کد خبر 445554
تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳

اداره مناطقی از شهر عدن که به تصرف ائتلاف عربستان در آمده، پس از تصرف به واحدهای فرایمنی القاعده سپرده شده است.

به گزارش مشرق، رهبر یکی از قبایل عدن که در منطقه خور مکسر واقع در جنوب این شهر سکونت دارد به خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری الوقت گفت: خورمکسر که طی سه ماه گذشته اصلی‌ترین نقطه برخورد عوامل رژیم سعودی و ارتش یمن بود بعد از نبردهای سنگین چند روز گذشته و تبدیل شدن خورمکسر به تلی از خانه‌های ویران شده، اداره این منطقه به نیروهای القاعده واگذار شده است.

محمد یحیی المؤیدی افزود: واگذاری خورمکسر و منطقه فرودگاه به واحدهای غیریمنی القاعده اعتراض منصور هادی و نیروهای وابسته به آن را برانگیخته است آنان معتقدند عربستان با هدف سیطره مستقیم، مانع تسلط آنان بر این مناطق می‌شوند این در حالی است که فرماندهی نظامی مشترک امارات و عربستان معتقدند واگذاری خورمکسر و فرودگاه به عوامل هادی سبب سیطره دوباره انصارالله بر این مناطق می‌شود.

وی گفت: فرماندهی نظامی عربستان راه را برای سیطره القاعده بر ویرانه‌های خورمکسر باز می‌کرده است. یک گزارش بیانگر آن است که عربستان و امارات طی دو هفته اخیر بیش از 6هزار نیروی القاعده که عمدتاً از ملیت‌های مصری، لیبیایی، افغانستانی، پاکستانی و سنگالی بوده‌اند از طریق دریا و ناوهای عربی غربی در سواحل جنوبی شهر عدن مستقر کرده‌اند.

در این عملیات سنگین به طور گسترده از آن دسته از نیروهای القاعده که در جنگ‌های لیبی و سوریه و درگیری‌های عراق و مصر شرکت کرده و با عنوان «قوات خلیفی» شناخته می‌شوند، استفاده شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس