محمدرضا شرف‌الدين، مدير انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس با انتشار نامه‌اي سرگشاده پاسخ يادداشت چندي پيش پژمان لشكري‌پور، تهيه‌كننده سينما را كه از عملكرد انجمن انتقاد كرده بود، داد و به دعواي علني شده در سينماي دفاع مقدس دامن زد.

به گزارش مشرق، محمدرضا شرف‌الدين، مدير انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس با انتشار نامه‌اي سرگشاده پاسخ يادداشت چندي پيش پژمان لشكري‌پور، تهيه‌كننده سينما را كه از عملكرد انجمن انتقاد كرده بود، داد و به دعواي علني شده در سينماي دفاع مقدس دامن زد.

پژمان لشكري‌پور مدتي پيش با انتشار يادداشتي در يكي از سايت‌هاي سينمايي انتقاداتي را نسبت به عملكرد انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس بيان كرده بود كه در آن، كارنامه انجمن و مديريت محمدرضا شرف‌الدين و روح‌الله سهرابي زير سؤال رفته بود. لشكري‌پور كه سابقه چند ساله همكاري با انجمن را داشت، در آخرين همكاري خود با انجمن كه توليد چند مستند از شهداي شاخص بود، به شدت با انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس به مشكل خورد؛ مشكلاتي كه در نهايت به جدايي اين تهيه‌كننده و مدير توليد از انجمن شد. بعد از آن بود كه لشكري‌پور با انتشار يادداشت تندي در سايت «سينماپرس»، به بهانه تعطيلي جشنواره بين‌المللي فيلم مقاومت، از عملكرد انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس كه متولي برگزاري اين جشنواره به شمار مي‌رفت، انتقاد كرد.

لشكري‌پور در بخشي از اين يادداشت نوشت: «آقاي شرف‌الدين از قضا 11 سال است كه در مسند انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس هستند و حال بايد اين سؤال را پرسيد كه مديرعامل محترم شما در 11سالي كه در رأس انجمن بوده‌ايد، چه كرده‌ايد؟ از كدام فيلم دفاع‌مقدسي مطرح سال‌هاي اخير حمايت و دفاع كرده‌ايد؟ آيا پشت فيلم‌هاي ارزشمند و قابل دفاعي مثل «چ»، «شيار ۱۴۳» يا ساير فيلم‌هاي خوب دفاع مقدس مثل «ملكه» شما بوديد يا فيلمنامه همه اين فيلم‌ها در شوراهاي شما رد شد؟ محصولات خروجي‌ شما كه فيلم‌هاي ضعيفي مثل «تا آمدن احمد» و «پنجاه قدم آخر» است! به نظر بنده آنچه مسلم است مشكل جشنواره مقاومت و سينماي دفاع مقدس اتفاقاً خود اين دوستان و اين انجمن با شكل و ساختار مديريتي فعلي است.»

اين يادداشت در اواسط خرداد‌ماه منتشر شد و روز گذشته با نزديك به دو ماه تأخير، رئيس انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس، در پاسخ به لشكري‌پور، نامه‌اي سرگشاده و بلند را منتشر كرد. محمدرضا شرف‌الدين در اين نامه خطاب به لشكري‌پور نوشت: «من به شما يك بدهي دارم كه لازم است در واپسين روزهاي حضور خود در انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس اين بدهي را با شما تسويه كنم. چه كنم كه در ماه مبارك رمضان قرار داشتيم وگرنه زودتر بدهي خود را ادا مي‌كردم.» وي سپس با اشاره به مواردي از جمله توليد مستند «سمفوني استيضاح» با موضوع شهيد ديالمه توسط لشكري‌پور افزود: «تو از شهيد ديالمه استفاده ابزاري كردي.

شهيد ديالمه دو بار شهيد شد. يك بار توسط سازمان مجاهدين خلق و با مديريت جريان كثيف فراماسونري در سال 60 و بار ديگر 33 سال بعد توسط تو و اين بار نيز همچنان با مديريت پنهان همان جريان. نكته جالب اين است كه هرچند امروز ديگر اثري از سازمان مجاهدين خلق نيست اما جريان وابسته آنها يعني نفاق به قوت وجود دارد و تو شاهد بر اين مدعا هستي. اين وعده الهي است كه چهره نفاق را كنار خواهد زد. پس تا دير نشده برگرد، توبه و گذشته را جبران كن. فيلم مستند «سمفوني استيضاح» را مي‌گويم. زيرا وعده عذاب الهي براي منافق بسيار شديد و غليظ است. به اسلاف خلف خود بنگر و عبرت بگير.»

مديرعامل انجمن سينماي انقلاب و دفاع مقدس، در انتهاي نامه متذكر شد: «اكنون بر خود لازم مي‌دانيم مواردي كه در فيلم ناجوانمردانه، حقيقت وارونه گرديده و حاصلش بيش از دهها اتهام به شهيد است، خدمتتان عرض كنيم و عنوان نماييم كه چنانچه اين موارد در فيلم اصلاح نگردد از همه مراجع ذيصلاح بهره گرفته و تا پاي جان در حريم دفاع از انقلاب و رهبري فرزانه آن و حيثيت و اعتبار آن شهيد بزرگوار خواهيم ايستاد، گرچه اطمينان داريم كه حضرتعالي با توجه به سوابق انقلابي و حضور مستمرتان در تاريخ انقلاب و جنگ و ارادتتان به ساحت شهدا، بصيرت و هوشياري لازم جهت رسيدگي به اين مسئله را داري.»

اين نامه با واكنش پژمان لشكري‌پور رو‌به‌رو شد، مدير توليد فيلم «چ» در پاسخ با انتشار نامه‌اي با اشاره به مستند شهيد ديالمه نوشت: «براي اين فيلم كه سيمرغ بلورين بهترين تحقيق را از جشنواره گرفت و خود شما به من گفتيد يك متن تبريك در روزنامه باني‌فيلم از قول انجمن بنويس شگفت‌آور است كه پس از توشه‌گيري از ماه رمضان، چنين متحول و منقلب شده‌ايد. عاقلان در اين رهگذر خود معناي نفاق و منافق را بيابند...»  رد و بدل كردن نامه‌هاي سرگشاده درباره عملكرد انجمن سينماي دفاع مقدس و برخي از پروژه‌ها مانند «سمفوني استيضاح» تنها باعث ايجاد بهت و شگفتي در ميان دوستداران سينماي انقلاب و دفاع مقدس شده و احتمال سوءاستفاده از اين دعوا براي بدخواهان سينماي متعهد را به دنبال خواهد داشت.

منبع: روزنامه جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس