کد خبر 445886
تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۴

زهره حسيني با بيان اين که از اسفند سال 93 تا کنون (از زمان اجراي آزمايشي طرح ملي همسان گزيني) حدود 110 ازدواج ثبت شده شکل گرفته است گفت: در اين طرح 130 معرف در سطح تهران مشغول به فعاليت هستند.

 به گزارش مشرق، طي 5 ماه گذشته حدود 15 هزار متقاضي ازدواج از طريق سايت تبيان در طرح ملي همسان گزيني شرکت کرده اند و بر مبناي آن طي اين مدت 110ازدواج ثبت شده است.

مدير طرح ملي همسان گزيني روز گذشته در نشستي خبري که پيرو تاييد طرح ملي همسان گزيني در شوراي فرهنگ عمومي کشور برگزار شد با اعلام آغاز به کار دفاتر طرح ملي همسان گزيني در مشهد و اصفهان در سال جاري گفت: از 15 هزار متقاضي ازدواج که در اين سايت ثبت نام کرده اند بيشترين تعداد داراي تحصيلات کارشناسي و کارشناسي ارشد و دکترا و بيشترين ثبت نام کنندگان متولدان دهه 60 هستند.

زهره حسيني ادامه داد: حدود 92 درصد از اين افراد سابقه ازدواج ندارند و 8 درصد قبلا ازدواج کرده اند.

وي با بيان اين که از اسفند سال 93 تا کنون (از زمان اجراي آزمايشي طرح ملي همسان گزيني) حدود 110 ازدواج ثبت شده شکل گرفته است گفت: در اين طرح 130 معرف در سطح تهران مشغول به فعاليت هستند.

مدير طرح ملي همسان گزيني افزود: ثبت نام متقاضي، مصاحبه ، معرفي افراد ، آشنايي، برگزاري جلسات معارفه و خواستگاري روندي طولاني است و حتي براي آشنايي دو طرف مدت زمان سه ماه صرف مي شود.

وي افزود: افرادي که با يکديگر آشنا مي شوند بايد در جلسات مشاوره شرکت کنند و در صورتي که مشاوران ما بر تطابق آن ها مهر تاييد بزنند مراحل بعدي اقدامات براي آن ها انجام مي‌شود.

وي با بيان اين که بيشتر افرادي که در اين طرح ثبت نام کرده اند از اقشار متوسط جامعه هستند اضافه کرد: از هر 30 مورد افرادي که به يکديگر معرفي مي شوند يک مورد به ادامه داشتن ارزيابي ها و طي مراحل بعدي منجر مي شود.

وي همچنين با تاکيد بر اين که در حال حاضر اين طرح در تهران اجرا مي شود افزود: بنا داريم تا دفاتر طرح همسان گزيني را در سال جاري در شهرهاي مشهد و اصفهان راه اندازي کنيم.

حسيني تصريح کرد: با توجه به اين که محوريت طرح همسان گزيني بر خانواده استوار است شرط اصلي براي ثبت نام و طي مراحل معرفي در اين طرح، اطلاع خانواده هاست .

دبير شوراي فرهنگ عمومي کشور نيز در اين نشست با بيان اين که سايت هاي فعال در زمينه همسر يابي که به صورت غيرقانوني فعاليت مي کنند زياد هستند گفت: شوراي فرهنگ عمومي کشور، قوه قضاييه و وزارت ارشاد اجازه نمي دهند که امري مقدس مانند ازدواج مورد سوءاستفاده کسي قرار گيرد.

حجت الاسلام والمسلمين شاهمرادي با بيان اين که سايت هاي همسريابي مورد تاييد اين شورا نيست گفت: ابتدا بايد شيوه نامه سايت هاي همسريابي را تدوين کنيم.پس از تدوين اين شيوه نامه، از فعاليت سايت هاي غيرمجاز ممانعت مي شود مگر آنکه خود را با معيارهاي شيوه نامه تطبيق دهند. البته هنوز زمان دقيق تدوين اين شيوه نامه مشخص نيست.

محمود گلزاري مشاور امور خانواده و جوانان وزارت ارشاد نيز در اين نشست با اشاره به نظرسنجي انجام گرفته در مرکز افکار سنجي دانشجويان ايران(ايسپا) مهم ترين موانع ازدواج براي پسران را مشکلات اقتصادي عنوان کرد و گفت: بر اساس اين تحقيق که در سال 1392 و در بين 3 هزار جوان مجرد 18 تا 34 ساله در کل کشور انجام گرفت، مهم‌ترين موانع ازدواج گرد آوري شد که بر اين اساس پسران68 درصد مسائل اقتصادي ، 43 درصد نداشتن شغل و 25 درصد تشريفات و هزينه هاي ازدواج ، 12 درصد نيافتن همسر دلخواه ،10 درصد مسائل فرهنگي، 10درصد مسائل تربيتي و روان شناختي افراد و بي اعتمادي را مهم ترين موانع ازدواج عنوان کرده اند.

وي افزود: مشکلات اقتصادي با 18 درصد، شغل با 9 درصد ، هزينه هاي ازدواج با فراواني 9 درصد و نيافتن همسر با 36 درصد و همچنين مشکلات فرهنگي و آداب و رسوم با 17 درصد از جمله مهم ترين موانع ازدواج است که توسط دختران اعلام شده است.

مهم ترين نکات

  • 15 هزار متقاضي ازدواج در سايت تبيان ثبت نام کرده اند.
  • بيشترين متقاضيان ازدواج مدرک کارشناسي ،کارشناسي ارشد و دکترادارند.
  • بر اساس نتايج يک تحقيق68 درصد پسران مسائل اقتصادي رامانع ازدواج دانسته اند.
  • پس از تدوين شيوه نامه، ازفعاليت سايت هاي غيرمجاز همسريابي ممانعت مي شود.

منبع: خراسان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس