کد خبر 446723
تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۴:۰۷

موسس بنیاد امید ایرانیان بر لزوم تبدیل‌شدن رقابت‌های درون جبهه‌ای به اجماع در انتخابات‌ها تاکید کرد و گفت: این انتخابات برای رقبای اصلاح‌طلبان هم مهم است از این رو دادن لیست انتخاباتی در پیروزی‌ها موثر است.

به گزارش مشرق، محمدرضا عارف چهارشنبه‌شب در همایش  اصلاح‌طلبان استان زنجان با تاکید بر فضای ناامیدی حاکم در بین اصلاح‌طلبان بعد از سال 88 اظهار داشت: این فضای ناامیدی به انتخابات سال 92 هم کشانده شده بود.

وی با تاکید بر اینکه انگیزه‌ای برای انتخابات ریاست جمهوری در بین اصلا‌طلبان در سال 92 بعد از مقصر جلوه‌دادن آنها در وقایع آن سال وجود نداشت، اضافه کرد: این انگیزه به قدری پایین بود که موضوع کاندیداتوری هم مطرح نبود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نگاه اصلا‌ح‌طلبی را بیانگر اصلاح کشور دانست و افزود: رقبای اصلاح‌طلبی در انتخابات ریاست جمهوری خود را پیروز دانسته و عملا توجهی به جریان مقابل نداشتند.

وی پایگاه جریان فکری اصلاح طلبی را در کشور بالا اعلام کرد و بیان داشت: حضور جوانان برای حرکت بزرگان اصلاحات در انتخابات سال 92 پاسخ داده و نتیجه آن در موفقیت در استقرار دولت تدبیر و امید بود.

موسس بنیاد امید ایرانیان با محتمل دانستن احتمال کسب 50 درصدی در انتخابات مجلس پیش رو تاکید کرد: موفقیت در این انتخابات زمینه موفقیت را در سال 96 تجدید می‌کند از این رو باید به فکر برنامه‌ریزی برای سال 1400 بود.

وی بر لزوم تبدیل شدن رقابت‌های درون جبهه‌ای به اجماع در انتخابات‌ها تاکید کرد و ادامه داد: این انتخابات برای رقبای اصلاح‌طلبان هم مهم است از این رو دادن لیست انتخاباتی در پیروزی‌ها موثر است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با شوخی توصیف کردن بحث‌های انجام شده در فضاهای مجازی در مورد انتخابات تاکید کرد: اصلاحات به عنوان یک جریان اصیل با دستورالعمل خاص و در چهارچوب هویتی خود عمل می‌کند.

وی با تاکید بر برنامه‌ریزی برای اجماع با دولت بیان داشت:  آنچه برای ما مهم است کسب اکثریت کرسی‌های مجلس در انتخابات پیش رو است.

عارف بر حضور 30 درصدی بانوان به عنوان نیمی از متخصصان دانشگاهی در انتخابات مجلس تاکید کرد و افزود: باید از چهره‌های شاخص بانوان برای حضور در انتخابات دعوت شود.

وی بر لزوم تشکیل شورای اصلاح‌طلبی منسجم در استان‌ها تاکید کرد و بیان داشت: این شورا ضمن بر عهده گرفتن وظیفه هدایت تشکل‌ها اقدام به معرفی کاندیداهای واحد در شهرستان می‌کند.

موسس بنیاد امید ایرانیان انتخابات را فرصت فعالیت حزبی برای اصلاح طلبان برشمرد و ادامه داد: برای الگوسازی انتخابات سال 92 باید دست از سهم خواهی برداشته و از ایجاد تفرقه پیشگیری شود.

وی بنیاد امید ایرانیان را اتاق فکر تشکل‌ها اعلام کرد و ابراز داشت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده برنامه‌های انتخاباتی با پایان تابستان به استان‌ها ابلاغ می‌شود تا استان‌ها نسبت به معرفی کاندیداها اقدام کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
    0 0
    خداوندا کشورعزیزمان راازدروغ غارت وحشک سالی نجات بده آمین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس