یک روزنامه آمریکایی ضمن اشاره به راهبرد اف بی آی در مقابله با مظنونان تروریستی پس از حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ میلادی نوشت: به نظر می رسد با تشدید خطرات ناشی از اقدامات تروریستی داعش، پلیس فدرال آمریکا نیز راهبرد خود را تغییر داده است.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، پس از حملات 11 سپتامبر 2001 میلادی، مقام های وزارت دادگستری آمریکا نگران حمله قریب الوقوع دیگری بودند و به همین علت تعداد زیادی را به اتهام داشتن ارتباط با فعالیت های تروریستی بازداشت کردند.

ولی بعدا ثابت شد که بسیاری از این بازداشت ها بی پایه و اساس بوده است. بنابر این ماموران اف بی آی این رویکرد و راهبرد را در پیش گرفتند که پیش از بازداشت هر مظنون تروریست وی را زیر نظر داشته باشند تا بتوانند اطلاعات ارزشمندی را از شبکه های القاعده به دست آورند.

ولی اکنون با توجه به الهام گیری آمریکایی ها از داعش برای اعمال خشونت، به نظر می رسد مقام های اف بی آی نیز رویکرد و راهبرد خود را تغییر داده اند.

در ماه های اخیر، اف بی آی تصمیم گرفته است تا مظنونان مرتبط با گروه تروریستی داعش را بلافاصله پس از شناسایی، بازداشت کند. اف بی آی تنها در 3 ماه گذشته حداقل 25 نفر را که در ارتباط با فعالیت های داعش یا سایر گروه های تروریستی بازداشت کرده اند. این در حالی است که در یک سال گذشته تنها 20 نفر بازداشت شده بودند.

ولی منتقدان بر این باورند که رویکرد سریع مقام های اف بی آی در بازداشت مظنونان تروریستی می تواند به ضرر پیگیری پرونده های مجرمانه بوده و موجب از دست رفتن فرصت جمع آوری اطلاعات شود.

البته مقام های وزارت دادگستری آمریکا و اف بی آی از این راهبرد جدید دفاع می کنند و بر این باورند که هدف اصلی این ماموریت جلوگیری از خشونت است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس