاب سنگ واقعیت یا شایعه؟!» اختصاص داد.

· تحریف سخنان نماینده مجلس در رسانه دولتی

روزنامه دولتی ایران در صفحه سیاسی خود به سؤالات نمایندگان مجلس از هیئت مذاکره کننده پرداخته است؛ ایران روزنامه دولتی در ستون «دیگه‌چه خبر؟» نوشت: «نشست سیدعباس عراقچی و مجید تخت روانچی، معاونان وزیر خارجه با اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از تلویزیون پخش شد. به گزارش انتخاب، مذاکره کننده ارشد هسته‌ای ایران در این جلسه با سؤالات و اعتراضات تکراری بسیاری مواجه شد. در این میان یکی از نمایندگان سؤالاتی را مطرح کرد که موجب تعجب حاضران در جلسه از جمله شخص عراقچی شد. احمد بخشایش‌اردستانی خطاب به عراقچی گفت: «با کاسته شدن از 19 هزار سانتریفیوژ در سایت نطنز، چه تعداد از بچه‌های اردستان و اطراف بیکار و اخراج می‌شوند؟» وی در ادامه با طرح سؤال دیگری گفت: «چرا تصمیم گرفتید در فردو که زیر زمین است، کار تحقیقاتی کنید؟ آخر چه کسی در زیرزمین کار تحقیقاتی می‌کند؟ کار تحقیقاتی باید در دانشگاه انجام شود.» عراقچی در پاسخ گفت: «واقعاً از شما بعید است، شما گمان می‌کنید پای هر سانتریفیوژ یک کارمند ایستاده است؟! و آیا گستره صنعت هسته‌ای ما همین 19 هزار سانتریفیوژ است؟»

این خبر در حالی از روزنامه دولتی ایران بیان می‌شود که این نماینده مجلس در تحریف سخنانش در جلسه با تیم مذاکره کننده اظهار داشت: «من از عضو ارشد تیم مذاکره کننده پرسیدم زمانیکه 19 هزار سانتریفیوژ به 5 هزار تقلیل می‌یابد یعنی سه چهارم فعالیت نطنز کم می‌شود. آیا متناسب با این کاهش، ادامه هزینه‌ها در نطنز می‌ارزد؟ آیا نباید به همین نسبت از کارمندانش، خدمه، کارگرانی که از کاشان، نطنز و اردستان‌اند کم شوند؟!» و همچنین نماینده اردستان در مجلس درباره طرح سؤال دیگر خود از عراقچی توضیح داد: «اگر قرار است فردو مرکز تحقیق و توسعه شود چه اصراری است که دانشمندان هسته ای را زیر صد متری زمین بفرستیم؟ بهتر است در آزمایشگاه های موجود در دانشگاه‌ها فعالیت کنند نه زیر زمین. آیا به فکرتان رسیده آمریکایی‌ها سر تیم ما را کلاه گذاشته‌اند و اینک از آن به عنوان فتح الفتوح یاد می‌کنید؟»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • parsa ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
    0 0
    احمدی نژاد خیلی مردی درود بر تو خوبیها و کارهای مفیدت در تاریخ ثبت شد.مقاومتت در مقابل امریکا مثال زدنی بود.دوستت داریم.
  • مسافر ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
    0 0
    احمدی ژاد مصداق اتم انحراف و رییس جریان انحرافی بود و این مسئله در قهر یازده روزه و مقابله با رهبر انقلاب، مصداق بارز دارد
  • parsa ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
    0 0
    اون نظر شماست و محترم ولی کارهای مفید محمود جونو فراموش نکنید درضمن رهبری از کارایشان حمایت میکرد.
  • بي نام ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
    0 0
    اشتباهي منفي دادم فكر كردم جواب مسافر و ميدم
  • بي نام ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
    0 0
    آقاي مسافر بدون دليل يكه تازي نكن دليل خانه نشيني او اگر خيلي بي منطق بود بايد از زبان رهبري هم اشاره اي ميشد ليكن نشد و بر حمايت ايشان نيز افزوده شد
  • ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
    0 0
    معلومه که مشرقی‌ها هم خیلی از آمدن احمدی‌نژاد وحشت دارند چرا که در آینده اگر ایشان دوباره کاندید شود که دیگر جایی برای قالیباف باقی نمی ماند! و برای همین به بهانه "جریان انحرافی" دوباره شروع کردند احمدی‌نژاد رو زدن!! آخه آدمای عاقل ! بدبخت چه کار کنه پس؟ دو سال و اندی است دارند دولتش رو ، عملکردش رو، خودش را از هوا و زمین دارند بمباران می‌کنند، حالا هم که داره جوابشون رو می‌ده و داره از دولتش دفاع می‌کنه، اونوقت شماها عصبانی شدید و که بله بازگشت جریان انحرافی فلان و بهمان.....!؟ به خدا خیلی مسخره است این تحلیتان! بس کنید دیگه.... اون همه به اسم جریان انحرافی گولمان زدید بسمونه!! مگه این مملکت مال جد و آبادتونه که هر وقت یکی از دولت قبل تا می‌‌خواهد یه حرفی بزنی بلافاصله آتش می‌گیرید؟ به خدا خیلی نامردید! ایام انتخابات دوره یازدهم دیدیم و شناختیمتون و دیدم که چگونه برای رای آوری یک فرد خاص....!!چه بلایی سر برادر بسیجی و حزب‌‌اللهی... که نیاوردید تا کنار برود!!! حالا هم.............................................!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • علی ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
    0 0
    مسافر دهنتو ببند
  • ناشناس ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
    0 0
    واقعا"سایت فردو که 150 متر زیرزمین است برای کارهای تحقیقاتی ساخته شده بود ؟!!! و یا جهت غنی سازی و ایمن بودن تاسیسات غنی سازی از حمله نظامی ؟
  • ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
    0 0
    اینها باید بدونن وباید اینطوری تیتربزنن:احمدی نژاد انشاالله برمی گردد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس