کد خبر 445300
تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۲

فرمانده ناوگان شمال روسیه اعلام کرد، نیروهای نظامی روسیه در قطب شمال رزمایشی برای محافظت از مراکز راهبردی این کشور برگزار می کنند که اولین رزمایش مسکو در نوع خود در شمالی ترین نقطه کره زمین است.

به گزارش مشرق، دریادار ولادیمیر کورولف روز شنبه به خبرنگاران گفت: این رزمایش برای محافظت از مراکز راهبردی و اقتصادی روسیه در قطب شمال در سال جاری میلادی برگزار می شود.

فرمانده ناوگان شمال روسیه افزود: از جمله واحدهای شرکت کننده در این رزمایش، تفنگداران دریایی و تیپ موتوریزه قطب شمال این کشور است که در جریان رزمایش، واحدهای مستقر در قطب شمال با نیروهای هوابرد و واحدهای نیروهای ویژه روسیه همکاری می کنند.

وی همچنین از برگزاری رزمایش دیگری برای پیاده کردن تفنگداران دریایی از رزمناوهای بزرگ در مجمع الجزایر نووسیبیرسک (واقع در منطقه قطبی در اقیانوس منجمد شمالی) اشاره کرد که در آینده نزدیک برگزار خواهد شد.

دریادار کورولف همچنین از برنامه ماموریت های دریایی زیردریایی های اتمی روسیه در اقیانوس منجمد شمالی خبر داد و گفت: زیردریایی های اتمی راهبردی یوری دولگاروکی، آلکساندر نوسکی و ولادیمیر مانوماخ متعلق به ناوگان شمال روسیه از امسال ماموریت های دریایی در مجاور قطب شمال را آغاز می کنند.

وی خاطرنشان کرد: این منطقه برای روسیه اهمیت حیاتی دارد و نیروهای مسلح روسیه از منافع این کشور در قطب شمال دفاع خواهند کرد.

در سال های اخیر رقابت میان روسیه و سایر کشورهای مجاور قطب شمال شامل کانادا، آمریکا، دانمارک و نروژ برای کنترل منابع طبیعی این منطقه که گفته می شود ذخایز عظیم انرژی را در دل خود نهفته تشدید شده است.

روسیه در ماه فوریه گذشته از تاسیس پایگاه نظامی دائمی در منطقه مجاور قطب شمال خبر داد.

روزنامه رسمی راسیسکایا گازتا ارگان دولت روسیه، به تازگی به نقل از کریل ماکاروف معاون نیروی پدافند هوافضای روسیه نوشت: نیروهای روسیه در مناطق مجاور قطب شمال به پیشرفته ترین تسلیحات و واحدهای هوایی و پدافند موشکی مجهز می شوند.

مقام نظامی روس با اشاره به برنامه وزارت کشور روسیه برای استقرار تسلیحات و تجهیزات نظامی پیشرفته در مناطق قطبی شمال این کشور خاطرنشان کرد: روسیه اخیرا در جزایر خود در اقیانوس منجمد شمالی سامانه موشکی (سطح به دریا) پانتسیر مستقر کرده است.

وی افزود: در زمان حاضر یک ایستگاه ردیابی موشکی در این منطقه در حال استقرار است و در آینده نزدیک هم تعداد جنگنده در منطقه مستقر می شود. روسیه این اقدامات را برای دفاع از منافع خود ازجمله در قطب شمال انجام می دهد.

معاون نیروی پدافند هوافضای روسیه در مورد استقرار ایستگاه ردیابی در مجاور قطب شمال هم گفت که این امر برای اطلاع و رهگیری به موقع اهداف پرنده که به سوی مرزهای روسیه حرکت می کنند از جمله موشک های دشمن لازم است.

روزنامه روسی در ادامه گزارش خود به امکان استقرار ایستگاه ردیابی موشکی موسوم به «پادسولنوخ» در منطقه قطبی روسیه اشاره کرد که قادر است اهداف پرنده و زیر آبی را تا شعاع 450 کیلومتری شناسایی و ردیابی گند.

رسانه های روسی همچنین از برنامه استقرار تعدادی جنگنده میگ-31 قادر به رهگیری هوایی در مجاور قطب شمال خبر داده اند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس