کد خبر 445391
تاریخ انتشار: ۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۷

در حالی اواسط فروردین امسال سازمان هواپیمایی کشوری از ارسال گزارش تکمیلی سقوط آنتونوف ۱۴۰ به قوای سه‌گانه خبر داده بود که پس از حدود سه ماه سرپرست این سازمان دیروز از ارائه گزارش این سانحه به مراجع ذی‌ربط طی هفته جاری خبر داد.

 به گزارش مشرق، 18 فروردین امسال سازمان هواپیمایی کشوری از ارسال گزارش مقدماتی و تکمیلی سقوط آنتونوف 140 هواپیمایی سپاهان به قوای سه‌گانه (مجریه، مققنه، قضائیه) خبر داد و اعلام کرد: بر اساس قوانین و مقررات هواپیمایی کشوری سازمان هواپیمایی موظف به ارائه گزارش مربوط به سوانح هوایی را به مراجع ذی‌صلاح در قوای سه‌گانه است.

به فاصله سه روز پس از این رویداد سید مهدی هاشمی، رئیس کمیسیون عمران قوه مققنه از دریافت گزارش مورد نظر سازمان هواپیمایی کشوری اظهار بی‌اطلاعی کرده گفته بود: سازمان هواپیمایی کشوری گزارش سقوط آنتونوف140 را به مجلس نداده است.

وی تصریح کرد: زمانی که خبر ارسال گزارش سقوط آنتونوف140 را شنیدیم از سازمان هواپیمایی کشوری خواستیم گزارش مربوطه را برای ما ارسال کند.

در ادامه یکی دیگر از اعضای کمیسیون عمران مجلس نیز در این‌باره گفت: سازمان هواپیمایی فقط گزارش مقدماتی سقوط آنتونوف را به مجلس ارسال کرده و هنوز گزارش تکمیلی ارائه نشده است.

فیروزی اواخر فروردین امسال با بیان این‌که گزارش مقدماتی سقوط آنتونوف 140 از سوی سازمان هواپیمایی کشوری به مجلس داده شده است، تصریح کرد: پیگیریم تا گزارش تکمیلی سقوط آنتونوف 140 (هواپیمایی سپاهان) که به صورت کامل و جامع در برگیرنده همه مسائل و یکی از انتظارات افکار عمومی به نمایندگان مجلس ارائه شود.

وی تصریح کرد: فکر می‌کنم پیگیری کمیسیون عمران مجلس باعث شده تا این اتفاق بیفتد و امیدواریم آن چیزی که در افکار عمومی وجود دارد، روی دهد.

این در حالی است که با گذشت حدود سه ماه سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری که 12 روز از امضای حکمش توسط وزیر راه و شهرسازی می‌گذرد دیروز اعلام کرد: اخیرا گزارشی توسط کمیته بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری در رابطه با سقوط آنتونوف 140 آماده شده و طی هفته جاری به مراجع ذی‌ربط ارسال می‌شود.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس