کد خبر 444810
تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱

با گذشت چهار روز از شروع توفان شن در منطقه سیستان، همچنان غلظت گرد و خاک در این منطقه بحرانی است به طوری که اکنون به سه برابر حد مجاز رسید.

به گزارش مشرق، مدیرکل ستاد بحران سیستان و بلوچستان با بیان اینکه حد مجاز ذرات معلق در هوا ۱۵۰ میکرو گرم بر متر مکعب است، افزود: تا ظهر امروز غلظت ذرات معلق در هوای منطقه سیستان  ۴۷۰ میکرو گرم گزارش شده است.

غلامرضا اربابی اظهار داشت: در حال حاضر توفان شن با سرعت ۷۲ کیلومتر در منطقه سیستان در حال وزیدن است که بر اساس این شرایط شعاع دید به ۵۰۰ متر کاهش یافته است.

وی افزود: بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان، شرایط بحرانی سیستان تا نیمه های هفته جاری ادامه دارد و مردم برای حفظ سلامت خود از تردد های غیر ضروری خودداری کنند.

توفان شن سیستان به دیگر نقاط استان تعمیم پیدا می کند

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: برای دیگر نقاط استان شامل نصرت آباد، میرجاوه، خاش و ایرانشهر از اواخر امشب به مدت ۲۴ ساعت، وزش باد و گرد و خاک و آسمانی غبار آلود پیش بینی می شود.

حسینعلی حسین آبادی افزود: احتمال رشد ابر و در بعد از ظهر رگبار پراکنده در مناطق جنوبی سیستان و بلوچستان همچنان مانند روزهای گذشته وجود دارد.

وی با اشاره به بارش یک دهم میلی متری روز گذشته در نیکشهر گفت: از فردا از شرایط ناپایداری هوا به صورت بارندگی در جنوب استان کاسته می شود.

وی افزود: دریای عمان کماکان مواج است و احتمال دارد در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج به ۲ تا سه متر برسد.

شش هزار ماسک در بین مردم توزیع شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان با اشاره به امتداد وزش توفان شن در منطقه سیستان گفت: هفته گذشته با تلاش نیروهای امدادی شش هزار ماسک به صورت رایگان در راستای حفظ سلامت مردم توزیع شد.

رسول راشکی گفت: با امتداد وزش توفان همه تیم ها امدادی در منطقه آماده باش هستند تا در صورت بروز بحران به مردم خدمان مطلوب را ارایه دهند.

همچنین دانشگاه علوم پزشکی زابل از آماده باش بودن کلیه بیمارستان ها، مراکز درمانی و خانه های بهداشت در سطح منطقه خبر داد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
    0 0
    دولت در این زمینه خیلی بیش از حد دارد کم کاری میکند.خانم ابتکار چشمتان روشن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس