کد خبر 447442
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۳

در حالی که حملات سایبری علیه آمریکا همچنان رو به افزایش است ولی پلیس فدرال آمریکا، اف‌بی‌آی نتوانسته است تعدادی کافی از کارشناسان رایانه‌ای را برای ارتقای سطح امنیت سایبری استخدام کند.

به گزارش مشرق، رویترز نوشت: طرح اف‌بی‌آی برای اجرای برنامه نسل جدید امنیت سایبری، نتوانسته است کارشناسان رایانه‌ای کافی را برای ارتقای امنیت سایبری در آمریکا جذب کند. پایین بودن دستمزد پیشنهادی اف‌بی‌آی علت اصلی عدم تمایل کارشناسان رایانه‌ای برای پیوستن به این برنامه بوده است.

دفتر بازرس کل آمریکا اعلام کرد که میانگین حقوق پیشنهادی اف‌بی‌آی به کارشناسان امنیت سایبری بسیار کمتر از حقوقی است که از سوی بخش خصوصی ارائه می‌شود.

مایکل هوروویتز بازرس کل آمریکا در این باره تأکید کرد: ما به این مطلب پی بردیم که پلیس فدرال آمریکا در رقابت با بخش خصوصی برای استخدام کارشناسان امنیت سایبری، با چالش‌هایی روبه‌رو است.

پلیس فدرال آمریکا برای اجرای این طرح در سال 2014 میلادی بیش از 314 میلیون دلار هزینه کرده است که شامل استخدام 1333 نیروی تمام‌وقت و تنها 52 متخصص امور رایانه‌ای تا پایان ژانویه 2015 میلادی بوده است.

پلیس فدرال آمریکا همچنین از استخدام افرادی که در سه سال گذشته ماری‌جوانا استعمال کرده‌اند، منع شده است. وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرده است که دستیابی به امنیت سایبری یکی از مهمترین اولویت‌ها و اهداف واشنگتن به شمار می‌رود. طی سالهای اخیر حملات هکری و سایبری علیه آمریکا به‌طور فزاینده‌ای افزایش یافته است.

بر اساس آمارهای منتشر شده، حدود 22 میلیون شهروند آمریکایی معادل 7 درصد جمعیت این کشور از حملات سایبری متضرر شده‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس