کد خبر 446413
تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳

رئیس فدراسیون جودو در حالی استعفای خود را به صورت رسمی اعلام کرده که مشخص نیست چرا مسئولان وزارت ورزش و جوانان به جمع بندی نهایی نرسیده‌اند.

به گزارش مشرق، نوشتن از حواشی جودو و پیدا کردن راه حل برای به آرامش رسیدن این رشته گویا دیگر هیچ فایده‌ای ندارد. این روزها، حال و هوای جودوی ایران به قدری ابری است که کار از کار گذشته و مشکلات جدیدی گریبان این رشته را گرفته است. این روزها علاوه بر حواشی درونی فدراسیون، حالا اختلاف نظرهای مسئولان وزارت ورزش و جوانان که حکم طبیب ورزش را دارند، حاشیه‌های جدیدی را به جسم این رشته بیمار تزریق کرده‌ است. اختلاف نظرهایی که بین وزیر و معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای برای ماندن یا رفتن رئیس فدراسیون دیده می‌شود باعث شده جودو وارد فاز جدیدی از حواشی شود.

حکایت حواشی جدید این رشته از روز شنبه سوم مردادماه به صورت جدی استارت خورد. روزی که برخی از رسانه‌ها خبر استعفای رسمی محمد علی رستگار را منتشر کردند. البته این اتفاق در حالی رخ داد که رئیس فدراسیون هیچ واکنشی به اخبار منتشر شده نشان نداد و سکوت در پیش گرفت و نشان داد که استعفایی در کار نیست و در واقع این خواسته وزارت ورزش و جوانان است که او باید استعفا بدهد.

البته شنیده شده در فاصله کمتر از 12 ساعت پس از منتشر شدن خبر استعفای رئیس فدراسیون از سوی رسانه‌ها،‌ تماس‌هایی از سوی وزارت ورزش و جوانان(از زیر دستان آقای رئیس) با رستگار گرفته شده و به او ابلاغ شده که در راستای خبرهای منتشر شده قدم بردارد و به همین دلیل روز یک شنبه 4 مردادماه سایت فدراسیون جودو به صورت رسمی خبر استعفای رئیس فدراسیون را منتشر کرد.

اما بلافاصله صبح روز دوشنبه 5 مردادماه بعد از منتشر شدن استعفای رسمی رستگار از سوی سایت فدراسیون دوباره از وزارت ورزش و جوانان تماسی با رستگار گرفته می‌شود که او همچنان در فدراسیون جودو با قدرت به کار خود ادامه دهد و همین تماس‌ها باعث شد که او نیز روز(دوشنبه) در جلسه روسای فدراسیون ها با وزیر ورزش و جوانان حضور داشته باشد.

البته وزیر ورزش و جوانان روز دوشنبه در پایان جلسه با روسای فدراسیون‌ها، اظهار داشت: استعفای رئیس فدراسیون جودو را بررسی می‌کنیم اگر صلاح باشد پذیرفته می‌شود و در غیر اینصورت آنرا نمی‌پذیریم. با صحبت های وزیر ورزش و جوانان این طور به نظر می‌رسد که او به رئیس مستعفی جودو چراغ سبز نشان داده تا به کارش ادامه دهد و این یعنی؛ مخالفت با نظر معاون خود.

هر چند که شنیده شده بهرام افشارزاده مشاور عالی وزیر ورزش و جوانان نیز با صحبت‌هایی که با رستگار داشته، نشان داده که همچون وزیر ورزش موافق ادامه فعالیت او در راس فدراسیون جودو است، حالا باید منتظر باشیم ببینیم که رستگار ابقا می‌شود و یا اینکه استعفای سوری او مورد قبول وزارت ورزش و جوانان قرار می‌گیرد. مخلص کلام اینکه، تا زمان آغاز المپیک برزیل فرصت چندانی باقی نمانده و مسئولان وزارت ورزش نیز بایستی برای موفقیت این رشته المپیکی قدم بردارند و هر چه زودتر تکلیف رئیس مستعفی این فدراسیون را روشن کنند.

متاسفانه مسئولان وزارت ورزش و جوانان، به قول معروف این روزها برای درست کردن ابروی جودو قدم برداشتند، اما تصمیمات متناقضی که داشتند حواشی جدیدی برای این رشته به وجود آوردند و چشم این رشته را نیز کور کردند. امیدواریم هر چه زودتر حداقل تکلیف رستگار مشخص شود و جودو تنها با اختلافات درون خانوادگی خود مسیر حضور در المپیک را طی کند، چرا که این طور به نظر می‌رسد حل کردن مشکلات درون خانوادگی آسان تر از حل کردن اختلافات در مقاطع بالاتر است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس