رئیس‌جمهور فرانسه روز دوشنبه گفت نحوه برخورد با وزیر خارجه این کشور در تهران، آزمونی برای سنجش رفتار ایران است.

به گزارش مشرق، در آستانه سفر لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه به تهران، فرانسوا اولاند رئیس‌جمهور این کشور گفت نوع برخورد با فابیوس، آزمونی برای ایران است.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، اولاند که روز دوشنبه در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت: «نحوه استقبال از او (فابیوس)، از نظر ما آزمونی برای رفتار ایران است.»

خبرگزاری فرانسه این اظهار نظر را واکنشی به انتقادات روزهای گذشته از سفر فابیوس به تهران دانسته است. سابقه فابیوس در مسئله خون‌های آلوده و همچنین مواضع سرسختانه این کشور در مذاکرات هسته‌ای، موجب شده تا سفر وی به ایران با انتقادات گسترده‌ای همراه شود.

فابیوس طبق برنامه قرار است روز چهارشنبه وارد تهران شود و گفته می‌شود روابط تجاری و همچنین مسائل منطقه در دستور کار وی در این سفر است. 

اولاند در بخش دیگری از اظهاراتش با بیان اینکه تهران باید در ایجاد ثبات در منطقه ایفای نقش کند، گفت: «انتظار داریم رئیس‌جمهور (حسن) روحانی نشان دهد که ایران می‌تواند به حل بحران‌های شدید منطقه، به خصوص سوریه، کمک کند.»

فرانسه تا پیش از تشدید تحریم‌های ضدایرانی، روابط تجاری گسترده‌ای با ایران داشت. با این حال، خروج شرکت‌های فرانسوی از ایران، حجم مبادلات تجاری طرفین را که در سال 2004 4.3 میلیارد یورو بود، در سال 2013 به تنها 500 میلیون یورو کاهش داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • با بِه ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    0 0
    غلط کردی مردک جهود ما آزمونمان را در 8 سال جنگ تحمیلی زیر بمباران های میراژها و سوپراتانداردهای اهدایی شما به صدام جنایتکار پس داده ایم. به والله اگر این یارو بخواهد بیاد اینجا دست از پا خطا کنه و مثل اون آلمانی های کثیف برا ما تعیین تکلیف کنه و بگه اسرائیل را به رسمیت بشناسید و چه و چه ... ساکت نمینشینیم
  • ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    0 0
    چه پر رو تشریف دارند .در مورد بیماران هموفیلی عمل جنایت کارانه انجام دادند .در بحث هسته ای تمام قد در مقابل ایران به مخالفا پرداختند و الان توقع باج خواهی هم هستند .اگر دولت و مدیران ارشد ایران به فرانسه روی خوش نشان دهد بحث ازادیخواهی نظام و انقلاب زیر سوال خواهد رفت. با رفتار ما ایرانیان فرانسویها باید متوجه اشتباهات خود شده ونسبت به جبران آن اقدام کنند همین.
  • ناشناس ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    0 0
    تحقیر تا کی؟
  • متین ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    0 0
    مردک دست پیش گرفته پس نیوفته.
  • ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    0 0
    آقا کمپین استقبال از فابیوس استقبالی که هیچ ملتی در جهان به چشم ندیده باشند با کیسه های خون که قرار است ریخته شود بر سر این جانی برویم به استقبال
  • ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    0 0
    غلط کردی مردکه الاغ ....
  • پسر ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    0 0
    از ماست که بر ماست وقتی هیچ رفتار متقابل به مثلی نداشته باشی فکر میکنن همه کارن و هر غلطی دلشون بخواد بکنند و هیچ کس حرفی نزنه
  • مهدی ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    0 0
    خون آلوده وارد کردیدزبانتان دراز هم هست.علی لعنته الله علی القوم الظالمین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس