حجت الاسلام سعيدي گفت: اعمال ولايت توسط رهبر معظم انقلاب از موارد خاص جهت حفظ نظام اسلامي، قانون اساسي وتأمين مصالح انقلاب است.

به گزاشر گروه دفاع و امنيت مشرق، به نقل از روابط عمومي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، حجت الاسلام والمسلمين علي سعيدي نماينده ولي فقيه در سپاه در مراسم عزاداري سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در شهرک شهيد محلاتي با تسليت سالروز شهادت دخت نبي مکرم اسلام، با طرح موضوع «مؤلفه هاي ولايتمداري» به تبيين اصول ثابت مکتب اسلام پرداخت و گفت: منشاء حقانيت، قدرت ذات باريتعالي است و در مقابل ديدگاه هايي که حقانيت قدرت را ناشي از رآي اکثريت دانسته ويا مي گويند«اَلحَقُّ لِمَن غَلَب» قرآن تأکيد دارد که «اَلحَقُّ مِن رَبِّک» زيرا حق از صاحب حق نشأت مي گيرد.
وي تصريح کرد: قدرت ذاتي حاکميت، از آنِ خداست که از آن به ولايت تعبير شده واز سوي خداوند در سه سطح به انبياء(ع) وائمه معصومين(ع) و ولي فقيه تفويض مي شود.
حجت الاسلام والمسلمين سعيدي با اشاره به همساني اختيارات ولي فقيه با امام معصوم(ع) در اداره حکومت، اظهار داشت:طبق نظر ائمه معصومين و حضرت امام خميني رضوان الله تعالي عليه در کتاب البيع ، همه اختيارات پيامبر و امام در زمينه اداره حکومت و سياست براي ولي فقيه هم وجود دارد.
وي همساني وجوب تبعيت از ولي فقيه با وجوب تبعيت از پيامبر و ائمه هدي را به عنوان اصل ديگر از اصول ثابت حاکميت برشمرد و تصريح کرد: بين حکم موسي بن عمران با هارون و بين حکم پيامبر با ائمه و حکم امام معصوم با ولي فقيه در وجوبِ اطاعت تفاوتي وجود ندارد.
نماينده ولي فقيه در سپاه ، انحصار ولايت در عصر غيبت در ولي فقيه را به عنوان يکي از اصول مهم حاکميت برشمرد و تأکيد کرد: در شرائط حضور فقيه مبسوط اليد در رأس حاکميت ، ولايت امام زمان در اداره حکومت منحصر در اوست و ديدگاههاي انحرافي که مي گويند درعصر ظهور صغري ارتباط خاص بين برخي افراد با امام زمان برقرار است فرقه سازي و بدعت است.
سعيدي در بخش ديگري از اظهاراتش با اشاره به نقش و جايگاه ولي فقيه به عنوان شرط لازم و نماد حکومت ديني خاطر نشان کرد: علاوه براينکه ولي فقيه ملاک حقانيت ومشروعيت حاکميت و قواي سه گانه است مسئول پاسداري از کيان اسلام وحفظ مکتب از انحرافات ولغزش نيز است واصولاً تشيّع يعني« اسلام ناب» نه يک کلمه کم و نه يک کلمه زياد و تشخيص اين مسئله برعهده ولي فقيه است.
وي با ذکرنمونه هايي از اعمال ولايت رهبران ديني گفت: اعمال ولايت ميرزاي بزرگ در تحريم تنباکو وشيخ شهيد نوري در نهضت مشروطيت ، اعمال ولايت حضرت امام خميني(ره) در برخورد با جبهه ملي ، نهضت آزادي و بني صدر براي جلوگيري از انحرافات در راستاي حفظ مکتب و اسلام بود و اعمال ولايت توسط رهبر معظم انقلاب نيز از موارد خاص جهت حفظ نظام اسلامي، قانون اساسي وتأمين مصالح انقلاب است.
حجت الاسلام والمسلمين سعيدي تبعيت از احکام ولايي و تدابير رهبري را برهمگان به ويژه رؤساي سه قوه واجب وتضمين کننده مصالح نظام دانست وبا اشاره به سير ولايتمداران در تاريخ خاطر نشان کرد: بانوي بزرگوار اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) بهترين نماد والگوي ولايتمداري براي همه عصرها ونسل هاست و شايسته است پيروان راه حق و اولياي الهي همواره در ولايتمداري از زهراي مرضيه(س) تبعيت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس